[B3 1.8PM] Remont zapasowego silnika
: 08 mar 2011, 22:26
Dostanę od znajomego prezent w postaci drugiego silnika 1.8 PM <ok> .
Otóż z racji iż będzie to wolno-stojąca maszyna, postanowiłem rozebrać ten motorek na poszczególne części przeprowadzając tym samym remont tej jednostki.
Powiem tak... chcę, żeby ten silnik był prawie jak nowy. Kiedyś robiłem remont silnika w motorowerze, ale tam jednak trochę prościej :mrgreen: :mrgreen: .
Może, żeby nie odbiegać od tematu chcę wymienić naprawy które chcę wykonać w tej jednostce (mile widziane wszelkie spostrzeżenia dotyczące tego przedsięwzięcia) .
planowanie głowicy, uszczelniacze zaworowe, porting
uszczelniacz wałka rozrządu
uszczelniacz wału korbowego
panewki korbowodów, pierścienie, nowe tłoki?
wyważenie wału korbowego
Oczywiście nie wspomnę o wszelkich uszczelkach (głowicy, klawiatury, misy olejowej itd.)
Reasumując, chcę aby silnik był finalnie zalany 5W40 i działał jak nowy <ok> .
Generalnie silnik nie jest mocno wyeksploatowanym, ale wszystko się okaże po rozbiórce tego silnika.
Otóż z racji iż będzie to wolno-stojąca maszyna, postanowiłem rozebrać ten motorek na poszczególne części przeprowadzając tym samym remont tej jednostki.
Powiem tak... chcę, żeby ten silnik był prawie jak nowy. Kiedyś robiłem remont silnika w motorowerze, ale tam jednak trochę prościej :mrgreen: :mrgreen: .
Może, żeby nie odbiegać od tematu chcę wymienić naprawy które chcę wykonać w tej jednostce (mile widziane wszelkie spostrzeżenia dotyczące tego przedsięwzięcia) .
planowanie głowicy, uszczelniacze zaworowe, porting
uszczelniacz wałka rozrządu
uszczelniacz wału korbowego
panewki korbowodów, pierścienie, nowe tłoki?
wyważenie wału korbowego
Oczywiście nie wspomnę o wszelkich uszczelkach (głowicy, klawiatury, misy olejowej itd.)
Reasumując, chcę aby silnik był finalnie zalany 5W40 i działał jak nowy <ok> .
Generalnie silnik nie jest mocno wyeksploatowanym, ale wszystko się okaże po rozbiórce tego silnika.