Strona 1 z 1

[audi 80 B4 ABT] problem z elektryką?

: 21 kwie 2011, 16:45
autor: Bastek
Koledzy mam takie pytanie/problem. Zauważyłem następującą rzecz...
- na dodatkowych zegarach przy włączonym silniku (bez żadnych innych obciążających układ elektryczny rzeczy) wskaźnik ładowania pokazuje wartość 13V (a z tego co się orientuję powinno być około 14V);
- gdy włączy się wentylator chłodnicy, to spadają nieco obroty silnika (to samo dzieje się gdy włączę światła - też obroty silnika spadają).

Jaka może być tego przyczyna?

: 21 kwie 2011, 19:30
autor: Adi2121
Sprawdź jeszcze miernikiem na akumulatorze jakie jest ładowanie wtedy będziesz miał pewność czy dodatkowy woltomierz nie przekłamuje. Jeśli chodzi o problem ładowania to może być problem regulatora napięcia lub wytarte szczotki. Szczotkotrzymacz (czyli szczotki) jest razem z regulatorem napięcia koszt nie duży. Albo masz gdzieś pożeracza prądu. To też można sprawdzić za pomocą miernika.

: 21 kwie 2011, 19:38
autor: Jarewa
To loteria trzeba brać pod uwagę błędy wskaźnika jak i to ze może podłączyłeś go tam gdzie ma największe spadki.

: 21 kwie 2011, 19:43
autor: Adi2121
Dokładnie jeśli podłączyłeś pod podświetlenie pokręteł, przycisków, zegarów itp. to jest to normalne ponieważ zasilanie idzie przez potencjometr którym można ściemnić podświetlenie.

: 22 kwie 2011, 06:16
autor: Bastek
Panowie te wskazania są tak jak pisałem na włączonym silniku i bez żadnych innych obciążeń. Przy wyłączonych światłach...

: 22 kwie 2011, 07:25
autor: Adi2121
Bastek pisze:Panowie te wskazania są tak jak pisałem na włączonym silniku i bez żadnych innych obciążeń. Przy wyłączonych światłach...

Przecież Ci piszemy co masz zrobić. Ładowanie ma być do 14.40 V przy wyłączonych odbiornikach elektrycznych po ich włączeniu ok. 14 V jeśli nie chcesz zniszczyć aku.
Do czego podłączyłeś ten dodatkowy woltomierz?

: 22 kwie 2011, 16:31
autor: Jarewa
Bastek pisze:Panowie te wskazania są tak jak pisałem na włączonym silniku i bez żadnych innych obciążeń. Przy wyłączonych światłach...
A silnik to nie obciążenie?

Grzałka sondy 100w grzałka kolektora 150w itd.

: 22 kwie 2011, 18:21
autor: pawelrybak15
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora za pomocą voltomierza lub miernika uniwersalnego. Wtedy będzie wiadomo czy voltomierz z wskaźników VDO oszukuje, czy też nie <ok>

: 22 kwie 2011, 18:47
autor: Bastek
Czy regulator napięcia ma jakiś wpływ na obroty silnika i jego pracę?

: 22 kwie 2011, 20:02
autor: Jarewa
Poniekąd tak. Ale to albo duża różnica albo nie zauważalna.

: 22 kwie 2011, 20:13
autor: Bastek
Jarewa pisze:Poniekąd tak. Ale to albo duża różnica albo nie zauważalna.
tzn?

: 22 kwie 2011, 20:21
autor: Jarewa
Dużo by pisać i ciężko wytłumaczyć ale spróbuje w skrócie.

Przy źle działającym regulatorze mogą być skoki napięć jak i skoki obciążenia silnika,a co za tym idzie może być słyszalne że silnik jakby nie równo pracował przydławienia minimalne. Ale miernik z funkcja "RMS" to wykryje jak i inne urządzenie specjalistyczne. Chodzi o obciążenia alternatora na silnik.


Tylko nie mieszaj tego z tym tematem bo to inna bajka.

: 22 kwie 2011, 20:38
autor: Bastek
Jarewa, ale właśnie głównie o to mi chodzi i z tym walczę od dłuższego czasu. Z nierówną pracą silnika... tylko, że dopiero niedawno wpadłem na powiązanie obciążenia alternatora z obrotami silnika...