Strona 1 z 2

[B4 AEB] Błędy Vag

: 26 mar 2011, 18:46
autor: sagem
Witam

Nie chce mi się rejestrować na innych forach żeby uzyskać jakiś informacji, po za tym pewnie gorzej tam z pomocą.

Do rzeczy, kasowałem sobie błąd airbag vagiem i natknąłem się na pięć nastepujacych błędów w silniku:

Obrazek

I teraz pytanie, od czego zacząć :?: :shock:

Jest tutaj jakiś błąd z zaworkiem N75, ale u mnie ten zaworek jest 15 dni, kupowałem nowy w ASO.

Co mogę zrobić aby się upewnić że w/w części są na pewno nie sprawne? Sonda, zaworki i przepływka nie należą do tanich części.

Gdzie znajduje się n80?

Turbo dmucha dokładnie 0.33 bara praktycznie w całym zakresie obrotów, żadnych spadków mocy nie czuje, żadnego szarpania czy czegokolwiek innego co mogło by mnie niepokoić, jedyną trochę irytująca rzeczą jest to gdy po długiej jeździe na biegu, na rozgrzanym silniku (tylko) wrzucam luz to obroty spadają gdzieś w okolice 400-600 na moment ( w tym czasie silnik mocno zadrży, jest to czuć) i po chwili wracają na swoje miejsce i jest ok, na biegu jałowym nic takiego nie występuje. Układ dolotowy na pewno jest szczelny, IC też. Może wskaźnik przekłamuje, ale to już ostatnia rzecz która by mogła przyjść mi do głowy. Silnik oleju nie bierze.

Może ktoś juz to przerabiał i może mi coś podpowiedzieć, możliwe ze przez jedną uszkodzoną rzecz inne nie działają poprawnie.

Z góry dzięki i pozdro <piwo>

EDIT

To co znalazłem :

01247 Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP &#8211; N115
00635 Obwód ogrzewania czujnika tlenu &#8211; przed konwerterem katalitycznym
01262 Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin &#8211; N75
16486 P0102 Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza &#8211; niskie wejście
16518 P0134 Obwód czujnika O2 &#8211; nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1)

: 26 mar 2011, 18:51
autor: chybo101
Kasowałeś te błędy ?Powróciły? Mi to wygląda na walkę z kablologią.

: 26 mar 2011, 18:51
autor: sagem
chybo101 pisze:Kasowałeś te błędy ?Powróciły? Mi to wygląda na walkę z kablologią.
Kasowałem i te same powróciły.

: 27 mar 2011, 00:35
autor: Audi 80 Polska
sagem pisze:Turbo dmucha dokładnie 0.33 bara
Coś mało u kumpla w AEBie w Passacie dmucha 0,6 bara, przynajmniej tyle odczytywał max program od gazu.

sagem pisze:01247 Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP &#8211; N115
To zawór filtra węglowego odciągającego opary ze zbiornika. Tego chyba nie podłączałeś, znajdowało przy ABT w okolicach filtra powietrza.

----------------

Te błędy wyglądają na brak któregoś plusa, bo z tego co rzuciłem okiem w schematy to są na tym samym bezpieczniku.

Sprawdź bezpieczniki jak będą OK - napisz to dam dalsze instrukcje.

: 27 mar 2011, 00:47
autor: sagem
sagem napisał/a:
Turbo dmucha dokładnie 0.33 bara

Coś mało u kumpla w AEBie w Passacie dmucha 0,6 bara, przynajmniej tyle odczytywał max program od gazu.
I tyle powinno dmuchać, z tego co wiem to od 0,5 do 0,6 bara w serii.

sagem napisał/a:
01247 Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP &#8211; N115

To zawór filtra węglowego odciągającego opary ze zbiornika. Tego chyba nie podłączałeś, znajdowało przy ABT w okolicach filtra powietrza
Podłączałem go, tego który był przy silniku A4, dałem niżej zdjęcie jak to wygląda, a może założyć ten od ABT, bo go mam :?: :roll:

Obrazek

EDIT:
Sprawdź bezpieczniki jak będą OK - napisz to dam dalsze instrukcje.
Wszystkie bezpieczniki są dobre.

: 27 mar 2011, 01:05
autor: Audi 80 Polska
Ten zawór odciągający opary masz dobrze podłączony. Wężyki i zaworki też chyba masz dobrze.


Co do prądu sprawdź ten dokładany przekaźnik (schemat jak jest podłączony masz w załączniku).

