Strona 1 z 2
[B3 1.8 SF] Papierowa rura - wieksze zuzybie PB?
: 17 kwie 2011, 03:51
autor: Audi88
Witam. Wydaje mi sie ze moj Audiczek zaczal wiecej palic.. Czy wine moze ponosic rura papierowa z takim aluminium ktora podlaczana jest do filtra? bo jest tam troche nieszczelnosci. I jak ta rura sie nazywa? Moze ktos podac linki do niej z allegro?
: 17 kwie 2011, 09:44
autor: mati86
rura niema nic do tego. wręcz powinien ci mniej palić bo więcej świeżego powietrza dostaje.
ja mam całkowicie wywaloną tą rurę i dodatkowo jeszcze jeden wlot powietrza dorobiony z przodu.
: 17 kwie 2011, 11:17
autor: Audi88
Ale silnik sie od tego szybciej nagrzewa i mniej pali.. przynajmniej mi sie tak wydaje
A czy problem moze lezyc w tym ?Bo zauwazylem wzrots gdy zrobilem ten troojnik
wiecej w tym temacie:
https://audi80.pl/b3-18-co-tam-podlaczyc-vt54165.htm
: 17 kwie 2011, 11:25
autor: mati86
Audi88 pisze:Ale silnik sie od tego szybciej nagrzewa i mniej pali.. przynajmniej mi sie tak wydaje
tak jest jeżeli masz wszystko sprawne w obudowie filtra klapka się otfiera tak jak powinna.
a podejrzewam że nie jest to sprawne.
a co do tego zdjęcia przy zaponie:
to jest po prostu od przyspieszacza zapłonu jak nie masz tego wężyka albo jest przyspieszacz zepsuty to nie będzie miał mocy itd.a co za tym idzie będzie więcej palił.
: 17 kwie 2011, 11:29
autor: Audi88
Ale ma moc... chodzi rowno . nie zauwazylem zadnych objawow.
: 17 kwie 2011, 11:34
autor: mati86
to nie wiem czemu tak masz może ktoś coś kombinował
: 17 kwie 2011, 11:36
autor: Audi88
Kurcze a jak sie sprawdza ten przyspieszacz ? cos czytalem sie sie dmucha albo wciaga powietrza i jakis opor powinie byc ?
czyli jak zdejme ten wezyk i zaloze jakis krotki i mam dmuchac do niego ?
: 17 kwie 2011, 11:37
autor: tomek1982
w moim ABK spalanie wzroslo jak mialem odpiete te cienkie 2 przewody od obudowy filtra wiec moze i u ciebie ta rura papierowa ma jakis wplyw
: 17 kwie 2011, 13:04
autor: Audi88
Wyczytalem cos takiego
Również duże spalanie możesz uzyskać gdy jest brak papierowej rury łączącej filtr powietrza z obudową przykręconą do kolektora wydechowego. Przy braku tej rury silnik zaciąga z filtra powietrza zimne powietrze do sporządzenia mieszanki paliwowo powietrznej i następuje wzrost zużycia benzyny lub gazu.W chłodne dni termostat woskowy zamyka dopływ zimnego powietrza z filtra powietrza pobierając ciepłe powietrze do filtra powietrza a dalej do sporządzenia mieszanki z pod kolektora wydechowego właśnie tą papierową rurą.
Jest to opis do CC ale tez na gazniku
Wiec jutro kupie ta rure i wymienei i zobacze czy bedzie lepiej
: 17 kwie 2011, 19:31
autor: Przemo80b3
Co do sprawdzenia przyspieszacza do zapłonu, to po wciągnięciu powietrza przez wężyk powinna się robić próżnia. Jeśli normalnie wciągasz powietrze, to znaczy, że membrana jest pęknięta i przyspieszacz nie działa
: 17 kwie 2011, 19:54
autor: Audi88
Jaa dzisaj jeszcze jakis dymek lecial z pod filtru powietrza po odpaleniu
Wyjelem filtr powietrza byl troszke brudny wiec jutro bede go wymienial ale skad ten dym ?
ale nie wystepuje to przy kazdym odpaleniu.. zapalilem go drugi raz i chodzil ok i nie bylo dymu.. przejechalem sie rowniez troche szybciej do odciecia do trojki dojechalem do domu i rowneiz zero dymu z zadnego elementu silnika
: 17 kwie 2011, 20:05
autor: Przemo80b3
To może para :?: A na czym silnik pracował jak leciał ten dym/para :?: Na LPG, czy PB :?:
: 17 kwie 2011, 20:05
autor: Audi88
Mam sama benzyne
: 17 kwie 2011, 20:08
autor: Przemo80b3
A wybacz pytanie
A nieszczelności w dolocie nie ma :?:
: 17 kwie 2011, 20:10
autor: Audi88
w dolocie czyli chodzi o ta papierowa ?
czy podstawe gaznika itp ?
jezeli o podstawe to byla robiona niedawno
i raczejn ic tam nie ucieka ;(
a gdzies czytalem ze jak filtr powietrza troche jest od oleju to ze odma jest zapchana i wypuszcza olej i to moze on tak dymil ? ale dziwne ze tylko raz...