Strona 1 z 2
[80b3.1.8]silnik sie dlawi podczas ruszania i przyspieszania
: 21 mar 2011, 15:40
autor: tomeklup
Witam mam audi 80 b3 z silnikiem benzynowym 1.8 na gazniku
problem polega natym ze silnik sie dusi i przygasa podczas ruszania oraz naglego dodawania gazu lub poprostu przyspieszania po ruszeniu. buja autem do przodu
co moze byc tego przyczyna?
jak to naprawic?
lub jak to zdiagnozowac?
licze na szybka pomoc:D
: 21 mar 2011, 20:01
autor: Przemo80b3
Witam. Problem występuje na PB, czy LPG :?:
Podstawowe rzeczy : świece, kable, kopułka, palec.
Rozrząd nie był ostatnio zmieniany, może przeskoczył pasek o jeden ząbek i tyle.
Zapłon był ruszany :?:
Od kiedy pojawiły się te problemy ? I w jakich okolicznościach ?
: 22 mar 2011, 06:58
autor: tomeklup
Pb 98 swiece byly z tydzien temu czyszczone i sprawdzane iskra jest dobra i duza odstep pomiedzy elektrodami prawidlowy, pasek raczej nieprzeszkoczyl poniewarz jego zabki i zabki kol zebatych sa bardzo dobrej jakosci niesa wyrobione tylko dosc glebokie a pasek jest napiety.
nieruszalem zaplonu ani gaznika,
Problem istnieje jakies dwa tygodnie czyli juz nie taka zima,
a pojawil sie od tak bez zadnej ingerencji w silnik i zadnych wydarzen poprostu po odpaleniu zaczol sie trzasc, przy ruszaniu przygaszac i dusic a podczas nastepnego przyspieszania na 1 biegu buja bude do przodu szarpie po wrzuceniu dwojki jakies 20km/h znow powtarza sie szarpanie i wielka chmura dymu
wzrostlo takrze spalanie pali z 11L a w zime palil 9.5
: 23 mar 2011, 06:31
autor: Przemo80b3
Jakiego koloru jest ta chmura dymu :?:
Sprawdź podstawę gaźnika, czy nie łapie przez nią lewego powietrza.
Odpal silnik, otwórz maskę, złap rękoma za obudowę filtra powietrza i z wyczuciem spróbuj ruszać na boki, jeśli obroty spadną, silnik zacznie się dusić, prychać to podstawa jest do wymiany
: 23 mar 2011, 15:24
autor: tomeklup
chmura dymu jest jak normalne spaliny biala szara; tyle ze czasami po dodaniu gazu nic prze tylna szybe niewidac, jakby to biebyly spaliny tylko para wodna?
podstawa jest cała
a mam pytanie do czego jest dluga wystajaca z gaznika srubka na ktorej jest sprezynka.
tzn wiem ze od regulacji ale od czego?>
srubka jest na wysokosci mocowania linki przepustnicy czyli od pedalu gazu w lewa czyli w strone komory gaznika w kierunku tylu samochodu?
: 23 mar 2011, 20:15
autor: Przemo80b3
Jeśli jest chłodno na zewnątrz, to szare, białe spaliny są normalne ( to para), szczególnie jeśli ma się LPG, bo produkt uboczny przy spalaniu LPG to własnie para wodna.
A co do tej śrubki to nie kojarzę jej, nie wiem od czego jest, jutro sprawdzę w swoim gaźniku.
No chyba, że wrzucisz zdjęcie o którą śrubę chodzi
: 24 mar 2011, 15:45
autor: Sebandi
regulacja gaźniaka zly skałd miesznki w danym momencie
: 24 mar 2011, 17:07
autor: tomeklup
@przemo80b3
dodaje zdjecie gaznika z zaznaczona sruba o ktora mi chodzilo
i jesli mozesz wyslij mi zdjecia lub schemat z opisem srub regulacyjnych do tego gaznika
wiem ze mieszanka jest zbyt bogata poniewarz audi duzo pali i swiece sa bardzo zakopcone.
wiem ze gaznik mozna ustawic przy pomocy analizatora spalin ale wole poprobowac wpier samemu a przynajmniej zaczerpnac wiedzy i porad otym
bede bardzo wdzieczny za fachowa pomoc.