Sprawdź czy się załącza gdy pompa paliwa pracuje - po włączeniu zapłonu najłatwiej będzie. Wyczujesz dotykając go albo słuchając pstryknięcia (choć ori przekaźniki są dosyć ciche).

Jeśli załącz się sprawdź czy dochodzi do niego napięcie na styk 30 (stały plus). A jeśli dochodzi to zobacz czy pojawia się plus na wyjściu z niego 87 gdy pompa paliwa pracuje.

: 27 mar 2011, 14:53
autor: sagem
Sprawdź czy się załącza gdy pompa paliwa pracuje - po włączeniu zapłonu najłatwiej będzie. Wyczujesz dotykając go albo słuchając pstryknięcia (choć ori przekaźniki są dosyć ciche).

Jeśli załącz się sprawdź czy dochodzi do niego napięcie na styk 30 (stały plus). A jeśli dochodzi to zobacz czy pojawia się plus na wyjściu z niego 87 gdy pompa paliwa pracuje.
Rozebrałem to i przekaźnik pstryka ( jest to słychać i czuć ale tylko i wyłącznie jak zapalam auto, na samym zapłonie NIC sie nie dzieje, sprawdzałem ten bezpiecznik 20A po drodze, sprawdzałem przekaźnik, tzn. montowałem inny, to samo. Tylko jak zapalam to on działa.

Co do tego pinu L30 i podłączenia nr.30 w przekaźniku to ja tego podłączonego nie mam, pamiętasz Albert jak o tym rozmawialiśmy i podałeś mi dwa warianty podłączenia, dobrze już nie pamietam ale była właśnie mowa z podłączeniem tego ( jak gdzieś tam indziej nie będzie plusa) albo bez podłączania jak plus sie pojawia - i u mnie właśnie tak było, także do przekaźnika mam podłączone tylko 3 przewody, t6z czerwono- zielony, do masy na słupku i do styku O w skrzynce. I tym sposobem to właśnie działa. Coś musiało wydarzyć się teraz, bo pamietam jak gość mi obchodził immo to kasował wszystkie błędy vagiem na zapalonym silniku i po kasacji nie było żadnego błędu, ale jak tylko rozłączało się ten przekaźnik co dokładaliśmy to zaraz były cztery błędy, n75, grzałka sondy, przepływka i cos tam jeszcze, to pamiętam.
Możliwa jest opcja że wsuwka ze styku O w skrzynce zsunęła się i przez to te błędy, czy auto by nie odpalało ?

Powiem też, że jak dam zapłon to nie słyszę pracującej pompy paliwa-jak zapale auto to ją słychać i to wyraźnie bo mam dość mało paliwa w zbiorniku, co mnie dziwi, ale auto zapala od razu.
Nie wiem co teraz posprawdzać w związku z tą sytuacja, czekam na dalsze porady, pozdro.

: 27 mar 2011, 16:05
autor: Audi 80 Polska
Jak załącza się po odpaleniu to sterownie działa, więc masa i nasuwka na styku O powinna siedzieć.
Co do włączania się pompy paliwa to kiedyś zauważyłem że jak kilkanaście razy po kolei włącza i wyłącza się zapłon to nie za każdym razem włącza pompę paliwa.
sagem pisze:Co do tego pinu L30 i podłączenia nr.30 w przekaźniku to ja tego podłączonego nie mam, pamiętasz Albert jak o tym rozmawialiśmy i podałeś mi dwa warianty podłączenia, dobrze już nie pamietam ale była właśnie mowa z podłączeniem tego ( jak gdzieś tam indziej nie będzie plusa) albo bez podłączania jak plus sie pojawia - i u mnie właśnie tak było, także do przekaźnika mam podłączone tylko 3 przewody, t6z czerwono- zielony, do masy na słupku i do styku O w skrzynce. I tym sposobem to właśnie działa.
Coś nie mogę sobie przypomnieć tej rozmowy :-/ Nie miałeś już tam podciągniętego plusa z L30 fabrycznie? Bo to chyba był przekaźnik od jeża. Trzy kable to za mało aby to mogło działać jak powinno.

Silnik będzie pracował bez tych zasilania na tych urządzeniach ale to może objawiać się pogorszoną pracą silnika. I może to jest przyczyną niskiego ciśnienia doładowania bo N75 nie pracuje.


Sprawdź czy pojawia się plus czerwono-zielonym z kostki T6Z po odpaleniu.

