Strona 1 z 1
[B3 1.8 JN] Problem z silniczkiem krokowym.
: 31 mar 2011, 11:01
autor: Patrique
Panowie, mój znajomy ma taki oto problem. Po wykręceniu elementu zaznaczonego na foto (silniczek krokowy) i ponownym montażu samochód w ogóle nie chce odpalić. Przyznam szczerze, że wielopunktowe wtryski to dla mnie zdeczka czarna magia
.
Tym bardziej, że w przeciwieństwie do mono-wtrysku układ jest bardziej rozbudowany.
Czy w tym silniku też się robi adaptację wolnych obrotów? Jak sprawdzić co może być przyczyną, że silnik nie chce w ogóle zaskoczyć. Oczywiście podstawowe rzeczy (iskra, działanie pompy paliwa) sprawdzone.
: 31 mar 2011, 16:35
autor: konrad81
To nie jest silniczek krokowy czy tez stabilizator biegu jalowego o ile sie nie myle jest tam potencjometr przeplywomierza...
: 31 mar 2011, 21:26
autor: Patrique
konrad81 pisze:potencjometr przeplywomierza...
Dobrze wiedzieć <ok> . Choć powiem szczerze, że nigdy o takim czymś nie słyszałem.
To w takim razie jak sprawdzić czy to jest powodem unieruchomionego motora?
: 31 mar 2011, 22:56
autor: PICEK1
Daj lepszą fotkę bo tą to sobie można .... za przeproszeniem.
Mi to wygląda na elektroniczny regulator ciśnienia paliwa.Czy jest sprawny czy nie to silnik i tak powinien zagadać--no chyba żeby się zapchał to już co innego.
: 01 kwie 2011, 19:48
autor: percevalle
PICEK1 pisze:elektroniczny regulator ciśnienia paliwa
Tak, potwierdzam, to jest regulator ciśnienia paliwa.
: 01 kwie 2011, 20:51
autor: Patrique
Panowie, dzięki wielkie za podpowiedź. Człowiek całe życie się uczy. Czyli rozumiem, że nawet jeśli ten regulator jest uszkodzony to silnik powinien zagadać? :idea:
A czy w tej jednostce napędowej (JN) występuje silniczek krokowy? Bo w mojej "PM-ce" jeśli już nie chciała odpalić to winny był silniczek krokowy. Czy w wielopunktowych wtryskach paliwa jest podobnie, czy zupełnie inaczej?
: 01 kwie 2011, 23:34
autor: percevalle
Patrique pisze:A czy w tej jednostce napędowej (JN) występuje silniczek krokowy? Bo w mojej "PM-ce" jeśli już nie chciała odpalić to winny był silniczek krokowy.
W JN jest zawór powietrza dodatkowego jako 'by pass' przepustnicy.
: 19 lip 2011, 15:55
autor: Thomas656
witam, mam audi 1.8 s benzyna - lpg, nie wiem co się dzieje , przy zapalani nie chce wejść na obroty a czasami przez chwile nie mogę w ogóle go uruchomić. Jak już zapali i prze gazuje go czyli przełączy się na gaz wszystko jest w porządku. co to możne być?
: 19 lip 2011, 19:22
autor: Pieterb
Thomas656 pisze:mam audi 1.8 s benzyna - lpg,
1,8 s nic nie mówi podaj symbol silnika!
: 19 lip 2011, 21:39
autor: Wino
Symbol silnika powinieneś mieć na klapie tylnej od wewnątrz na takiej przyklejonej karteczce w okolicach śrub od rejestracji.
A jeśli nie znajdziesz symbolu silnika to powiedz przynajmniej czy jest to gaźnik czy wtrysk.
: 08 wrz 2011, 19:11
autor: DominikB4
hej podepnę się do tematu Prosze o pomoc.To co jesli jest zepsuty ten elektroniczny regulator cisnienia paliwa to auto będzie:
Zimny silnik po nocy na benzynie nie chce odpalić kręci i kręci dopiero jak mu sie przełaczniczkiem zrobionym prowizorycznie od dodatkowego wtrysku cyknie to załapuje i tak z 5 min trzeba co 5 sek cykac zeby nie zgasł. Po tem jakos juz zaczyna chodzić na tej benzynie.
Inna rzecz. Przychodzę sobie rano odpalam go na gazie od strzała, chodzi sobie ma 950obr i w pewnej chwili gdy złapie juz lekko 20stopni , dosłownie 5 min silnik popracuje , przełączam go na benzynę i chodzi bez problemu. I co to w takim razie ??? Silnik To 1.8 JN przeklęty mechaniczny wtrysk kurna tak tródno było zrobić tam kompa i złacze diagnostyczne ?! ehh xD
: 08 wrz 2011, 19:19
autor: misiek3456
DominikB4, stawiam na wtryskiwacz rozruchowy
: 08 wrz 2011, 21:30
autor: DominikB4
misiek3456 pisze:DominikB4, stawiam na wtryskiwacz rozruchowy
nieee wtryskiwacz rozruchowy był podłaczony w oryginale i nie działał , powinien cyknać a nie cykał to raz a dwa ze silnik tak samo ciezko długo krecił na zimnym na benzynie. i potem kuleje na obrotach puki nie złapie temp a co do wtryskiwacza rozruchowego to on chodzi tylko podczas krecenia rozrusznikiem i przez 8sekund także to nie to jest przyczyna tego ze długo krci na benzynie na zimnym i kuleje obroty jakies 300obr jak by własnie paliwa tam nie było cofało sie lub nie było cisnienia nie wiem wiem ze jak odpale ją na gazie i tylko lekko złapie temp gasze pale na benzynie i jest malinowo a chciałbym zeby było miodowo zeby paliła mi od razu na benie
: 08 wrz 2011, 21:49
autor: misiek3456
wtryskiwacz rozruchowy zalezny jest czujnika temperatyry i zalacza sie gdy temperatura silnika jest mniejsza niz wartosc minimalna czujnika,kazdy czujnik temp.ma swoj zakres od np.15 stopni czyli jezeli silnik nie ma aktualnie temperatury wyzszej niz minimalna to odczy do sterownika silnika wyslany przez czujnik jest tak jak bys palil samochod np.po przestanej nocy,czli zalaczenie wtryskiwacza roruchowego,ssanie odciecie zimnego powiertza itp.