Strona 1 z 2
[B4 ABK] szarpie po delikatnym dodaniu gazu
: 30 mar 2011, 14:31
autor: kiloff
wiem że temat szarpania wałkowany był już milion razy, ale nie znalazłem podobnego
sytuacja wygląda następująco :
przy jeździe z obrotami 1500-2500 obr/min po delikatnym dodaniu gazu samochód szarpie - czyli, np. jadę za kimś ze stałą prędkością powiedzmy 50-60 km/h na 5-tce - samochód szarpie, dodam gwałtownie gazu - chodzi idealne
dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG, przekaznik numer 30 wymieniony z rok temu (w sumie to niewiem po co - ale wymieniłem)
co może być tego przyczyna ? ew. gdzie szukać rozwiązania ?
: 30 mar 2011, 18:22
autor: krisiun1
50-60 km/h na 5-tce to chyba zbyt wysoki bieg jak na taką prędkość, na 4-ce jest tak samo?
: 15 kwie 2011, 20:48
autor: WarP1tbull
Kiloff u mnie w Audi jest podobnie i okazało się, że mam gaźnik strzelony. Przy dodawaniu gazu bardzo szarpało i nie chciał się wkrećic w obroty. Tylko u mnie tak sie dzialo przy kazdej predkosci... Masz u siebie gaznik ? jesli tak to zacznij od tego.
: 15 kwie 2011, 21:45
autor: mati86
WarP1tbull, w ABK niema gażnika tylko jest wtrysk bezpośredni.
krisiun1, ja na 5 jadę 50km/h i da się jechać i nic nie szarpie.
kiloff, to mi wygląda na poduszki silnika, sprawdź ich stan bo mogą być na wykończeniu.
i jeszcze bardzo ważna rzecz, sprawdź tą poduszkę z przodu silnika jak ona siedzi na belce bo to może być problem.
: 15 kwie 2011, 21:49
autor: andi77
kiloff, Mam podobne objawy w swoim TD (AAZ). Kiedyś czytałem, że takie problemy może stwarzać przegub wewnętrzny.
: 16 kwie 2011, 01:08
autor: krzysiek77
mati86 pisze:
kiloff, to mi wygląda na poduszki silnika, sprawdź ich stan bo mogą być na wykończeniu.
i jeszcze bardzo ważna rzecz, sprawdź tą poduszkę z przodu silnika jak ona siedzi na belce bo to może być problem.
Gdyby to były poduszki to tez przy konkretnym bucie by szarpało jak i w innych momentach/prędkościach. A jak widać tu chodzi raczej o przyczyną związana z pracą silnika.
kiloff: U siebie mam podobny problem od ok 2000-2500 obr/min. Sprawdziłem silnik krokowy, przekaźnik 30, lambdę i inne typowe cuda. Puki co brak efektu choć jutro dalej będę walczył z abk.
A czy na wolnych obrotach chodzi dobrze ?
: 16 kwie 2011, 06:16
autor: Pieterb
Też kiedyś miałem podobny problem, z tym że szarpanie było o ile pamiętam na każdym biegu, jadąc z równą prędkością. Problemem okazał się przegub wewnętrzny, a właściwie jego brak bo w środku była miazga!
Aż dziw że wogóle samochód jeździł.
: 28 wrz 2011, 18:33
autor: Lukmos1
Mam to samo w swoim samochodzie. Czy problem został już rozwiązany?
: 01 paź 2011, 19:43
autor: Sebandi
Kolego ja mam 1.8 PM i też mam to samo jade na niskich obrotach trzymam delikatnie gaz i silnik lekko poszarpuje troche wiecej gazu samochód nie szarpie ,zmienione palec kopułka i świece nic nie dały ale gdy opuźnie zapłon jest lepiej nie szarpie ale samochód jest strasznie mułowaty dlatego też nie moge dojsc dlaczego tak sie robi???
: 02 paź 2011, 09:48
autor: HeavenQueen
To jest szarpanie tak jakby silnik przerywał czy jakby się coś obijało? Może masz luz w układzie przeniesienia napędu?
Mnie poszarpywał na LPG gdy miałem źle dobrane wtryski co skutkowało złym składem mieszanki. Szukajcie.
W sprawie silnika to na początek:
Sprawdzić: Czujnik temperatury, Przepływomierz, TPS, szczelność dolotu i sondę lambda.
Ustawić zapłon.
Wymienić filtr powietrza. Wyczyścić odmę. Wymienić świecę, kopułkę, palec i kable WN.
Czyli standard
: 25 paź 2011, 19:20
autor: Lukmos1
Są lekkie szarpnięcia w pewnym momencie lekkiego przyspieszania. Gdy wcisnę gaz do dechy to tego nie czuć. Byłem na VAG i mam zero błędów. Kable i świece wymienione. Kopułka i palec wymienione. Reszta tez powinna być ok skoro komputer nie pokazał żadnych błędów.
: 25 paź 2011, 21:02
autor: sh@rki
Lukmos1 pisze:Są lekkie szarpnięcia w pewnym momencie lekkiego przyspieszania. Gdy wcisnę gaz do dechy to tego nie czuć.
A ja miałem To samo utopiłem masę pieniędzy i co z tego wynikło?? wymieniłem połowę rzeczy sprawnych, czyli niepotrzebnie. Przyczyną okazał się PRZEPŁYWOMIERZ!!! Na gazie chodził jak landryneczka a na PB no cóż, niskie obroty ( do około 2000 ) dawały wiele do zastanowienia. Po Prostu: auto po wciśnięciu raptownie pedału gazu otrzymuje dużą dawkę powietrza z przepływomierza i sie krztusi. Przyczyny? Lewy dopływ powietrza, wadliwy silniczek krokowy, wadliwy przepływomierz ( bądź po strzale źle ustawiony ).
: 25 paź 2011, 22:32
autor: HeavenQueen
sh@rki pisze:Przyczyną okazał się PRZEPŁYWOMIERZ!!! Na gazie chodził jak landryneczka a na PB no cóż
Zapewne LPG drugiej generacji?
Lukmos1 pisze:Reszta tez powinna być ok skoro komputer nie pokazał żadnych błędów.
ABK ma bardzo ubogie (w porównaniu z nowymi samochodami) możliwości samodiagnostyki, także brakiem błędów się nie zniechęcaj do szukania w tychże podzespołach.
: 26 paź 2011, 16:48
autor: sh@rki
HeavenQueen pisze:Zapewne LPG drugiej generacji?
Tak. LPG jest drugiej generacji.. A co coś nie tak z tym LPG jest?
: 21 sie 2012, 23:15
autor: gio3000
Mam podobne objawy zarówno na pb i na lpg.
Myślę że jest to potencjometr przepustnicy,brak reakcji w początkowej fazie dodawania gazu.Dosłownie jest to minimalna wartość w której nie ma reakcji na pedał gazu. Przy delikatnej jeździe objawia się to szarpaniem,dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu auto zachowuje się normalnie.
Całe szczęście robią już zamienniki tego potencjometru i nie trzeba szukać na szrotach używek które też już mają powycierane ścieżki. Hiszpański producent zamiennik oferuje w cenie 120pln ,czyli normalna cena w porównaniu do serwisowej około 350zł.