Strona 1 z 1
[B4 ABK] Paliwo w oleju, problem - prosze o pomoc
: 28 lut 2011, 20:13
autor: hikok20
Witam klubowiczów. Sprawa nie dotyczy do końca mnie tylko mojego taty który ma Audi 80 z silnikiem ABK. Problem polega na tym że kilka dni temu jak jechał autem to zaświeciła mu się kontrolka od awarii. Zjechał na pobocze i pierwsze co to sprawdził poziom oleju, okazuje się że jest wiele ponad stan. Powąchał i czuć było wyraźny zapach benzyny. Wiem tylko że na pewno nie dostała się woda. bo uszczelka jest ok i poziom wody też. Zaholowaliśmy samochód do mechanika. Mechanik też był zaskoczony pierwsze co zrobił to wymienił jakiś czujnik podciśnieniowy czy coś takiego. Wymienił olej ale problem nie ustał. Dalej jest to samo. Nie chce jęździć po mechanikach i wydawać następne pieniądze jak ktoś nie wie sam co to jest. Dlatego zwracam się z prośbą do was czy wiecie co to może być. Z góry bardzo dziękuje. Jeśli w czymś to pomoże to dodam że samochód jest mało eksploatowany, zaledwie 50-70km tygodniowo.
: 28 lut 2011, 22:51
autor: remik87
a jaki ma przebieg ? znajomy mial coś takiego w fiacie wiem, że to inne auto ale u niego stalo sie to przez długie jeżdżenie na zajechanym termostacie+przebieg paliwo przez pierścienie się dostawało
: 28 lut 2011, 23:37
autor: PICEK1
Kolega zrobi pomiary ciśnienia cylindrów.Jeśli wyjdą poprawnie to nic tylko do mechanika do ustawienia zapłonu i dawki paliwa.najwidoczniej silnik dostaje tyle że nie potrafi spalić.
: 01 mar 2011, 20:49
autor: hikok20
Przebieg to 230 tys. uszczelniacze zaworów były robione jakieś 40tys temu i grama oleju nie pobiera stan jest cały czas od wymiany do wymiany. Nigdy nie było problemu. Czyli można by było go sprawdzić pod wpięcie pod kompa?
: 02 mar 2011, 11:19
autor: PICEK1
hikok20 pisze:Czyli można by było go sprawdzić pod wpięcie pod kompa?
Nie sądzę.Już prościej to na analizator spalin.
hikok20 pisze:uszczelniacze zaworów były robione
To dobrze-ale nie mają akurat wpływu na problem.
: 02 mar 2011, 13:46
autor: Woyto
Proponował bym pomiar ciśnienia cylindrów (jak wspomniał kolega wcześniej) , to może wskazać lub wykluczyć uszkodzenie zaworów lub pierścieni.
: 02 mar 2011, 14:09
autor: chybo101
Przy takich przebiegach to jest standard.
: 02 mar 2011, 21:00
autor: hikok20
chybo101 pisze:Przy takich przebiegach to jest standard.
He he, teściu mój też ma 80 B4 ABT 90KM Kupił jak miała przejechane 130tys. Teraz ma 340tys. i jakoś nic mu sie nie dzieje tak że nie mów że to standard poprzednia moja B4 miała 270tys jak sprzedałem i też nic się nie działo.
Aha, czyli jak piszesz że to standard to w takim razie co jest przyczyną tej awarii? Bo jak standard to trzeba wiedzieć co się dzieje. Prawda?
: 03 mar 2011, 07:40
autor: chybo101
hikok20 pisze:chybo101 pisze:Przy takich przebiegach to jest standard.
He he, teściu mój też ma 80 B4 ABT 90KM Kupił jak miała przejechane 130tys. Teraz ma 340tys. i jakoś nic mu sie nie dzieje tak że nie mów że to standard poprzednia moja B4 miała 270tys jak sprzedałem i też nic się nie działo.
Aha, czyli jak piszesz że to standard to w takim razie co jest przyczyną tej awarii? Bo jak standard to trzeba wiedzieć co się dzieje. Prawda?
Człowieku czytaj ze zrozumieniem jak się klepie przebiegi po 70km tygodniowo i olej nawet dobrze nie uszczelni tłoka to paliwo będzie się dostawało do oleju zwłaszcza zima przy niskich temp i na lipnym oleju. U mnie było to samo jak jeździłem na krótkich dystansach i do tego z wadliwym termostatem. Wystarczyło wyjechać gdzieś w trasę przepalowac go trochę i problemu nie było.
: 03 mar 2011, 20:49
autor: hikok20
Nie napisałeś przy takich małych przebiegach tygodniowo to standarrd tylko -przy takich przebiegach to standard- to jak można to rozumieć ?
Olej to Mobil 5W40