Witam, temat chyba podobny ze wszystkimi jednak nie do końca. Nie mogę odpalić z benzyny. Problem zaczął się we wtorek. W sobote odpaliłem auto z lpg bo miałem dziurawy przewód od benzyny. No więc odpaliłem i trzymałem nogę na gazie żeby mi na zimnym nie zgasł. Ok, się zagrzał i trzymał obroty na lpg więc pojechałem do wujaszka na kanał robić przewód. Zrobiłem, przyjeżdżam do domu, w niedziele odpalam z gazu, jadę po benze, zalałem 20l. samochód odstawiłem na kilka godzin. temperatura spadła do -16 a on z benzyny od razu odpalił. Natomiast we wtorek nie chciał zapalić z benzyny więc zrobiłem tak jak kiedyś, z lpg, wtedy pocisnąłem go do 2k obrotów i przełączyłem na benzynkę a on zgasł. i od tamtej pory gdy odpalam na benzynie on tylko trochę zatyrka, powie że chce odpalić ale nie odpala. Ktoś spotkał się z takim problemem? Sprawa jest pilna i każda odpowiedź była by mi bardzo pomocna, bo niestety zachorowałem i nie mogę wszystkiego sprawdzić na mrozie.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
: 23 lut 2011, 20:18
autor: Thomson26
Napisz w którym miejscu miałeś dziurę w przewodzie paliwa i jak to "załatałeś". Przed załataniem tej dziury miałeś jeszcze paliwo w zbiorniku - bo jeśli nie to pompa paliwa mogła się wykończyć, pracowała cicho czy wyła ?
: 23 lut 2011, 20:24
autor: Tomcio90
miałem dziurę jakoś w połowie długości samochodu. wyciąłem kawałek tego metalowego przewodu i w jego miejsce wpasowałem przewód gumowy paliwowy średnicy wewnętrznej 8mm i zacisnąłem opaskami metalowymi. od tamtej pory nie gubił paliwa ale i też jak pisałem wcześniej odpalił normalnie dzień po naprawie nawet przy -16. A dziś było -12 a on nic
: 23 lut 2011, 20:37
autor: glowsonix
a w filtrze benzyny przy kręceniu silnikiem jest paliwo czy czy sie pieni?
: 23 lut 2011, 20:47
autor: Tomcio90
no filtr paliwa chyba mam przy tylnym lewym kole więc nie ma jak za bardzo sprawdzić, poza tym mi się zdaje że jest w metalowej obudowie ale głowy nie dam uciąć. Wszystko było by zrozumiałe gdyby nie odpalił mi po naprawie, a nie on odpalił, myślałem że jest wszystko ok a tu surprise, nic a nic.
: 23 lut 2011, 20:52
autor: Thomson26
Tomek nie wiem czym wycinałeś ten kawałek przewodu paliwa gdzie była dziura - pewnie piłką do metalu, brzeszczotem. W trakcie cięcia do środka przewodu mogły dostać się opiłki metalu i pod wpływem ciśnienia paliwa mogły przebić MEMBRANE w Reduktorze Ciśnienia ( zobacz fotkę ) musisz zdjąć obudowę filtra powietrza i zobaczyć czy spod tego dekielka (pod napisem Regulator Ciśnienia ) nie wypływa paliwo - oczywiście w tym czasie ktoś kręci rozrusznikiem, auto przełączone na paliwo. Możesz jeszcze sprawdzić WTRYSK, odkręcić osłonę z wtyczką wyjąć z obudowy i przepłukać w czystym paliwie.
tak wygląda wtrysk
a tak membrana ( przepona ) regulatora ciśnienia podaje adres sklepu gdzie też kupowałem jak mi się przerwała http://eter-mot.abc24.pl/default.asp?ka ... pro=272605
: 23 lut 2011, 20:53
autor: kardi21
Skoro na lpg odpala to z WN wszystko w porządku powinno być... spróbuj zresetować komputer,odepnij klemę od aku i zobacz jak po tym będzie.
