Strona 1 z 1

[B3 1.8SF i 2.0 ABK] Układ wyprzedzenia zapłonu

: 27 mar 2011, 18:57
autor: skizo
Witam

Zmieniałem ostatnio u siebie w samochodzie silnik 1.8 SF na 2.0 ABK z przerobionym zasilaniem na gaźnik. W silniku SF regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu odbywała sie przez układ odśrodkowy i podciśnieniowy, w silniku ABK sterowane jest to przez komputer.

Niestety nie da się założyć do silnika ABK rozdzielacza zapłonu od SF ponieważ średnica zębatki napędowej jest mniejsza. I tu rodzi się moje pytanie jak zrealizować wyprzedzenie zapłonu

Przy okazjii kilka innych pytań:

Czujnik temperatury wcześniej mialem 2pinowy wkecany, teraz jest 3pinowy taki

Obrazek

do tych 2 pierwszych jak na schemacie mam podlłączyć przewody te co mialem wcześniej, a do tego 3 pinu co?

: 27 mar 2011, 19:04
autor: Audi 80 Polska
Co do wyprzedzania konta zapłonu to może zainwestuje w elektroniczny wariator konta wyprzedzenia zapłonu AC TAP 02 (jakieś 180zł)
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/318/tap-02
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/d ... rukcja.pdf
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=18844

Co do czujnika to podłącz się do dwóch pinów tego czujnika bo na jednym jest załączanie lampki przegrzania (w B3 jest to rozwiązane inaczej).

: 28 mar 2011, 09:29
autor: skizo
Ciekawa propozycja
Tylko jeden problem - według tamtych schematow podłączenia układ musi być podpienty pod czujnik położenia przepustnicy którego nie mam

: 28 mar 2011, 14:33
autor: Audi 80 Polska
Nie jest on konieczny, zamiast niego możesz zainwestować w MAP sensor i będziesz miał regulację zapłonu na podstawie podciśnienia.

Tylko nie wiem czy to urządzenie będzie chciało współpracować z hallem w aparacie zapłonowym, bo kręci się on o połowę wolniej od wału. A tylko o podłączeniu do czujnika wału piszą w instrukcji.

Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?

: 28 mar 2011, 23:16
autor: skizo
aldi pisze: Jeszcze mam pytanie, pasowały Ci łapy silnika z B3 do ABK? Czy coś sam dorabiałeś mocowanie?
Właśnie ku mojemu zaskoczeniu nic nie trzeba było przerabiać właściwie z wyglądu jest to identyczny silnik pomijając głowicę. Przy okazji tego zabiegu zmienilem sobi skrzynię z AKM na AXN cale przednie zawieszenie od Coupe i takie pierdoły.

A co do tego wyprzedzenia to już sobie poradziłem i zamontowałem rozdzielacz podciśnieniowy od silnika SF.
Wystarczyło dorobić taka małą tulejkę i wymienić dolną zębatkę napędową na tą z silnika ABK
Jak jutro dostanę od tokarza tą tulejkę to zrobię zdjęcia jak to jest zrobione

: 29 mar 2011, 20:46
autor: pawel_m
Z jakiego powodu wymieniałeś silnik SF na ABK? Przecież one mają zasadniczo tę samą moc(SF-88 KM, ABK- 90 KM?)

: 29 mar 2011, 21:34
autor: Prestige
ABK - ma 116KM.

: 30 mar 2011, 19:00
autor: pawel_m
A to przepraszam- pomyliło mi się z ABT :-P.

: 01 kwie 2011, 22:10
autor: Audi 80 Polska
pawel_m pisze:Z jakiego powodu wymieniałeś silnik SF na ABK? Przecież one mają zasadniczo tę samą moc(SF-88 KM, ABK- 90 KM?)
Ale ABT dzięki większej pojemności ma więcej momentu ;-)

: 02 kwie 2011, 18:57
autor: skizo
Tak jak obiecałem dostałem tulejkę i porobiłem zdjęcia :

Po lewej rozdzielacz podciśnieniowy z zamontowaną tulejką a po prawej standardowy podciśnieniowy
Obrazek
By skizo89 at 2011-04-02

Zebatki napędowe
po lewej od sterowanej podciśnieniem po prawej komputerem
Obrazek
By skizo89 at 2011-04-02

Podstawka od sterowanej komputerem a w oddali podciśnieniowa z dorobioną tulejką
Obrazek
By skizo89 at 2011-04-02

I zmontowana całość
Obrazek
By skizo89 at 2011-04-02

Po zmontowaniu calości jestem mile zaskoczony tym jak samochód się zbiera

: 02 kwie 2011, 19:24
autor: Audi 80 Polska
Fajne rozwiązałeś z tym aparatem zapłonowym.
U mnie kumpel wymieniał blok z głowicą silnika JN 1,8 na AAD i miał ten sam problem. Na aparacie z AAD ze sztywnym kątem wcale nie jechał dobrze. Auto sprzedał z takim aparatem zapł.

: 09 lut 2012, 12:22
autor: turbofin
szacun za pomysłowość <ok>