[ Dodano: 2011-03-24, 17:18 ]
Panowie w filtrze powietrza jest cos jakby przepustnica Z plastyku doniej idzie jeden z podcisnieniowych wezykow z gaznika i moje pytanie wiaze sie z tym czy owa przepustnica lub zawor jesli sie nieotwiera moze powodowac zly sklad mieszanki i duze spalanie?
: 24 mar 2011, 20:13
autor: Przemo80b3
To jest Gaźnik Keihin I, bo ja mam u siebie Keihin II i jest inny.
Idealnie na pewno nie ustawisz ale wg. własnych możliwości możesz popróbować.
Daję fotę:
Sciągnij z forum, książkę ''Reguluję i naprawiam Audi 80'' Jest tam sporo przydatnych rzeczy.
Trzeba założyć nowe konto, ale możesz użyć tego samego loginu i hasła
: 24 mar 2011, 20:39
autor: pawel_m
Kolego a jak wolne obroty? Bo być może uszkodzona jest podstawka gumowa gaźnika? Poruszaj gaźnikiem jak silnik będzie pracował na wolnych obrotach. Jak nie zgaśnie to będzie OK. Ale jak będzie przygasał/zgaśnie to podstawka do wymiany.
: 25 mar 2011, 06:10
autor: tomeklup
DZieki panowie
A to nieto samo co "Sam naprawiam audi 80 90" bo takowe mam chyba nawet 3 w pdf ale brakuje stron o gaznikach
a podstawa jest cala wolene obroty tzn po puszczeniu pedalu przyspieszenia i odczekaniu chwili tzw bieg jalowy jest dosyc szybki
ale nienastepuje ponim spadek obrotow na jeszcze wolniejsze kiedys cos takiego bylo ze po np kilku sekundach na postoju lub w korku obroty spadaly i zatrzymywaly sie na takiej wartosci ze slinika niebylo prawie slychac a terazz tego niema.
[ Dodano: 2011-03-25, 17:22 ]
Udalo sie ustawic obroty, silnik sie nietrzesie i dymienie sie zmniejszylo niestety spalanie jest nadal duze i niewlaczaja sie tzw obroty postojowe ktore opisalem wczesniej
: 25 mar 2011, 19:57
autor: Przemo80b3
Dobrze, że udało Ci się ustawić mieszankę i silnik już nie dymi
A ssanie masz ręczne czy automatyczne, bo nie znam tego gaźnika zbytnio, może Ci na ssaniu chodzi :?:
: 25 mar 2011, 20:07
autor: tomeklup
Reczne i gdy dzwignia jest schowana/wcisnieta to przepustnica powietrza tzn taka prostokatna jest otwarta do pionu.
niewiem tylko jak z paliwem, duze spalanie moze byc powodowane tym ze jakis uklad w gazniku nieodcina dodatkowego paliwa np do rozruchu czy cos w tym stylu niestety niewem co to moze byc.
: 25 mar 2011, 20:15
autor: Przemo80b3
Hmm w gaźniku to jest właśnie ssanie, w tym wypadku ręczne.
No może powrót benzyny do zbiornika paliwa nie działa poprawnie.
[ Dodano: 2011-03-25, 20:16 ]
To w silnikach na wtrysku jest wtrysk rozruchowy, który podaje dawkę startową silnikowi
: 26 mar 2011, 07:03
autor: tomeklup
to juz sam niewiem jakie uklady dodatkowe moga nato wplywac
a co to za srobka regulacyjna "oznaczylem na zielono"
bo akurat ona niejest opisna w ksiazce