: 23 lut 2011, 21:06
autor: Tomcio90
klemy musiałem odpiąć bo kręciłem tyle, że aku padł i musiałem zanieść pod prostownik. Zrobię tak jak mówi kolega Thomson26, sprawdzę ten regulator i wtrysk jutro i odkręcę przewód od benzyny i zobaczę czy pompka podaje paliwo.
: 23 lut 2011, 21:12
autor: Thomson26
Tak jak piszesz sprawdź czy leci paliwo z tego przewodu . Sprawdź bezpiecznik pompy paliwa Nr. 13 - 15A. i sprawdź jeszcze przekaźnik pompy paliwa Nr. 10 o ile paliwo nie popłynie z przewodu.
Tomek zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy, dość ważnej. Sprawdź przekaźnik który jest gdzieś w komorze silnika ( przy instalacji LPG ) który działa w ten sposób że jak przełączysz auto na GAZ to przekaźnik odłącza zasilenie wtryskiwacza paliwa, po ponownym przełączeniu na PB przekaźnik załącza wtryskiwacz. Może być uszkodzony, spalony lub w środku na stykach nie łączy. Wygląda mniej więcej tak :
: 24 lut 2011, 14:36
autor: Tomcio90
Problem rozwiązany, zamarzł mi wtryskiwacz, zrobił się sopelek i nie chciało paliwo lecieć. Dzięki Thomson26, za nakierowanie na problem
: 24 lut 2011, 18:05
autor: Thomson26
Tomek widzę że jednak to prawda że Suwałki to Polski Biegun Zimna nawet benzynka zamarza a może dolewałeś wody żeby było więcej palifka na wskaźniku :mrgreen: następnym razem dolej święconej wody <usmiech> ta nie zamarza <rotfl2>
: 24 lut 2011, 18:51
autor: Tomcio90
nie no ruskiej benzyny mam :oops: myślałem że wszystko z nią ok jak odpalił przy -16 bez problemu:) widać na ruskiej nie da się oszczędzić <ok>
: 24 lut 2011, 19:13
autor: Thomson26
Mogło być tak że z powietrza wilgoć odłożyła się na wtryskiwaczu. Wtryskiwacz był zimny a z silnika (z kolektora ssącego z jeża co podgrzewa powietrze) poszło ciepłe podgrzane powietrze, i zrobiła się rosa na wtrysku i zamarzła. Gdyby silnik pochodził dłużej to by nagrzał i ogrzał wszystko i nie było by "rosy".
: 25 lut 2011, 07:53
autor: Tomcio90
No też tak mogło by być, tylko wiesz jak zimny silnik i odpale z lpg np jest -12 to gdy zgaśnie to już na amen, nawet zagrzanie parownika nie pomagało poprzez lanie gorącej wody, chodź nie wiem czemu. A czy wewnątrz przewodów paliwowych pod wpływem różnic temperatur mogą powstać kropelki wody?
: 25 lut 2011, 09:05
autor: Thomson26
Wewnątrz przewodów to raczej nie, chyba że paliwo było kiepskiej jakości i w nim było troszkę wody. Wykręć jeszcze raz cały zespół wtryskowy, wyciągnij wtryskiwacz, przepłucz go w czystym paliwie, rozkręć Regulator Ciśnienia może w nim zebrała się woda i przymarzła. Odkręć jeszcze przewód paliwa i trochę przepompuj.
Jeśli chodzi o odpalanie na gazie przy zimnym nie zagrzanym silniku przy -12C, czy -16 C, to tego się nie robi bo w środku reduktora gazu jest gumowa membrana która jest twarda jeśli płyn jest zimny. Ta membrana "pracuje" i musi być ogrzana inaczej może popękać i nie będzie auto paliło na gazie ! Może już jest do wymiany. Gaz LPG musi być ogrzany bo inaczej zalewa ( zamraża ) świece, dlatego na zimnym silniku ciężko pali się na LPG a jeśli już zapali to szarpie silnikiem.
Najpierw oczyść jeszcze raz wtrysk i zapal na paliwie, zagrzej silnik i dopiero wtedy przełącz na Gaz.