Strona 1 z 1
[B3 3A 2.0] wyciek oleju
: 03 mar 2011, 15:23
autor: Slicznotka
Witam! Niestety stało się :cry: w tamtym tygodniu na mazurach były wysokie mrozy. Ponad -20 stopni. Audiczka stoi w garażu, nie była uruchamiana ok 4 dni w te dni. I któregoś ranka odpaliłem ją bo musiałem nią jechać do pracy. Po przejechaniu ok 3 km zapaliła mi się kontrolka oleju. Zjechałem na parking i okazało się że wyciekł olej tak jakby filtr oleju pękł :cry: Dziś miałem chwilę czasu odkręciłem ten filter i okazało się że to nie filter :oops: Wiec koledzy pomóżcie, gdzie co może być przyczyną :oops: Mam nadzieję że to nie będzie jednak blok :cry: Wyglądało to jakby wyciekł z tyłu filtra i uwaliło blok i nawet przegub. Żeby nie było, nie szarżowałem, a wyciek był już po 300m jazdy :cry: Koledzy pomóżcie <buu>
: 03 mar 2011, 17:50
autor: Motostacja pl
Masz chłodniczkę oleju? Czyli takie coś nad filtrem oleju? Jest tam taki zimering który lubi puszczać olej. Przez te mrozy miałeś bardzo gęsty olej (podejrzewam że masz minerał) a gęsty olej to duże ciśnienie które mogło spowodować wywalenie tej uszczelki. Tak to wygląda u mnie na przykład:
https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-wymia ... htm#355825
: 03 mar 2011, 18:00
autor: keczy
W moim poprzednim 6A tez mi wywalilo olej przez filtr, okazalo sie, ze rozsypal sie jakis zaworek w pompie oleju i dala za duze cisnienie.
: 03 mar 2011, 18:03
autor: Motostacja pl
keczy pisze:W moim poprzednim 6A tez mi wywalilo olej przez filtr, okazalo sie, ze rozsypal sie jakis zaworek w pompie oleju i dala za duze cisnienie.
Si, jest coś takiego. Starszy znowu miał przypadek że zaworek zablokował się w pozycji otwartej i pompa nie dawała ciśnienia. To też może być jeden z powodów wywalenia oleju bokiem.
: 03 mar 2011, 18:18
autor: keczy
U mnie bylo dokladnie na odwrot, zaworek sprawil, ze cisnienie wzroslo do ok 16 barow i przy probie odpalenia wszystko wylecialo na ziemie
Mechanik powiedzial, ze da sie jakos to naprawic, ja jednak wymienilem pompe na nowa.
: 05 mar 2011, 17:10
autor: Slicznotka
kolego Labiel, miałeś rację to ten oring\simering pod tą chłodniczką. W sklepie to teraz chodliwy towar wiec po niedzieli dopiero będzie i wymienie i będzie git. :-o dobrze że to nic groźnego. Wymienię i będę hulał dalej :mrgreen:
: 06 mar 2011, 13:15
autor: Motostacja pl
Slicznotka, jak by co to żeby dostać się do tego oringu musi zdjąć filtr oleju, pod nim (w zasadzie nad nim) będzie śruba chyba na klucz 24 która trzyma całą tą chłodniczkę.