Strona 1 z 1

[ B3 1.8 PM] pompa wspomagania

: 23 lut 2011, 20:18
autor: marek1700
Witam wszystkich mam pytanie w sprawie pompy wspomagania mianowicie czy będzie pasowała pompa od b4 do mojej b3?? czym się różnią??czy lepiej kupić nową jakiś zamiennik czy ori używkę??jak wymienić taką pompę?? moja chyba się już kończy, kierownica ciężej chodzi w porównaniu do innych b4 bo b3 nie mam w okolicy ze wspomaganiem wiec nie mam jak sprawdzić za bardzo:/ Dzięki za odpowiedź Pozdrawiam Marek:)

: 23 lut 2011, 20:39
autor: piotrek 250279
Tego czy pasuje od b4 to niewiem ,ale w mojej b3 chodzi niespotykanie lekko po tym jak sam ja zregenerowalem.Jesli twoja pompa nie cieknie a tylko wyje i kiera ciezko chodzi to tez proponuje ci taki zabieg ,kosztuje to max 10zl no i nowy plyn febi 30zl

: 23 lut 2011, 21:02
autor: kardi21
A z którego roku jest Twoje Audi? Jeżeli po'90 to możliwe że będzie pasowała, ja mam przełożoną z silnika 6A do PM ichodzi a z tego co mi wiadomo do w b4 było tak samo...

: 23 lut 2011, 21:15
autor: pawel_m
Z tego co mi wiadomo pompa do B3 pasuje od B4 ale chyba tylko z silnika 4-cylindrowego. Z silnika NG oraz z widlaków jest inna.

: 23 lut 2011, 21:51
autor: marek1700
Ja mam właśnie z końcówki 90 roku więc może pasować.a kolego jak regenerowales pompę ?co jest potrzebne do tego i jak to zrobić u mnie bardzo wyje przy skręceniu na max i przy normalnym skręcie też.jest tam trochę mokro ale płynu nie ubywa więc niewiem czy można regenerowac?

: 24 lut 2011, 08:19
autor: piotrek 250279
To bardzo proste jest.Opisalem tutaj na tym forum caly zabieg, ale ktorys moderator niepamietam ktory usunol go,mialem nawet fotki,szukalem ich wczoraj ale zona pewnie usunela je z kompa :cry: . Jak bedziesz mial joz pompe wymontowana,po poprostu ja rozkrec.W srodku bedzie taki jakby krazek z otworami,ktory odpowiada za dosiskanie lopatek pompy do scianek,beda na nim ryski i te ryski to przyczyna awarii.Czeba je wyszlifowac,do tego biezesz papier scierny 500 kladziesz go najlepiej na szybie (zeby powierzchnia byla rowna)i szlifujesz az rysy znikna,potem poprawiasz papierem 1000 zeby wypolerowac.To samo robisz z tylna obudowa (terz trzeba przyszlifowac zeby potem uszczelke docisnelo dobrze).Skladasz spowrotem ,montojesz w aucie ,zalewasz plynem i odpalasz.niech silnik na wolnych obrotach chodzi zeby sie dotarlo wszystko(na poczatku bedzie wyla niemilosiernie ale potem sie uspokoi)Po przejechaniu 50 km ucichnie wszystko a ty bedziesz sie cieszyl takim wspomaganiem jakiego niemaja nawet nowe auta.Jeden z klubowiczow Maciek12 mial okazje na wlasne oczy zobaczyc jak lekko teraz kiera chodzi <ok>

: 24 lut 2011, 20:00
autor: marek1700
Ok dzięki za zainteresowanie moim tematem i wszystkie wypowiedzi:) Jak tylko zrobi się cieplej o postaram się coś zrobić z tą pompą:) bo narazie -15 wiec nie chce się nawet z domu ruszać tym bardziej ze auto potrzebne a jak rozgrzebe to trzeba to będzie złożyć jak najszybciej:) Pozdrawiam Marek:)

: 26 mar 2011, 08:37
autor: vaio
podłącze się pod temat bo mam tak samo jest to b3 '91 gaźnik i u mnie również ciężko chodzi myślałem że to normalne ale by zakręcać trzeba używać dwóch rąk to coś nie halo mówisz by te kółko wyszlifować ale z obydwu stron??




A powiedz jak odpowietrzyć układ w audi tak samo jak np w vectra a odpalasz silnik kiera mocno w lewo potem w prawo i dolewasz płynu do normalnego stanu

: 26 mar 2011, 08:42
autor: gibaj