Strona 1 z 1

[B3 1.8PM] Remont zapasowego silnika

: 08 mar 2011, 22:26
autor: Patrique
Dostanę od znajomego prezent w postaci drugiego silnika 1.8 PM <ok> .
Otóż z racji iż będzie to wolno-stojąca maszyna, postanowiłem rozebrać ten motorek na poszczególne części przeprowadzając tym samym remont tej jednostki.
Powiem tak... chcę, żeby ten silnik był prawie jak nowy. Kiedyś robiłem remont silnika w motorowerze, ale tam jednak trochę prościej :mrgreen: :mrgreen: .

Może, żeby nie odbiegać od tematu chcę wymienić naprawy które chcę wykonać w tej jednostce (mile widziane wszelkie spostrzeżenia dotyczące tego przedsięwzięcia) ;-) .
:arrow: planowanie głowicy, uszczelniacze zaworowe, porting
:arrow: uszczelniacz wałka rozrządu
:arrow: uszczelniacz wału korbowego
:arrow: panewki korbowodów, pierścienie, nowe tłoki?
:arrow: wyważenie wału korbowego
Oczywiście nie wspomnę o wszelkich uszczelkach (głowicy, klawiatury, misy olejowej itd.)

Reasumując, chcę aby silnik był finalnie zalany 5W40 i działał jak nowy <ok> .
Generalnie silnik nie jest mocno wyeksploatowanym, ale wszystko się okaże po rozbiórce tego silnika.

: 08 mar 2011, 23:12
autor: Tomcio90
Jak chcesz kompletny remont to może szlif gniazd zaworowych, nowe zawory z prowadnicami, szklanki i szlif bloku? Wtedy to już byś miał wszystko co do szczęścia potrzebne tylko wiadomo spore koszta

: 09 mar 2011, 05:20
autor: Lukaszbroz
Jak tłoki to może kute tak żeby jednostka nie bała się modyfikacji.
Planowanie głowicy podniesie stopień sprężania co może dodać parę KM do tej jednostki.
Dla pełnej kapitałki przydałoby się honowanie cylindrów.
Gumy (uszczelki zimeringi) po remoncie takiej jednostki będą parciały także zaraz po zakończeniu tego remontu wrzucaj silnik do budy niech nie zdobi półki.

[ Dodano: 2011-03-09, 05:21 ]
Nic nie wspomniałeś o panewkach i pierścieniach tłokowych.

[ Dodano: 2011-03-09, 05:25 ]
Podczas takiego dłubania postaraj się o jakieś poprawianie fabryki.
Polerowanie dolotu, usuniecie progów. Zarysowanie kanałów w głowicy podobno daje lepsze parowanie mieszanki ale musiałbyś znaleźć jakiś konkretny artykuł bądź odwiedzić stronę pana Grabowskiego.

: 09 mar 2011, 19:58
autor: Patrique
Lukaszbroz, i o takie porady mi chodziło ;-) .
Nowe tłoki i pierścienie to podstawa. Rozbiórkę silnika i jego ponowne złożenie będę robić sam. Jeśli jednak chodzi o obróbkę głowicy to zajmie się tym mój znajomy ze względu na większe doświadczenie w tej dziedzinie.
Mam jeszcze tylko kilka pytań :-D :
:arrow: koszt tulejowania cylindrów
:arrow: ceny nowych tłoków, pierścieni i panewek
:arrow: orientacyjny koszt wyważenia wału korbowego
Po złożeniu całości silnik będzie miał zamontowany nowy alternator, rozrusznik sondę lambda, sprzęgło i pompę wody.
Ogólnie celem tej całej zabawy jest późniejszy SWAP tego silnika do mojej niuni.
I tutaj kolejna seria pytań :mrgreen: :
:arrow: jaka jest orientacyjna waga tego silnika
:arrow: czy jest możliwe zamontowanie nowego silnika bez użycia haku? Chodzi mi po zdemontowaniu przedniego pasa.

