Witam,
Mam B4 na jednym wtrysku z 95r. z gazem,moc 90KM. Ostatnio powtórzył mi się pewien problem. Na gazie chodzi pięknie chociaż szarpie jak zimny. Natomiast odnowił mi się problem na benzynie. Przy odpalaniu schodzi z obrotów i gaśnie, w czasie jazdy szarpie jakby benzyny nie dostawał. Pragnę dodac, że problem już kiedyś miałem ale sam minął więc nie dochodziłem co było (mogę jeszcze dodac, że jak już mu przeszło to pojeżdziłem trochę dłużej na benzynie). Ostatnio po mieście starałem się jeżdzic na benzynie, a problem pojawił się niedawno i niespodziewanie.
Dzięki i pozdrawiam.
: 06 sty 2007, 22:15
autor: PABLO
Witam.
Też tak miałem w swojej niuni. Wogóle nie chciał na benzynie w obroty wchodzić. Ale po regulacji wtrysku jest ok. Z tym że u mnie jest mechaniczny wielopunkt.
: 07 sty 2007, 17:52
autor: jarema
Może pomoże reset PCM-u
[ Dodano: 2007-01-07, 17:54 ]
Jeśli nie to sprawdź wtryskiwacz i ciśnienie paliwa podawane do niego.
Ewentualnie wymiana filtra paliwa.
: 07 sty 2007, 20:30
autor: KK_M
Witam,
Dzięki za wasze rady. Mam jednak wątpliwości co do potrzeby regulacji wtryskiwacza, jak już pisałem to jest problem powtarzający się wiec jeśli pojawia sie i znika sam kiedy chce to co ma do tego wtryskiwacz? Zastanawiam się natomiast nad podłączeniem go do komputera i sprawdzeniu ale czy to coś da? Mam jesze pytanie co do resetowana PCM-u? Jestem raczej laikiem w tych sprawach więc co u diabła znaczy ten skrót?
Dziękuję i pozdrawiam.
: 07 sty 2007, 22:17
autor: jarema
KK_M pisze:Witam,
Dzięki za wasze rady. Mam jednak wątpliwości co do potrzeby regulacji wtryskiwacza, jak już pisałem to jest problem powtarzający się wiec jeśli pojawia sie i znika sam kiedy chce to co ma do tego wtryskiwacz? Zastanawiam się natomiast nad podłączeniem go do komputera i sprawdzeniu ale czy to coś da? Mam jesze pytanie co do resetowana PCM-u? Jestem raczej laikiem w tych sprawach więc co u diabła znaczy ten skrót?
Dziękuję i pozdrawiam.
Reset PCM-u jest to inaczej mówiąc odłączenie klemy ujemnej na 30 sekund
: 07 sty 2007, 23:49
autor: czarek_d20
Witaj.
Mam też ABT 2,0
Zastanów się nad wymianą pompki paliwa jak będziesz jeździł na LPG bez paliwa w zbiorniku to zatrzesz pompkę i na benzynie w ogóle nie pojedziesz.
na razie. pozdro. :lol:
: 08 sty 2007, 09:10
autor: KK_M
Witam,
sorry czarek_d20 ale chyba nieuważnie czytałeś mój pierwszy wpis gdzie napisałe, że ostatnio jeździłem na benzynie. Poza tym odpalam na benzynie więc nie może mi nawet na chwile zabraknąc benzyny. Dzieki jednak zaradę, też zastanawiałem się nad pompką ale ten problem sam przychodzi i sam odchodzi wiec to chyba nie pompka bo jakby coś yło z nią nie tak to by usterka nie znikała :?: .
Dzięki i pozdrawiam,
: 08 sty 2007, 09:50
autor: Organista18
Może popostu przewody, kopułka, palec!! 8-)
Tylko ten problem jakby juz był to raczej by nie znikał, chociaż...................
