Strona 1 z 1

[b4 1.6 ADA] Remont silnika

: 28 cze 2007, 12:42
autor: Damian1406
Cze ziomeczki.
Dzisiaj wymieniam uszczelkę pod głowicą, co też wiąże się z planowaniem głowicy.
Napiszcie czy po splanowaniu głowicy dojdzie mu trochę więcej mocy?
Pytam się was bo mechanik powiedział że raczej nie, natomiast znajomy że tak, sam nie wiem komu wierzyć.
Przy okazji kazałem odkręcić miskę i wyczyścić smoka i takie tam, nowy olej shell helix plus 10W40 wszystkie filtry.
Uszczelkę musiałem wymienić bo kilka dni temu zauważyłem że cieknie płyn chłodzenia i ubywa mi w zbiorniku.
Trochę się wystraszyłem że mogło wypluć uszczelkę do środka coby wiązało się z tym że płyn dostaje się do oleju, na szczęście wypluło ją na zewnątrz.

: 11 lip 2007, 09:49
autor: foxbat
nie oczekiwałbym jakiejkolwiek zmiany mocy po takiej operacji.....głowicę pewnie będziesz miał tylko troche przycięta, tak żeby była równa powierzchnia styku z uszczelką....

: 11 lip 2007, 20:42
autor: czarekj
Planowanie głowicy to zdjęcie warstwy najczęściej o grubości ok. 0,1 mm. Przyrostu mocy raczej nie odczujesz, musiałbyś zdjąć warstwę ok. 0,5- 0,8. Tak przy okazji to wyczytałem gdzieś, że fabryka nie zezwala na planowanie głowicy, mimo to wszyscy to robią - ja też. :-D
Ponadto wydaje mi się,( o ile dobrze pamietam) że ten silnik ma i tak duży stopień spreżania - powyżej 10. Planowanie głowicy w celach tuningowych w takim silniku może się skończyć permamentnym spalaniem stukowym. Nawet jeśli komputer i czujnik spalania stukowego poradzą sobie z tym zjawiskiem to konsekwencją będzie zmniejszone wyprzedzenie zapłonu i w konsekwencji spadek mocy przy wyższych obrotach. Czyli efekt odwrotny od zamierzonego.
Nie konstruuje się silników wolnossących benzynowych ze stopniem sprężania powyżej 12 bo spalanie następowałoby samoczynnie - nawet świeca nie byłaby potrzebna. :-D Planowanie głowicy można zrobić w silniku, który fabrycznie ma stosunkowo niski stopień spreżania np: Polonez.
Co do wymiany uszczelki i planowania głowicy to doradzałbym zajęcie się powierzchnią przylgni w bloku silnika. Żeliwo jako materiał lubi korodować i nawet planowanie głowicy w penych sytuacjach może nie pomóc a uszczelka będzie wydmuchana ponownie.
Oby ten przypadek Ciebie nie dotyczył.

: 12 lip 2007, 15:49
autor: Damian1406
No dzięki za wykład, ale wiesz co :?: po splanowaniu głowicy wymianie uszczelek na kolektorach i pod klawiaturą, w ogóle wszystkich uszczelek, przeczyściłem nawet kanały w których przepływa płyn, w ogóle wszystko, nowe przewody, świece, filtry, samochód jakby ożył, ma przyspieszenie dużo lepsze, jest dynamiczniejszy, nie poznaje mojej audiczki. Naprawdę inny samochód. Na koniec dolałem Xseramica, tzw. ceramizera do silnika, autko ciszej chodzi i lepiej na obroty wchodzi, ponownie zakochałem się w mojej niuni :-D :mrgreen: :lol:

: 13 lip 2007, 10:48
autor: krisch
Najczęściej po wymianie świec i filtra powietrza każde auto odrzywa. ;-)

: 16 lip 2007, 14:30
autor: Damian1406
krisch pisze:Najczęściej po wymianie świec i filtra powietrza każde auto odrzywa. ;-)
Zgadzam się, ale jak kupiłem moją audiczke to powymieniałem wszystkie filtry, świece itp. I nie widziałem różnicy. No ale po planowaniu głowicy i wyczyszczeniu silnika to jest dopiero różnica.

: 17 lip 2007, 17:19
autor: Vision
polerowanie kanałów daje oraz tłumik przelotowy o wyższej średnicy i kolektor rurkowy 4\2\1

: 18 lip 2007, 08:24
autor: Damian1406
Vision pisze:polerowanie kanałów daje oraz tłumik przelotowy o wyższej średnicy i kolektor rurkowy 4\2\1
Też coś takiego mi właśnie mechanik mówił. I chyba miał rację :mrgreen: