Strona 1 z 3
[B3 AKM 1.8S]Gotujący się płyn chłodniczy.
: 28 mar 2011, 20:19
autor: Freeman
Jak w temacie. Gotuje mi się płyn chłodniczy. Dzisiaj wymieniałem termostat. Po tym zabiegu nie mogę odpowietrzyć układu i płyn się zagotowuje.
Nowy termostat sprawdzony i otwiera się. Jak się silnik zagrzeje to oba grube węże od chłodnicy są gorące, ale po chwili ten górny robi się sztywny i podnosi się poziom płynu w zbiorniczku (wręcz wypływa jak fontanna). Jak się załączy wentylator to temperatura spada.
Dziwi mnie to, że po zagotowaniu się płynu gdy już opadnie płyn w zbiorniczku to płyn nie wypływa z odpowietrznika na wężu z nagrzewnicy (nawet przy odpalonym silniku). Pompa miesiąc temu zakładana nowa. Chłodnica jest cała ciepła.
Ciekawe jest też to, że gdy go przegazuje to z nagrzewnicy leci ciepłe powietrze, a na wolnych obrotach zimne.
Co to może być bo już nie mam pomysłu
: 28 mar 2011, 20:45
autor: Przemo80b3
Na bank zapowietrzony układ
Było o tym na forum
: 28 mar 2011, 21:28
autor: Freeman
No tak z tym, że nie idzie go odpowietrzyć.
: 29 mar 2011, 06:46
autor: Przemo80b3
Poszukaj na forum, tematów o odpowietrzaniu było mnóstwo
[ Dodano: 2011-03-29, 06:46 ]
I na pewno odpowietrzysz
: 29 mar 2011, 12:15
autor: davideks
według mnie to uszczelka pod głowicą. U mnie przy takich samych objawach była walnięta właśnie ona
: 29 mar 2011, 13:38
autor: PICEK1
davideks pisze:uszczelka pod głowicą
Też tak obstawiam.
: 29 mar 2011, 19:49
autor: Kamikadze20077
zapal silnik odkręc korek od płynu i zobacz czy bąbelki wydostają sie to wtedy napewno bedzie wiadomo ze uszczelka, a masło pod korkiem oleju jest?? choc masło nie musi byc zawsze bo uszczelka moze pośc w taki sposob ze woda dostaje sie do cylindra
: 29 mar 2011, 20:09
autor: serial28
Witam.Na sto procent uszczelka pod głowicą.
: 29 mar 2011, 22:33
autor: SzymekB
Albo raczej .... zapowietrzony układ i uszczelka pod głowicą ....
Co wskazuje sztywny wąż o którym mówisz....
: 29 mar 2011, 23:12
autor: kris4
jak odpowietrzyć chcesz dobrze to, ja tez tak miałem jak termostat wymieniłem i jak odpowietrzałęm to dwarazy musiałem odpowioetrzyci nagrzewnice i dopiero wtedy było dobrze ale to na zakręconym korku od zbiornika od płynu. Nigdy na gorącym nie odkrecaj bo płyn ma to do tego ze czasem lubi wywalic sie ja tak miałem z golfem i nie była to głowica wcale odpowietrzenie dobre to podstawa
: 30 mar 2011, 06:32
autor: Przemo80b3
kris4 pisze: odpowietrzenie dobre to podstawa
Dokładnie <ok> Nie musi to od razu oznaczać uszkodzonej uszczelki. Trzeba zaczynać od rzeczy najprostszych, najpierw odpowietrz układ. I zobaczysz jakie później będą objawy
: 30 mar 2011, 08:29
autor: davideks
odpowietrzenie powinienes zrobić na zakręconym korku, jest tam podciśnienie które same powinno wypchnąć powietrze do zaworka w korku. jeśli w trakcie całej operacji węże zaczną puchnąć to nadal upieram się przy uszczelce. z tego co pamiętam w trakcie operacji nawiew ciepłego powinien być otwarty ale mogę się mylić za co z góry przepraszam.
: 30 mar 2011, 12:06
autor: jaco80
Wg mnie nawiew w naszych wozach nie ma znaczenia przy odpowietrzaniu, bo i tak czy siak płyn jest pchany przez nagrzewnicę.
: 30 mar 2011, 20:40
autor: Przemo80b3
jaco80 pisze:Wg mnie nawiew w naszych wozach nie ma znaczenia przy odpowietrzaniu, bo i tak czy siak płyn jest pchany przez nagrzewnicę.
Dokładnie, chyba już się wyrobiła taka teoria, żeby ustawiać nawiew na ciepłe powietrze.
Ale to przecież nie zaszkodzi
: 30 mar 2011, 22:05
autor: piekarelk
Zawsze musi byc ustawione pokretlo na max goracy,bo i naczej dobrze nieodpowietrzysz,ja mialem podobny problem niemoglem swojej 80 odpowietrzyc,okazalo sie ze mialem zapchana nagrzewnice,kupilem preparat zmieszalem go z woda,tam bylo napisane pojezdzic z 20min,ja pojezdzilem z godzine,zlalem ta wode zalalem nowego plynu i spokuj mam do dzis.