[ Dodano: 2011-03-09, 18:59 ]
Lukaszbroz pisze:Podczas takiego dłubania postaraj się o jakieś poprawianie fabryki.
Polerowanie dolotu...
To oczywista sprawa <ok> .

: 10 mar 2011, 06:01
autor: Lukaszbroz
Co do cen to naprawdę jest rożnie zakłady które spotkałem podchodzą do tego tak że jeden otwór to 150zł, a każdy kolejny to od 30-50zł (taka była cena jak robiłem ciągnik :mrgreen: )
Tłoki są trudno dostępne i raczej na zamówienie.
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tlok,a ... 00529.html
Tu masz link do znanej strony (zadzwoń i zapytaj) ale podejrzewam, że w normalnym sklepie będzie taniej (nie raz się przekonałem).
Pierścienie i panewki:
http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw ... 00531.html
http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-lozys ... 55STD.html
http://www.iparts.pl/auto-czesci/panewk ... 00525.html
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tulejk ... 00527.html

Zestawy paska
http://www.iparts.pl/auto-czesci/zestaw ... 00405.html

I co ważne nowa pompa oleju przy takich naprawach
http://www.iparts.pl/auto-czesci/pompa- ... 00492.html

Na koniec cały zestaw uszczelek
http://www.iparts.pl/auto-czesci/komple ... 00224.html

Cena wywarzania wału z kołem zamachowym to koszt zapewne koło 100zł nie robiłem tego nigdy także trudno mi powiedzieć.

Silnik z uwagi na żeliwny blok waży około 120kg-150kg podniosłem taki z ojcem a więcej chyba bym nie potrafił,
W audi b4 można nowym silnikiem wjechać za pomocą paleciaka ale w b3 z uwagi na sanki może być problem do tego kłopotliwe jest rozebranie przodu. Jeśli Ci się uda zdemontować pas przedni to na pewno będzie łatwiej.

Ja swój silnik wrzuciłem sam za pomocą wspomnianego paleciaka ale w b4 nie ma sanek i można silnikiem dojechać do samej skrzyni.

: 10 mar 2011, 17:39
autor: Patrique
Lukaszbroz, naprawdę dzięki wielkie za linki <pijaczek> .
Widzę, że ceny nie są aż takie wygórowane. Co do głowicy to chyba jednak kupię za 200zł jakąś koreańską frezarkę hehe, a warsztatowi zostawię tylko planowanie ;-) .
Co do pompy oleju to nie wiedziałem, że trzeba wymienić na nową. Zastanawia mnie jeszcze fakt wyczyszczenia bloku (od środka: kanały wodne & olejowe; z zewnątrz gruntowne wyczyszczenie na efekt nówki sztuki <ok> ). Czy są jakieś specjalne wysokotemperaturowe emalie do silników którym można by odnowić blok?
Co do wagi to widzę, że troszkę ciężki ten motorek. No ale do tego etapu to jeszcze długa droga :-P .

: 11 mar 2011, 05:51
autor: Lukaszbroz
Warsztaty samochodowe używają roztworów na bazie sody która w dużej temperaturze wyżera do metalu wszystkie nieczystości. Gwarancja sukcesu jest podobno duża temperatura mieszaniny.
Stare domowe sposoby to mycie ropą prosto ze stacji :mrgreen: Efekt miarodajnie dobry. Wystarczy jakieś naczynie 5l ON i pędzel:)

Co do pompy to zawsze jest prawdopodobieństwo że stara już długo nie będzie chodziła lub nie z takimi parametrami. Jeśli pakujesz kasę to chcesz żeby silnik pracował długo, a bez dobrego smarowania jego żywot się skróci.

: 11 mar 2011, 14:50
autor: Patrique
Lukaszbroz pisze:...bez dobrego smarowania jego żywot się skróci.
To fakt. A propos smarowania to rozumiem, że taki silnik po remoncie będę mógł zalać olejem 0W40/5W40? ;-)
No i oczywiście okres docierania jak w nowym silniku :-D .

: 11 mar 2011, 17:08
autor: Lukaszbroz
Nie szalej z tym 0w, 5w wystarczy w zupełności :mrgreen: