Strona 1 z 2

[SWAP B3 1.6PP na 1.8] Czy swap jest problematyczny?

: 04 mar 2011, 12:07
autor: konrad
Witam,
Mój gaźnik 2EE w 1.6pp mnie osłabia i wpędza w depresje - zamiast jeździć i cieszyć się samochodem - stoi w garażu już 2 miesiąc. Od rana szukam "używek" na allegro w rozsądnych pieniądzach i ani widu ani słychu.

Zastanawiam się na swapem silnika 1.6pp na jakiś 1.8 - dużo z tym jest zabawy? ile może mechanik wziąć za taką "operację"? Mam nadzieję, że 1.8 są "bezawaryjne" w porównaniu do pierburga.

: 04 mar 2011, 16:01
autor: pawel_m
Jeżeli swap to na coś porządniejszego np. 4,2 <ok> (żartowałem). A na poważnie- jeżeli masz problem z gaźnikiem to może wystarczy gaźnikowi zrobić swap np. na gaźnik z Poloneza/PF 125P. A co do opłaty za pracę- to może Cię to dużo wynieść.

: 04 mar 2011, 16:43
autor: piotrek 250279
No tak poco odrazu caly silnik wymieniac gaznik czeba inny i joz.Ja robilem u siebie i jedno i drugie sam i powiem tak nie taki diabel straszny jak go maluja <ok>

[SWAP B3 1.6PP na 1.8]Czy swap jest problematyczny

: 05 mar 2011, 08:59
autor: Thauri
Wystarczy naprawić gaźnik ,który masz ,można go oddać do regeneracji.Można kupić używany.
Można zmienić na Pierburga 2e z VW .Gdybyś potrzebował taki gaźnik bez zdemontowanego nastawnika pisz na e-mail mam na zbyciu i jest mi zbędny oddam tanio.Pozd.

: 05 mar 2011, 09:21
autor: Lukaszbroz
Zmień układ zasilania na mono wtrysk od ABT i na pewno będziesz zadowolony. Kolega już jedna audi po przerobieniu ma za sobą wszystko gra i buczy a i niewiele kosztuje.

Wiązka 70zł
Podstawka 150zł
Króciec z czujnikami temp 30zł
Sonda lambda używka albo nowa 50/100zł
Aparat zapłonowy 100zł
Komp 50zł

Podejrzewam że znajdziesz i taniej.

: 06 mar 2011, 01:06
autor: Audi 80 Polska
Ja miałem w poprzednim aucie wrzucony silnik 1.8 NE zamiast PP ale poszedłem po najmniejszej linii oporu bo zostawiłem osprzęt od PP.

Tutaj szerzej to opisałem: https://audi80.pl/80-b3-16-pp-zamian ... t33746.htm

: 06 mar 2011, 01:57
autor: konrad
Dzięki za odpowiedzi.

Aldi - przeczytałem treść "pod linkiem" i powiem szczerze, że ja właśnie chciałbym zrobić przekładkę bo chciałbym pozbyć się 2EE (z tego co zrozumiałem to Ty zostawiłeś u siebie 2EE tylko zmieniłeś "pojemność silnika" - u mnie to odpada).

W swoim temacie "wali z 2EE" napisałem, że znalazłem "wyrwe w gumie membramy" nastawnika przepustnicy. Jeżeli to naprawię i dzięki temu znikną "falujące obroty na rozgrzanym silniku" - to przekładkę na jakiś czas odpuszczę. Znalazłem jeszcze opcję zmiany samego gaźnika ( na www.gaznik.pl jest oferta zmiany gaźnika na cośinnego - cena ok. 700zł -opłaca się? wiecie może na jaki gaźnik ten Pan zmienia?