Pozdrawiam
: 08 sty 2007, 13:21
autor: KK_M
Witam,
Dzięki organista ale cały aparat zapłonowy i kable wymieniłem jakiś rok temu. Pierwszy raz problem pojawił się w październiku ubiegłego roku ale zniknął po dwóch dniach, pojawił się ponownie gdzieś w listopadzie i wtedy potrwało to kilka dni dłużej ale jak chciałem podłączyc do komputera to mu przeszło a mechanik stwierdził, że do komputera już się nie opłaca jak problemu nie ma. Jutro znów się umówiłem na komputer i miejmy nadzieje, że uzyskam odpowiedź na pytanie "co mu jest?" bo to stówke kosztuje. Filtr paliwa wymieniałem dwa lata temu ale to chyba nie to . Tak mi się wydaje.
Dzięki organista i pozdrawiam,
: 08 sty 2007, 20:33
autor: comandor77
Ja raczej nie szukałbym błędu w komputerze.Nie byłbym też taki pewien co do kasowania błędu przez odłączenie zasilania na 30 sek.U mnie całą noc stał bez prądu a komp. i tak pamiętał.A swoją drogą to 100 za komputer to drogo macie.Ja dałem 70zł na stacji diagnostycznej po podłączeniu oryginalnego VAG-a VW łącznie z kontrolą w czasie jazdy i kasowaniem błędów.Piękna sprawa facet powiedział mi wszystko nawet ustawienia skrzyni przy jakiej prędkości obrotowej zmienia biegi. Jak dojdziesz co to było to opisz. Pozdro.
: 08 sty 2007, 20:36
autor: zzpol
Witam!
Mam te same objawy tylko, że od dłuższego czasu. Teraz jest coraz gorzej. Na benzynie wcale nie działa a na LPG obroty nie schodzą poniżej 2000. Jedynym ratunkiem jest reset PCM. Wtedy wszystko chodzi OK, ale tylko do czasu nagrzania silnika. Podejrzewałem czujniki temperatury ale po wyniamie nic się nie zmieniło. Też wybieram się na badanie komputerkiem. Teraz już mogę, bo nie chodzi i nie naprawia się już sam jak to było poprzednio.
Pozdr.
: 09 sty 2007, 10:11
autor: KK_M
witam,
odwiedziłem dziś mechanika ale komputera nie podłączył. Posłuchał jak odpalam i stwierdził, że nie słycha żeby pompa paliwowa pracowała (CZAREK ZWRACAM HONOR :oops: ). Jak już się uporam z tym problemem to napisze czy już wszystko gra.
Pozdrawiam
: 09 sty 2007, 22:13
autor: rogu
W moim przypadku jest to też kwestia pompy. Wiem już, że muszę ją wymienić i teraz właśnie szukam jakiejś do 80 B4 2.0 ABT
: 11 sty 2007, 20:01
autor: KK_M
Witam,
Właśnie dokonałem niemiłego odkrycia, pompa paliwowa do mojego audi kosztuje 600zł.
Oczywiście mówię o orginalnej boschowskiej. Okazuje się,że pomiędzy 94r. a 96r. do audi 80,a4 i a6 montowano te same pompy boscha dające ciśnienie w układzie wtryskowym około 3 barów gdzie do silników na jednym wtrysku wystarczy pompa wytwarzające ciśnienie około 1 bara (tak twierdzi mechanik). Ale jeśli ktoś ma ochotę to w internecie znalazłem zamienniki warte od 150 do 200 paru złotych.
: 11 sty 2007, 21:04
autor: czarek_d20
Witaj.
Jak już zmienisz pompę paliwa to spokojnie sprawdź jeszcze wtryskiwacz soryyyy ale przy słabo podającej pompie mogła się ,,deko" zużyć lub mogło być na odwrót że miałeś wtryskiwacz zapchany - zobacz przy wejściu czy powietrze przechodzi a przy wylocie czy paliwo idzie, jak przedmuchasz i będzie ok to ok a jak nie to używka około 160zeta. Uśmiechnij się audiczki to najpiękniejsze auta
pozdrawiam.