Strona 1 z 1
[b4/2.0 ABT]BIAŁY DYM z rury wydechowej
: 19 mar 2011, 13:28
autor: firebladem
Witam, posiadam Audi 80 b4 z 1992 roku, silnik 2.0 90KM benzyna+gaz, przebieg 180 tys (nie mam pewności co do autentyczności ale samochód naprawdę dobrze się trzyma). Od kilku dni pojawił się problem i jestem bardzo zaniepokojony. Proszę o poradę bo nie znam się na samochodach (w sensie mechanicznym) a nie chciałbym, żeby jakiś mechanik zdarł ze mnie niewiadomo jakie pieniądze. Do rzeczy: od paru dni po zapaleniu z rury wydechowej wydobywa się biały dym nie jest tego dużo ale po dodaniu gazu pojawia się już spora chumrka. Jak kończę podróż i wyłączam silnik to z rury wydobywa się jeszcze trochę tego dymu. Podczas jazdy nie jest to zauważalne ale np na światłach jak dojeżdżam na luzie i wrzucę np 3 bieg (w sumie obojętne który) przy dodaniu gazu znowu zostawiam za sobą dym. Dodam, że co jakiś czas muszę dolać troszkę płynu do chłodnicy ale wydaje mi się, że to z innego powodu bo mam małą nieszczelność na jednym z króćców. Ostatnio zauważyłem też dziwną zależność. Po zapaleniu silnika pojawia się na 2-3 sekundy czerwona kontrolka oleju (wcześniej nie było czegoś takiego). Sprawdziłem stan i jest w połowie-trochę ubyło ale to chyba normalne, że samochód pobiera olej (nie jest to duża skala bo olej wymieniałem na jesień i był stan maksymalny). Dolałem oleju jakieś 300-400 ml ale problem nie zniknął. Uprzejmie proszę o odpowiedź na moj problem i jeśli to możliwe o poinformowanie mnie o wszystkich możliwych scenariuszach i kosztach. Z góry dziękuję. Proszę o odpowiedź na maila:
mateusz_ceglarski@o2.pl
: 19 mar 2011, 13:46
autor: lukwoj21
masz wydmuchana uszczelke pod głowica, a ten biały dym to płyn z chłodnicy który dostaje sie do wydechu, miałem taki sam przypadek. 100% uszczelka pod głowicą.
: 19 mar 2011, 14:48
autor: denzelek
a ile tego plynu musisz dolewac, troche to pojecie wzgledne ale tez bym obstawial uszczelke
: 19 mar 2011, 18:14
autor: firebladem
płynu dolewam średnio 1L na 3-4 tyg. A jaki może być koszt usunięcia tej usterki? Będzie bolało?
: 19 mar 2011, 18:46
autor: lukwoj21
uszczelka metalowa ok 100zł uszczelka pod miske zaworów ok 50zł + uszczeli pod kolektor dolot i wydech ok 40zł nie wiem jak tam głowica jest przykrecona na szpilkach czy na srubach, jak na srubach to lepiej wymienic na nowe ok 40zł. robocizna 200-300zł
: 19 mar 2011, 20:33
autor: czartor
na milion procent uszczelka... u mnie tez sie po odpaleniu palila kontrolka oleju i po tygodniu uszczelka padla calkiem... czesci mnie wyniosly niecale 200 i robota 250
: 20 mar 2011, 11:19
autor: Przemo80b3
Panowie, ale jeśli kolega dolewa 1L płynu na 3-4tyg, a pisał, że ma małą nieszczelność :roll:
A czuć w zbiorniczku wyrównawczym woń spalin :?: Widać ślady oleju :?:
W oleju widać płyn :?:
Auto straciło na mocy :?:
Ten dym z tyłu świadczy o uszczelce, no ale może to nie jest uszczelka :roll:
: 20 mar 2011, 11:51
autor: klife
Ja mam to samo u siebie ale robilem i uszczelke i inne pierdoly i jak kopcil tak czasem kopci, dolewam i wody i oleju ale olej to norma w zagadazowanym ABT. Podejrzewam ze trzeba by zrobic tloki i cala reszte ale to juz gruba akcja.
: 20 mar 2011, 13:32
autor: Przemo80b3
klife pisze: i jak kopcil tak czasem kopci, .
No właśnie, to niekoniecznie musi być uwalona uszczelka pod głowicą.
A co do brania oleju, to zapewne wystarczy wymienić u Ciebie uszczelniacze zaworowe i problem zniknie
: 20 mar 2011, 13:44
autor: kris4
U mnie po wymianie silnika czasami kopci na niebiesko ale nie zawsze jak sie mocno wdepnie gaz w deske to i tez nie zawsze, ale mam popsuty termostat moze tez to byc przyczyna albo cos w kolektoze jest nie tak. Zobacze jaki efekt bedzie z ubywanie oleju :mrgreen:
: 20 mar 2011, 13:48
autor: Pavell
Mam podobny problem (kopcenie, świecąca kontrolka oleju, problemy z płynem i na dodatek spadek mocy) i po weekendzie autko idzie do naprawy: uszczelka pod głowica łącznie z uszczelniaczami zaworowymi itd. zobaczymy jaki będzie tego efekt. Znajomy mechanik powiedział mi 400 zł razem z robota, więc myślę że nie jest aż tak strasznie.
: 20 mar 2011, 13:48
autor: Przemo80b3
Jak dymi na niebiesko to spala olej :-| Ale jak się depnie mocno to większość silników siorbnie trochę oleju