[SWAP B3 1.6PP na 1.8] Czy swap jest problematyczny

: 06 mar 2011, 08:13
autor: Thauri
Możesz go przecież o to zapytać na jaki gaźnik zmienia.Ja na jego miejscu zmieniłbym na zregenerowanego Pierburga 2E.
Zauważyłeś płytkę CD Pierburg 2e z boku?
Tu masz podobny temat http://moto.allegro.pl/ratuj-sie-sam-pi ... 96023.html
Według mnie się nie opłaca wydać 700zl.
Wolałbym zregenerować swój ok 400zl lub go naprawić ,ewentualnie montaż 2e/ przecież taki dostaniesz za ok 100zl / lub sprawnego Keihina.

: 06 mar 2011, 09:21
autor: Lukaszbroz
Zamiast pakować taka kasę może warto zmienić na coś bardziej dostępnego jak proste układy wtryskowe. Gaźnik to przeżytek i skoro chce się pojeździć audi trochę dłużej warto to wymienić.

: 06 mar 2011, 09:24
autor: piotrek 250279
Zawsze morzesz isc po najmniejszej lini oporu i zmienic gaznik na fos ktury kupisz juz za 30 zl. Ja tak zrobilem.Spalanie lpg na tym gazniku to od10 do 15l troche duzo ale jest niezawodny no i auto po takim modzie to prawdziwy szatan blyskawicznie wkreca sie na obroty i dosyc odczuwalnie wzrasta przyspieszenie <ok>

: 06 mar 2011, 13:03
autor: Audi 80 Polska
piotrek 250279 pisze:Ja tak zrobilem.Spalanie lpg na tym gazniku to od10 do 15l
Tak właściwie na LPG z gaźnika wykorzystywane są tylko przepustnice, to musi być kwestia regulacji LPG.
Pewnie masz mikser rurkowy który jest trudny w regulacji.

: 06 mar 2011, 13:31
autor: konrad
Panowie, dorwałem dzisiaj na giełdzie samochodowej gaźnik 2ee za 90zł :) zobaczymy czy się sprawdzi.

Mała prośba o pomoc: możecie mi powiedzieć co ma być wkręcone w otwór zaznaczony na schemacie (zaznaczyłem czerwoną strzałką):

https://audi80.pl/16pp-nie-podlaczon ... 531,15.htm

Z góry dzięki

[Swap B3 1.6 PP na 1.8]Czy swap jest problematyczny

: 06 mar 2011, 15:42
autor: Thauri
Patrząc na lewo od strony nastawnika przepustnicy zawór odcinający układ dynamicznej wentylacji komory pływakowej ,patrząc na prawo od strony nastawnika przepustnicy zawór przełączający do wentylacji komory pływakowej.

Gaźnik 2ee kupuje sie nie na zasadzie gaznik 2ee za gaźnik 2ee bo Pierburgi 2EE sa nie tylko w Audi lecz także w kilku innych markach a np Pierburg 2ee od Opla Vectry nie będzie do Audi.

: 06 mar 2011, 16:14
autor: konrad
Kupiłem go tylko dlatego, bo ma w nim być sprawny nastawnik przepustnicy (przerzucę ten nastawnik do siebie). Jeżeli nie będzie działać do mogę go zwrócić - tak się umówiłem ze sprzedawcą więc niczym nie ryzykuję. Dzięki za odpowiedź.

A tak z ciekawości: czym się ten gaźnik różnił w Vectrze od tego w Audi?

: 06 mar 2011, 16:41
autor: glowsonix
Chyba nie odkręcisz nastawnika bez zdejmowania gaźnika tam co zaznaczyłeś strzałką u mnie nic nie było ale jak kupiłem gaźnik od jetty to było coś wkręcone ale ni bardzo interesowałem się co i na twoim miejscu nie bawił bym sie w przekręcanie nastawnika tylko zamontował cały kupiony gaźnik przynajmniej będziesz miał pewność czy jest sprawny.

A i nie pamiętam dokładnie bo dosyć długo nie interesuje się tymi gaźnikami ale w vectrze chyba była okrągła kostka do nastawnika <osohozi>