Strona 1 z 1

[B3 JN] Zawór zwrotny serwa

: 28 mar 2011, 16:46
autor: miechalek
Witam,
czytałem wiele postòw na temat zaworu zwrotnego na podciśnieniowym przewodzie od serwa, sprawdziłem czy zawór przepuszcza jednostronnie i raczej jest ok (ale dla pewności wole kupić nowy) i tu pojawia się problem nigdzie tego zaworu nie można dostać a w aso już od 3 lat go nie maja. Czy ktoś wie gdzie mogę go dostać? I jeszcze jedno obroty mi szaleją pomiędzy 600 a 1100 rpm kiedy naciskam pulsacyjnie hamulec to obroty rosną nawet do 1200rpm a jak przestane ro znowu szaleją, czasami jak obroty są ok po naciśnięciu hamulca najpierw jest twardy po chwili obroty wzrastają o około 100rpm pedał mięknie a po zwolnieniu obroty znowu szalej moze koledzy wiecie o co tu chodzi? i przepraszam za błędy ale korzystam z komórki i strasznie niewygodnie się pisze

: 29 mar 2011, 22:58
autor: davidpolska
ja kupowałem taki zaworek w ASO w tamtym roku zapłaciłem 45 zł; takze nie wiem dlaczego masz problemy z tym;

[ Dodano: 2011-03-29, 23:01 ]
jak masz gaźnik sprawdz wszystkie węzyki od podciśnienia co idą do gaźnika i do osprzętu silnika; oraz sprawdz waż od serwa który zakładasz do kolektora bo może wąż przy kolektorze padł przez opaske zaciskową i takie bajery robi; oraz podstawa od gaźnika może również padać; złap obudowe filtra i ruszaj na boki; jak się coś zmienie to podstawa do wymiany bo zaciąga lewe powietrze;

: 30 mar 2011, 08:13
autor: miechalek
Niestety to jest silnik JN czyli z wielopuktowym mechanicznym wtryskiem jak się nie myle k-jettronic (jeśli się mylę proszę o poprawkę), sprawdziłem chyba wszystkie miejsca gzie może łapać lewe powietrze, łącznie z uszczelnieniem kolektora ssącego, a możesz podać mi nr. katalogowy tego wężyka? bo mam nr. 8936011931f ale właśnie tego nie mają a ten był dedykowany do 1,8 z wielopunktowym wtryskiem, Może dla twojego silnika NE jeszcze mają, i może pasuje też do mojego, a jeszcze jedno pytanie kupiłes sam zawór z uszczelką czy cały przewód?

: 30 mar 2011, 19:49
autor: davidpolska
sam zawór; wąz jest osobno; numeru ci nie podam bo nie mam jak

: 30 mar 2011, 22:09
autor: piekarelk
Ja bym stawial na przewod i zlaczki przewodu co ida od serwa do silnika lub same serwo ci pada,a hamulce nie wydaja ci sie troche inne-np.twardszy pedal??

: 30 mar 2011, 22:40
autor: olapiotr

: 31 mar 2011, 07:37
autor: miechalek
właśnie tak jak pisałem wcześniej pedał jest lekko twardy jak obrotu wzrosną do 1100-1200rpm nagle mięknie i zapada się na kilkanaście milimetrów, ale zmian w sile hamowania nie widzę, hamuje się lekko bez oporów, dlatego serwo zostawiłem w spokoju a zająłem się oględzinami przewodu podciśnieniowego, jak zatka go palcem czuje ssanie ale nie wiem na jak silne powinno być, wydaje mi się że u mnie jest dość słabe, apropo sprawdzania zaworu zwrotnego - czy jest jakiś wiarygodny sposób żeby być w 100% sprawny bo jak odłączę go od serwa i zassę mam wrażenie ze czasami przepuszcza, a i jeszcze jedno może uszczelka w którą się zawór wciska nie trzyma? Czy te zawory różniły się w zależności od modelu samochodu?

: 31 mar 2011, 16:55
autor: davidpolska
ja jeszcze wymieniałem gumke która jest przy serwie; co uszczelnia waż wchodzący do serwa

: 03 mar 2012, 09:51
autor: Ross
odgrzewam kotleta :)

jak się wymontowuje ten zaworek? trzeba go "wyrwać" ? - jest na wcisk ?

: 03 mar 2012, 11:39
autor: piekarelk
Jak dobrze pamietam to on chyba jest na cieplo wciskany w ten plastikowy przewod,moze uda Ci sie go wyjac a jak nie to lekko podgrzej i prubuj :-P

: 03 mar 2012, 18:43
autor: davidpolska
trzeba lekko podgrzac ale i tak nie założysz go z powrotem, ja dałem opaski zaciskowe i działa wszystko:)powodzenia