Strona 1 z 2

[B3 1,8 PM] Wymiana silnika 1,8 na 2,0

: 01 mar 2011, 06:10
autor: robert571
Witam.
Chciałbym zasięgnąć waszej opinii czy warto zmieniać silnik z 1,8 na 2,0. Mój połyka już takie ilości oleju że szkoda gadać a mam dostęp do rozbitego audi 80 z całym, nieruszony przodem więc mogę z niej wyciągnąć wszystko co trzeba. Jaka jest wasza opinia na ten temat i ile mnie więcej jest to roboty. Dodam iż mam zamiar robić to sam.

: 01 mar 2011, 06:30
autor: Przemo80b3
Witam.
Zepewne silnik 2.0 pochodzi z B3 ? To jest mechaniczny wtrysk. Tak więc cała instalacja elektryczna silnika była by potrzebna z tej rozbitej Audi.
Roboty będzie sporo, ale jeśli masz chęci i wiedzę to dasz radę :mrgreen:
Ogólnie to mechaniczny wtrysk nie lubi gazu i jest mało mechaników, którzy potrafią go serwisować/regulować ;-)

: 01 mar 2011, 07:36
autor: Lukaszbroz
Lepiej by było gdyby silnik to był jakiś ABT mało roboty z mocowaniem a i układ zasilania bardzo przystępny. Z tego co zauwazyłem po zmianie silników to bloki na przestrzeni lat się w ogóle nie zmieniły (4cyl) także zakupując sam goły silnik tez da się coś wymodzić.


Określ jaki to silnik dokładnie

: 01 mar 2011, 08:19
autor: piotrek 250279
A jakby przelozyc kolektor ssacy od twojego pm?W pm jest gaznik czy wtrysk? Ja zrobilem tak jak wkladalem 1,8 za 1,6 mimo tego ze ten 1,8 byl na wtrysku zmienilem kolektor i zamontowalem gaznik

: 01 mar 2011, 15:04
autor: robert571
silnik jest wsadzony do b3 ale z jakiego modelu pochodzi to nie wiem gdyż nie mam dostępu do samochodu i jeszcze przez pewien czas nie będę go mieć. Pytać właściciela jaki to silnik nie będę bo on się na tym kompletnie nie zna. Jeśli chodzi o elektrykę do tego silnika to tak jak wspomniałem mogę ją wymontować gdyż kupuję cały samochód na części. W moim jest jednopunktowy wtrysk ale nie chcę przekładać kolektora gdyż chciałbym motor na pełnym wtrysku tym bardziej że nikt nie chce mi wyregulować mojego. Dodam iż w tej rozbitej Audi jest zamontowany gaz czego ja u siebie nie mam. Co do części roboczej to dokładnie interesuje mnie czy wymiana będzie polegać tylko na wymianie elektryki i wsadzeniu nowego silnika czy też trzeba będzie coś zmieniać w mocowaniach silnika. Co do elektryki to jedyne zmartwienie mam takie czy wiązki w Audi są dzielone na tylną i przednią czy będę musiał wymieniać całą instalację. Co do wiedzy na ten temat to jakąś tam posiadam ale pomocne by było gdyby ktoś napisał dokładniej jaka mi będzie potrzebna wiedza i na jakie problemy mogę napotkać.

: 01 mar 2011, 16:08
autor: Lukaszbroz
Instalacja jest dzielna. Tzw na silnik i budę. Wszystko się łączy nad nogami kierowcy.
Nie wiem co w PM jest do regulacji że ludzie mają z tym problem ale to wydaje się co najmniej dziwne.

Wymiana będzie polegała na wsadzeniu silnika i podpięciu nowej wiązki ze sterownikiem skoro oba auta to B3

: 01 mar 2011, 18:58
autor: robert571
Właśnie nie jestem pewny czy ten silnik pochodzi z b3 czy b4. On teraz znajduje się w b3 ale fabrycznie było 1,8. Co do roboty to potrzebne jakieś specjalne narzędzia czy nie no i oczywiście rozumiem że będę musiał zdjąć deskę rozdzielczą aby wymienić wiązkę. Jeśli tak to czy jest jakaś instrukcja jak zdjąć deskę nie robiąc jej krzywdy.

: 01 mar 2011, 20:16
autor: Przemo80b3
Lukaszbroz pisze:Lepiej by było gdyby silnik to był jakiś ABT mało roboty z mocowaniem
Mało roboty z mocowaniem :roll: :?: Przecież w b3 silnik trzyma się na ławie a w b4 do podłużnicy.

: 01 mar 2011, 21:53
autor: Lukaszbroz
Przemo80b3 pisze:
Lukaszbroz pisze:Lepiej by było gdyby silnik to był jakiś ABT mało roboty z mocowaniem
Mało roboty z mocowaniem :roll: :?: Przecież w b3 silnik trzyma się na ławie a w b4 do podłużnicy.
Porównywałem kiedyś bloki b3 b4 i golfa i wyszło na to że mocowanie łap do bloku jest takie sama różnica to wygląd łap i jak dobrze wspomniałeś miejsca zaczepienia w budzie. Ale łapy zostaną ze starego silnika wiec problemu nie ma.

: 02 mar 2011, 05:41
autor: robert571
A jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów i przegubami. Z racji tego że silnik trochę mocniejszy coś się zmienia czy nie ?

: 02 mar 2011, 06:24
autor: Przemo80b3
Skrzynia biegów z R4 do R4 bedzie pasowała bez problemu ;-) Przeguby też.

: 02 mar 2011, 08:01
autor: Lukaszbroz
Flansze skrzyni powinny podejść. Wspomniałeś o silniku ale widzę że wymiana skrzyni tez wchodzi w zakres przeróbek.

: 02 mar 2011, 21:26
autor: robert571
Wsadziłem już w ten samochód dużo pracy i pieniędzy więc w zakres przeróbek wchodzi wszystko co pozwoli mi tym samochodem nacieszyć się jeszcze parę lat lecz wszystko zależy od tego na ile pozwolą mi fundusze bo plany mam dość obszerne.

: 04 mar 2011, 08:10
autor: Lukaszbroz
No jasne sam coś o tym wiem :) jak chcesz szaleć to wrzuć sobie V6 2.4 z Audi A4 b5 w wersji 30 zaworowej ma 163 kuce. Wtedy na pewno nacieszysz się z jazdy jeszcze kilka lat.

: 07 mar 2011, 12:55
autor: swiety82
W mojej B3 jest rzekomo skrzynia od B4 (tak twierdzil poprzedni właściciel) więc w tej materii nie powinieneś mieć problemów.