Zmieniałem ostatnio u siebie w samochodzie silnik 1.8 SF na 2.0 ABK z przerobionym zasilaniem na gaźnik. W silniku SF regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu odbywała sie przez układ odśrodkowy i podciśnieniowy, w silniku ABK sterowane jest to przez komputer.
Niestety nie da się założyć do silnika ABK rozdzielacza zapłonu od SF ponieważ średnica zębatki napędowej jest mniejsza. I tu rodzi się moje pytanie jak zrealizować wyprzedzenie zapłonu
Przy okazjii kilka innych pytań:
Czujnik temperatury wcześniej mialem 2pinowy wkecany, teraz jest 3pinowy taki
do tych 2 pierwszych jak na schemacie mam podlłączyć przewody te co mialem wcześniej, a do tego 3 pinu co?
Co do czujnika to podłącz się do dwóch pinów tego czujnika bo na jednym jest załączanie lampki przegrzania (w B3 jest to rozwiązane inaczej).
: 28 mar 2011, 09:29
autor: skizo
Ciekawa propozycja
Tylko jeden problem - według tamtych schematow podłączenia układ musi być podpienty pod czujnik położenia przepustnicy którego nie mam
: 28 mar 2011, 14:33
autor: Audi 80 Polska
Nie jest on konieczny, zamiast niego możesz zainwestować w MAP sensor i będziesz miał regulację zapłonu na podstawie podciśnienia.
Tylko nie wiem czy to urządzenie będzie chciało współpracować z hallem w aparacie zapłonowym, bo kręci się on o połowę wolniej od wału. A tylko o podłączeniu do czujnika wału piszą w instrukcji.
Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?
: 28 mar 2011, 23:16
autor: skizo
aldi pisze: Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?
Właśnie ku mojemu zaskoczeniu nic nie trzeba było przerabiać właściwie z wyglądu jest to identyczny silnik pomijając głowicę. Przy okazji tego zabiegu zmienilem sobi skrzynię z AKM na AXN cale przednie zawieszenie od Coupe i takie pierdoły.
A co do tego wyprzedzenia to już sobie poradziłem i zamontowałem rozdzielacz podciśnieniowy od silnika SF.
Wystarczyło dorobić taka małą tulejkę i wymienić dolną zębatkę napędową na tą z silnika ABK
Jak jutro dostanę od tokarza tą tulejkę to zrobię zdjęcia jak to jest zrobione
: 29 mar 2011, 20:46
autor: pawel_m
Z jakiego powodu wymieniałeś silnik SF na ABK? Przecież one mają zasadniczo tę samą moc(SF-88 KM, ABK- 90 KM?)
: 29 mar 2011, 21:34
autor: Prestige
ABK - ma 116KM.
: 30 mar 2011, 19:00
autor: pawel_m
A to przepraszam- pomyliło mi się z ABT .
: 01 kwie 2011, 22:10
autor: Audi 80 Polska
pawel_m pisze:Z jakiego powodu wymieniałeś silnik SF na ABK? Przecież one mają zasadniczo tę samą moc(SF-88 KM, ABK- 90 KM?)
Ale ABT dzięki większej pojemności ma więcej momentu
: 02 kwie 2011, 18:57
autor: skizo
Tak jak obiecałem dostałem tulejkę i porobiłem zdjęcia :
Po lewej rozdzielacz podciśnieniowy z zamontowaną tulejką a po prawej standardowy podciśnieniowy
Po zmontowaniu calości jestem mile zaskoczony tym jak samochód się zbiera
: 02 kwie 2011, 19:24
autor: Audi 80 Polska
Fajne rozwiązałeś z tym aparatem zapłonowym.
U mnie kumpel wymieniał blok z głowicą silnika JN 1,8 na AAD i miał ten sam problem. Na aparacie z AAD ze sztywnym kątem wcale nie jechał dobrze. Auto sprzedał z takim aparatem zapł.