Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK] Problemy z silnikiem
: 28 lut 2011, 21:34
autor: Andi80
Witam
Mam taki problem z moją Audisia.
Odpala bez problemów nawet w ostatnie mrozy, z tym że nie pali na 2 cylindry a do tego jak się silnik ugrzeje to zaczynają falować obroty przy puszczeniu gazu a po chwili wracajądo 1000. Jak uruchamiam ciepły silnik to obroty od razu falują przez kilka sekund pomiędzy 300 a 1200 obr.
Wymieniłem już świece i kable, sprawdziłem węże dolotowe, czyściłem przepływomierz, krokowy i wtryski i wymieniałem też przekaźnik 30.
Obecnie Vag nie pokazuje mi żadnych błędów.
Pomocy
PS. Czy gdyby któryś wtryskiwacz był uszkodzony to Vag go pokaże?
: 01 mar 2011, 00:57
autor: Key100l
Moim zdaniem musisz sprawdzić rozdzielacz i kopułkę, skoro nie chodzi na dwie bańki. Można sprawdzić też ciśnienie pompki paliwowej
: 01 mar 2011, 07:39
autor: Lukaszbroz
Zgadzam się z Karolem mój kumpel walczył pół roku z tym autem. Objawy jak u Ciebie a okazało się ze kopułka była do wywalenia, miała wżery. Zobacz jak wyglądają świece czy są czarne jeśli tak to iskra jest kijowa i e zapłonie musisz szukać uszkodzeń.
: 01 mar 2011, 17:48
autor: Andi80
Kopułka jest w porządku. Sprawdzałem z inna. Palec też wymieniałem. Raczej to nie będzie chyba problem z zapłonem. Świece mam całe okopcone.
Oleju mi nie bierze bo niewiele mi go ubyło.
Podejrzewam że mogę miec walnięte 2 wtryski.
: 01 mar 2011, 18:54
autor: Lukaszbroz
Jeśli wszystkie świece są okopcone to coś nie tak jest z "jakością iskry".
Sprawdź jeszcze ciśnienie na garach.
: 12 mar 2011, 19:40
autor: Andi80
Mam już dosyć tego auta. Wymieniłem już wtryski paliwa bo okazało się że 2 są chyba zapchane. Teraz chodzi na wszystkie cylindry. Ciśnienie na garach mam w porządku.
Z obrotami nadal mam problem. Jak jest zimny wszystko jest ok. Ale im bardziej nagrzany tym bardziej falują obroty. Przy temperaturze ok 90C po puzczeniu gazu to już od razu gaśnie i nie chce odpalić. VAG nadal nie pokazuje mi błędów.
Mam kilka pytań i może ktoś mi pomoże
1 Jak powinien zachowywać się silnik gdy odepnę silniczek krokowy podczas pracy? Bo mi się dławi i gaśnie.
2 Czy czujnik Halla może odpowiadać za gubienie obrowów na rozgrzanym silniku i problem z odpaleniem?
3 Jakie powinien pokazywac ciśnienie oleju zegar na środkowym panelu na wolnych obrotach tj. 800 - 1000 obr/min?
4 Co może być powodem że silnik chodzi jak stary diesel?
: 12 mar 2011, 20:04
autor: Patrique
Andi80 pisze:
1 Jak powinien zachowywać się silnik gdy odepnę silniczek krokowy podczas pracy? Bo mi się dławi i gaśnie.
2 Czy czujnik Halla może odpowiadać za gubienie obrowów na rozgrzanym silniku i problem z odpaleniem?
3 Jakie powinien pokazywac ciśnienie oleju zegar na środkowym panelu na wolnych obrotach tj. 800 - 1000 obr/min?
4 Co może być powodem że silnik chodzi jak stary diesel?
Latem auto będzie Ci odpalać jak diesel <ok> . Startuje od razu na 900rpm, ale tylko na ciepłymi silniku i pod warunkiem, że przepustnica jest w położeniu "bez ssania". Jednak z samego rana nie zapalisz bez krokowca. Ja miałem problem z czujnikiem temperatury, który jak był podłączony to obroty wskakiwały na 1500rpm :-o , prawie cały czas ruszałem z piskiem. Po odłączeniu tego czujnika obroty wracały na 900rpm. Ale tak jak wspomniałem wcześniej, auto będzie miało problemy z rozruchem zimnego silnika no i znaczny spadek mocy silnika w czasie jazdy. Co do Twojego ostatniego pytania to jeśli silnik benzynowy zaczyna klekotać jak diesel (metaliczny dźwięk od strony miski olejowej) to najczęściej są to panewki korbowodów. Często idzie to w parze z niskim ciśnieniem oleju.
: 13 mar 2011, 07:32
autor: Lukaszbroz
Andi80 pisze:
3 Jakie powinien pokazywac ciśnienie oleju zegar na środkowym panelu na wolnych obrotach tj. 800 - 1000 obr/min?
Mi na wolnych i z 90 stopniami wody pokazywał 3,5bara niektórym pokazuje 2bary