[B3 1.6 PP] Wyciek płynu chłodniczego z kolektora wydechoweg
: 24 lut 2011, 20:55
autor: motora125
Witam serdecznie kolegów <ok>
no teraz już nie będzie mi do śmiechu bo mam taki oto problem. Dziś zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i że sączy mi się właśnie płyn chłodniczy z czwartego jakby to powiedzieć krućca kolektora wydechowego i cieknie po bloku na misę. Nie są to kolosalne ilości ale coś musiało puścić. Dziś rano zauważyłem, że silnik z rana potrafi nie równo pracować z 15s po czym się wyrównuje. Dodam, że nie wyrzuca mi płynu zbiorniczkiem więc uszczelkę chyba można wykluczyć. Jutro sprawdze ciśnienie na cylindrach i napisze na forum. Macie jakieś pomysły ??
: 24 lut 2011, 21:03
autor: gibaj
niekoniecznie będzie się coś dziać z płynem wystarczy że któryś z kanałów pójdzie i już jest kiszka :cry: a może króciec? bo nie chcę cię straszyć ale chyba trzeba zrzucać głowicę :cry: a to u ciebie?taka piękna audiczka <buu> :cry:
: 24 lut 2011, 21:10
autor: motora125
Kuuuurna GIBAJ u mnie u mnie... aż mi się słabo z rana zrobiło jak to zobaczyłem oby to tylko nie była uszczelka ale pożyjemy- zobaczymy. Napewno nie będę z tym jeździł bo szkoda silniczka jeszcze ładnie klekocze póki co <ok> wiesz myślałem może, że tam jest chłodzenie czy dogrzewanie kolektora ssącego płynem chłodniczym i może właśnie tam coś jest pęknięte i poprostu pcha mi płyn na wydech... niewiem niewiem. Chciałem właśnie się tu poradzić na forum kogoś bystręgo...
: 24 lut 2011, 21:25
autor: Thomson26
Łukasz poszła uszczelka ( oring gumowy ) pod kolektorem ssącym ( ogrzewa paliwo w kolektorze ) zaznaczone na foto
: 24 lut 2011, 21:31
autor: motora125
Czekaj czekaj THOMSON. Myślisz, że tak może być ? jutro będzie to sprawdzone na bank. Może podpowiesz jak się do tego zabrać ? nie chce, żeby poszedł mi płyn do oleju bo świeżutki dopiero co zalany, wiesz rozumiesz.
: 24 lut 2011, 22:20
autor: Thomson26
Może tak być. Musisz wypuścić troszkę płynu chłodniczego bo jak odkręcisz kolektor to może troszkę wyciec. Kolektory musisz wykręcić dwa bo z tego co pamiętam to ssącego nie wykręcisz jak nie ściągniesz najpierw wydechowego. Wcześniej popryskaj wszystkie śruby jakimś WD. Mam nadzieje że ściągniesz kolektory bez ściągania głowicy jest to możliwe ( jeśli ściągniesz głowicę będziesz miał dodatkowe koszty - uszczelki i może pasek rozrządu ) Daję kolejną fotkę tym razem kolektora ssącego ale z silnika 2.0, jest chyba podobny do 1.6, zaznaczyłem na nim gdzie jest uszczelka która mogła puścić . Jak będziesz wszystko skręcał z powrotem to może będziesz musiał założyć wszystkie nowe uszczelki między głowicą a kolektorem ssącym i wydechowym ( tak powinno się robić żeby nie było przedmuchu i lewego powietrza ale robi się różnie zależy od kasy w kieszeni ) Pamiętaj dokręcaj śruby na Krzyż !!!
: 24 lut 2011, 22:27
autor: motora125
Oj pomogłeś koleżko pomogłeś aj wiem wiem jak to jest z ta głowicą i kosztami bo już nie jedną głowice zrzucałem i zakładałem ale nigdy w swoim. Kolektory odkręci normalnie bez zrzucania głowicy napewno dzięki za pomoc, sądzę, że nie będzie problemów z robota a robię wszystko na zicher i napewno zostanie wymienione wszystko co niezbędne jutro opisze wrażenia
[ Dodano: 2011-02-25, 18:07 ]
No i tak. Dziś w robocie sprawdziłem ciśnienie na tłokach i uszczelkę pod głowicą można wykluczyć bo ciśnienie mam następujące:
I - 11,0 bar,
II - 11,5 bar,
III - 11,3 bar,
IV - 11,0 bar.
Jak na benzyniaka nie jest źle a max dopuszczalna różnica ciśnień wynosi 3 bary więc się kwalifikuje w normie będziemy odkręcać kolektory i to chyba dosłownie za chwilę
[ Dodano: 2011-02-26, 17:48 ]
Więc tak, kolektory odkręcone oba choć nie trzeba wydechowego wykręcać, uszczelki wszystkie możliwe wymienione. Tzn pod kolektorem ssącym, oring gumowy w kolektorze ssącym, oraz uszczelki do wydechu wymienione. Podejrzenia były tylko do oringu lecz wymienione wszystko, żeby 2 razy nie rozbierać. A rezultaty ? nie bardzo, bo znowu pokazują się śladowe ilości płynu choć wszystko poskładane jak ta lala. W poniedziałek biorę klucz dynamometryczny i poprawimy dociąg głowicy <ok> oczywiście dociskając na ukrzysz
: 22 mar 2013, 23:16
autor: MaXuS
Gdzie w necie kupię ta małą gumową uszczelkę????
: 07 lut 2017, 20:16
autor: Arii82
Witam. Odświeże kotleta. Szykuje się demonatarz kolektora ssacego w celu wymiany oringu bo rano sauna pod maską. 2.0 ABT I tu pytanie... z tego co widziałem to mam do odkrecrnia 7 śrub. .. nasadka 13? Czy 10? Wystarczy standardowa czy musi być o cienkich ściankach i dość długa?
: 09 lut 2017, 12:03
autor: marcin1324
nie wiem jak w ABT, ale w 1.6 PP ssący jest na 6 śrubach imbus
[ Dodano: 2017-02-09, 12:03 ]
PS. i nie chcę nikogo w błąd wprowadzać, ale wydaję mi się że kiedyś udało mi się odkręcić kolektor ssący bez zdejmowania wydechowego.
: 11 lut 2017, 13:27
autor: Arii82
Także myślę, że uda mi się wydłubać ssaka bez demontarzu kolektora wydechowego