: 27 mar 2011, 17:25
autor: sagem
Sprawdź czy pojawia się plus czerwono-zielonym z kostki T6Z po odpaleniu.
Nie pojawia się.
Coś nie mogę sobie przypomnieć tej rozmowy :-/ Nie miałeś już tam podciągniętego plusa z L30 fabrycznie? Bo to chyba był przekaźnik od jeża. Trzy kable to za mało aby to mogło działać jak powinno.
Właśnie coś kojarzę że miałem i że nie kazałeś właśnie dlatego podłączać.


EDIT.

Mam nadzieje że sprawdziłem dobry kabel, bo ja nie mam już kostek i znalazłem tylko jeden zielono czerwony ( dość gruby ok.1mm) i to jego sprawdziłem.

: 27 mar 2011, 17:43
autor: Audi 80 Polska
Przeszukałem resztki naszych konwersacji, które zapisałem na dysku ale nie znalazłem nic z tej rozmowy. Mogłem też napisać abyś podłączył bezpośrednio czerwono-zielony do styku O.
Mniejsza o to, trzeba zrobić aby było dobrze.
sagem pisze:
Sprawdź czy pojawia się plus czerwono-zielonym z kostki T6Z po odpaleniu.
Nie pojawia się.
Czyli masz coś poknocone jeśli nie masz prądu na czerwono-zielonym.

Napisz pod które styki tego przekaźnika masz podłączone: masę, styk O oraz czerwono zielony.
A ten czerwono-zielony masz na pewno podłączony do tego przekaźnika :?:
EDIT.

Mam nadzieje że sprawdziłem dobry kabel, bo ja nie mam już kostek i znalazłem tylko jeden zielono czerwony ( dość gruby ok.1mm) i to jego sprawdziłem.
Tam tylko jest jeden czerwono-zielony i jest gruby więc to zapewne ten.

: 27 mar 2011, 18:26
autor: sagem
Napisz pod które styki tego przekaźnika masz podłączone: masę, styk O oraz czerwono zielony.
A ten czerwono-zielony masz na pewno podłączony do tego przekaźnika :?:
Wyciągnąłem cała skrzynkę na wierzch i jest tak:

Czerwono zielony przewód gruby ( ten co sprawdzałem ) idzie do przekaźnika ( po drodze bezp. 20A [jest dobry] ) i nachodzi na Pin 87 w przekaźniku.

Kolejny kabel wychodzi z Pinu na przekaźniku 86 i idzie do Styku O pod skrzynką bezp.

A trzeci, siedzi na pinie 85 i idzie do słupka z masą.

Z tego co sprawdziłem to wszystko jest wg.schematów.

Oczywiscie pozostały pin, nr. 30 w przekaźniku jest wolny.

: 27 mar 2011, 18:47
autor: Audi 80 Polska
Nie wiem jakim cudem wcześniej Ci to działało. Podłącz stały plus pod styk 30 przekaźnika.

: 27 mar 2011, 18:48
autor: sagem
aldi pisze:Nie wiem jakim cudem wcześniej Ci to działało. Podłącz plus pod styk 30 przekaźnika i powinno nie być błędów.
Skąd najlepiej złapać stały plus?

: 27 mar 2011, 18:49
autor: Audi 80 Polska
Najlepiej z L30 albo z któregoś kabla podłączonego do L30.

: 27 mar 2011, 20:10
autor: sagem
Zrobione, podłączyłem i się przejechałem, powiem tylko :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Czuje sie jak po chipie na 200PS, nie wiem jak mogłem nie wyczaić że to auto nie jedzie jak powinno, ale przecież na zlotach jeździło ze mną wiele osób oraz z wieloma się ustawiałem i nic na to nie wskazywało :roll:

Mimo wszystko, jestem bardzo zadowolony, turbo w szczytowym momencie dmucha rowno 0.5 bara wiec nie jest w najgorszym stanie, wcześniej dźwięk mnie powalał, jednak teraz mi szczęka odpada.
Błędów nie sprawdzałem, zrobie to pewnie jutro bo nie mam lapka a nie będę znosił o 20 kompa do garażu, ale jestem pewien ze wszystko jest ok, silnik pracuje równiej.
Przez to że miałem błąd Airbaga po montażu ac/bc udało się naprawić tak istotną rzecz. Mnie też to dziwi jak to jeździło.

Albert, po raz setny ogromne dzięki za profi pomoc we wszystkim, pozdro dla Ciebie stary i jeszcze raz dzięki.


Przyczyną był brak podłączonego plusa do przekaźnika pod Pin 30.

Do administracji:

Z mojej strony to wszystko, temat można zamykać.