Strona 1 z 2

[80 B3 1,8 SF] Rozrząd- znaki

: 17 lut 2011, 17:32
autor: pawel_m
Witam
W swojej niuni muszę wymienić rozrząd(za dużo pali gazu i chyba tylko tego nie wymieniłem, a poza tym jest dość sporo przestawiony- chyba nawet ok. 7-8 ząbków). I tutaj jest jeden problem- moje osłony rozrządu są nieoryginalne- górną osłonkę mam metalową a dolną plastikową(ta chyba jest ori). I w związku z tym mam pytanie- czy na samej głowicy są znaki, kreski(oryginalne) które pozwolą ustawić rozrząd? Szukałem ostatnio tam znaku, ale jest tam niestety silikon, którym uszczelniałem pokrywę zaworów no i niestety nic nie znalazłem :-/
A teraz pytanie drugie- przy okazji wymiany rozrządu należy(choćby profilaktycznie) wymienić simmering/i. Czy ktoś wie, jakie rozmiary mają poszczególne simmeringi(simmerign wałka rozrządu i wału)? Czy jeszcze poza tymi dwoma simerami sa jeszcze jakieś, które dobrze było by wymienić? Jeżeli tak, to jakie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi :-).
Pozdrawiam

: 17 lut 2011, 17:55
autor: Lukaszbroz
Zrób fote silnika. Podejrzewam ze znak musi być na wysokości płaszczyzny głowicy jak miałem w golfie. Ale zdjątko dużo by dało

: 17 lut 2011, 18:12
autor: Thomson26
Paweł znaki mają zgadzać się tak jak na tym rysunku.
Obrazek

: 17 lut 2011, 18:53
autor: Lukaszbroz
No czyli miałem racje znak równo z płaszczyzna głowicy:)

: 17 lut 2011, 20:21
autor: pawel_m
Fotkę silnika jutro zrobię. Kolego Thomson26, czy możesz wrzucić to zdjęcie w większej rozdzielczości? I jeszcze co do simmeringów- czy zna ktoś ich wymiary? Za co odpowiada kółko oznaczone na rysunku "AUX"?

: 18 lut 2011, 08:22
autor: Lukaszbroz
AuX to koło wałka pośredniego które napędza aparat zapłonowy. Jeśli dobrze nie ustawisz na znaki bądź nie ustawisz tak jak było to samochód może nie odpalić gdyż będziesz miał rozjechany zapłon i będziesz musiał go od nowa regulować.

[ Dodano: 2011-02-18, 08:28 ]
Po zakupie golfa miałem tak że końcówka do podłączenia kostki czujnika Halla była od strony bloku a jak wiadomo bez jej złamania tam by nie weszła. Jakiś konkretny magik tak namieszał z rozrzedzem i zapłonem że na końcu wyjął ślimak z końcówki linki napędu licznika żeby nikt nie wiedział jakie jest spalanie, a było pokaźne 27l/100 gazu (silnik 1.8 mono wtrysk).

To taka przestroga żeby wszystko sprawdzić (poprawność ustawienia). Tu nie ma miejsca na pomyłki.

: 18 lut 2011, 20:38
autor: pawel_m
Obiecane fotki silnika(wiem, że nie jest zbyt czysty... :-/ ):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f64 ... 87418.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b0 ... 7a8f1.html
Czy na bloku silnika jest jakiś znak wg. którego ustawia się kółko AUX?

: 18 lut 2011, 21:24
autor: Thomson26
Obrazek
Paweł koło zębate " CA" - wałek rozrządu - ma od strony głowicy "znacznik" ( głębokie wcięcie ) i to wcięcie musi się równać z górną płaszczyzną głowicy.
Natomiast koło " AUX " - wałek napędzający aparat zapłonowy też ma "znacznik" lecz z przodu koła ( patrząc od przodu auta) i ma się pokrywać z wcięciem na kole "CS" ( koło CS to wał napędowy silnika). Na rysunku dookoła koła "CS" jest zaznaczone linią przerywaną koło które w rzeczywistości jest kołem paska klinowego napędzające pompę wody i alternator. To koło ma wcięcie i po ustawieniu ma się zgrywać z znacznikiem na kole "AUX".

"Czy na bloku silnika jest jakiś znak wg. którego ustawia się kółko AUX?"
Nie pamiętam dokładnie, chyba jest ale ustaw tak jak na foto i ma być dobrze.

"I jeszcze co do simmeringów- czy zna ktoś ich wymiary?" Niestety nie znam wymiarów, ale w sklepie motoryzacyjnym znajdą Ci z katalogu.
Musisz im tylko podać typ silnika SF pojemność 1800cm3. gaźnik, rodzaj paliwa PB i rocznik 1987. a w katalogu znajdą.

: 19 lut 2011, 11:23
autor: Dragomi
ok 7, 8 ząbków?? jakim cudem to chodziło?

: 19 lut 2011, 18:04
autor: pawel_m
Dragomi pisze:ok 7, 8 ząbków?? jakim cudem to chodziło?
Nie jestem pewien, czy dokłądnie o tyle. A chodzi normalnie- pali od strzała zima/ciepła i to na LPG. Simmerigni są rozmiaru 32x47x10- to tak na przyszłość. Dzisiaj zakupiłem komplet części- pasek ContiTech(25zł), rolka napinacza INA(45zł) i dwa simmeringi- wałka rozrządu i wału korbowego(7 zł/szt). Na dniach wymienię komplet.

: 20 lut 2011, 08:18
autor: Lukaszbroz
Dragomi pisze:ok 7, 8 ząbków?? jakim cudem to chodziło?
W golfie miąłem podobnie ale różnica była trzech aparat był podkręcony na wyprzedzenie chyba z 30 stopni a gruszka przyspieszacza zamiast pod zaworek elektromagnetyczny przy podstawie wtryskowej to pod podciśnienie serwa. Na wolnych znak zapłonu uciekał tak że nie było go widać .... mnie zaczęło zastanawiać spalanie 22l/100 wiec trzeba było wszystko od nowa ustawić.

: 20 lut 2011, 12:35
autor: pawel_m
Lukaszbroz pisze:
Dragomi pisze:ok 7, 8 ząbków?? jakim cudem to chodziło?
W golfie miąłem podobnie ale różnica była trzech aparat był podkręcony na wyprzedzenie chyba z 30 stopni a gruszka przyspieszacza zamiast pod zaworek elektromagnetyczny przy podstawie wtryskowej to pod podciśnienie serwa. Na wolnych znak zapłonu uciekał tak że nie było go widać .... mnie zaczęło zastanawiać spalanie 22l/100 wiec trzeba było wszystko od nowa ustawić.
I jaka różnica w spalaniu była po ustawieniu wszystkiego na nowo?

: 20 lut 2011, 16:29
autor: Lukaszbroz
Ja tak kupiłem golfa i zaczęło mnie zastanawiać spalanie. Na drugi dzień po zakupie ustawiałem rozrząd na znaki podłączenie jak fabryka nakazała i spalanie spadło z 22 a nawet 27 na 11,5 gazu.

: 21 lut 2011, 17:07
autor: pawel_m
Lukaszbroz pisze:Ja tak kupiłem golfa i zaczęło mnie zastanawiać spalanie. Na drugi dzień po zakupie ustawiałem rozrząd na znaki podłączenie jak fabryka nakazała i spalanie spadło z 22 a nawet 27 na 11,5 gazu.
A Golf był z jakim silnikiem? Na gaźniku?

: 21 lut 2011, 18:00
autor: Lukaszbroz
Jedno punkt Mono jetronic