Strona 1 z 1
[B3 1,6] remont silnika
: 11 mar 2011, 08:10
autor: LUKASZdiy
Witajcie
Mója niunia zrobiła juz ok 315 tys i po takim okresie czuć ze silnik zrobił się wyraźnie słabszy i pojawiło się zużycie oleju , do tego pościła uszczelka pod kapą wiec czas na naprawe.
Co prawda jest to mało opłacalne w samochodzie 20 letnim jednak z uwagi na stan techniczny i blacharski warto......
Na pierwszy ogień idzie głowica czy w tym silniku są jakieś stałe punkty które należy poprawic?jako że silnik nie jest demonem sprintu moze warto pomyslec nad prostymi modami?
I kilka Pytań odnośnie poprawek?
Czy wymiana wałka rozrządu na jakiś z innego silnika 1,6 grupy VW ma sens przyniesie jakąś poprawę? np z 1,6 A4?
Czy polerka kolektorów ma sens i coś poprawia?
Pozdrawiam Łukasz
: 11 mar 2011, 08:38
autor: konrad81
Ten silnik jest malo rozwojowy, zrob kapitalke i jezdzij...
LUKASZdiy pisze:Czy wymiana wałka rozrządu na jakiś z innego silnika 1,6 grupy VW ma sens przyniesie jakąś poprawę? np z 1,6 A4?
Poprawi
samopoczucie... max przyrost mocy po tej zamianie bedziesz mial ok 1-2km o ile da podejdzie ten walek, lepszym rozwiazaniem byla by zmiana glowicy na ta z 1.8...
LUKASZdiy pisze:Czy polerka kolektorów ma sens i coś poprawia?
Poprawi Ci wyglad w komorze silnika.
ps: wszystko jest na forum a wujek google nie gryzie...
: 11 mar 2011, 09:34
autor: goldi j51
Zrób remont głowicy wymień pierścienie i śmigaj dalej niestety silniki 70KM nie są demonem prędkości i za wiele nie zdziałasz. Mój też ma z 350 tyś zrobilem głowicę i dalej żona śmiga sobie
: 11 mar 2011, 10:02
autor: piotrek 250279
Najlepiej kup gdzies goly silnik 1,8 i zrob swapa. Wszystkie czesci i caly osprzet podejdzie ci od twojego 1,6.Ja kupilem takiego golasa za 100 zl i pochodzil z golfa gti i ma 107 km w serii wszystko ladnie spasowalo prucz mocowania silnika z lewej strony ale to terz nie problem bylo przerobic.Silniki sa tak podobne do siebie ze tylko ekspert kapnac sie moze ze to jest 1,8 a w dowodzie jest 1,6 (tansze ubezpieczenie)
: 11 mar 2011, 11:34
autor: gruby_lolek
[quote="konrad81"]Ten silnik jest malo rozwojowy, zrob kapitalke i jezdzij...
Konrad chyba sie myslisz co do tego silnika
Silnik jest bardzo rozwojowy
Jak thauri napisał :
1-przerobka ukladu wylotu spalin
2- skrzynia 5 biegow o jak najwiekszych przelozeniach/ AKM?/
3- czyzby spalanowanie glowicy i podniesienie stopnia sprezania
4-moze walek sportowy ..zagladnijcie tutaj
www.V-maxzone.pl/tuning/h...walki-rozrzadu/
jego audiola po takich przerobkach ma swietne osiągi i jest niektorzy moga być zadzwieni stając z jego 1.6 ^^
: 11 mar 2011, 12:22
autor: deusx
Ja na swoim 1.6 mam 11 sek do steki
Max 200 km/h (ostatni ciepły dzień na autostradzie) i to na krótkiej skrzyni cgt. (6 tys obrotów, do 7 by się może wkręcił po 10 minutach, ale silnik mógł by nie wytrzymać, bo jak otworzyłem maskę to się lekko spocił pod klawiaturą).
Nie wiem, czy silnik ma jakieś przeróbki, bo się nie znam a nie dawno też go kupiłem.
: 11 mar 2011, 14:43
autor: Lucki007
Kolego Twój 1,6 jest jak najbardziej rozwojowy od warunkiem ze zainwestujesz. Ja z 90 konnego rp 1.8 ka uzyskałem 126km. Jak ?
-ostry wałek
-porting głowicy
-gaźnik webbera fiat 125
-dosyć duży plan głowy
-tłoki od pf a
-lekki zamach
Jeśli chcesz troszkę poprawić to wsadzić możesz wałem od pf lub 2e <ok>
: 11 mar 2011, 16:14
autor: LUKASZdiy
nie chce robić z niego sprintera chce porostu by silnik lepiej napędzał budę
Jutro zwale głowice dam ja do regeneracji
Ile polecacie zdjąć z głowicy?
Wymieniać zawory?
Jaki konkretnie szukać wałek z jakiego silnika?
Czy od razu zacząć szukać głowicy od 1.8 co trzeba zmienić w niej by podpasowała?
: 11 mar 2011, 18:11
autor: konrad81
Oczywiscie ze mona wyciagnac z niego pare km wiecej niz fabryka ale czy to oplacalene?
Policzcie sobie koszta remontu + przerobek ktore napisaliscie lepiej wyjdzie swap niz tuningowanie tego silnika, najlepszym rozwiazaniem bedzie kapitalka tak jak napisal goldi j51
: 11 mar 2011, 20:25
autor: Thauri
Witam.Poczytaj na regionalnym forum podkarpackim audi o tuningu silnika 1.6.Skoro juz będziesz robił głowice przynajmniej wykorzystaj pomysł z planowaniem głowicy.
Nie będę tu pisał o osiągach napisze tyle,ze jeżdżę swoim 1.6 po modyfikacjach i zony 1.8 NE 90km/to już czwarty silnik 90km jakim jeździłem przez dłuższy czas/ale ten 1.8 Ne chodź chodzi fajnie i cicho ginie już gdy dojdę na 1.6 do dwójki/skrzynia 5/Kiedyś jak zdrowie pozwoli pobawię się również z tym 1.8 90km bo marzy mi się , zęby od startu zatrzymanego osiągał na 2-2,5km 18...km/h /resztę się domyśl/
[ Dodano: 2011-03-11, 20:48 ]
Godny uwagi wydaja mi się pomysly kolegow na pewno Golgiego będzie to podstawa+ obniżenie głowicy dalsze rzeczy pozniej,zalezy ile masz kasy. Zastanów się jeszcze nad szybszym walkiem lub gaźnikiem Webera/w tym ostatnim wypadku będzie odczuwalny przyrost mocy ale i większe zużycie paliwa/