Strona 1 z 1

[80 B4 ABK] Silnik Wariuje po przejechaniu 300m po odpaleniu

: 25 kwie 2011, 00:23
autor: Aros18
Witam . Od jakiegoś czasu borykam się z problemem w mojej Audiczce a mianowicie chodzi o wariowanie silnika po przejechaniu 300m lub mniej . Mój motor to ABK w automacie .
Nie wiem co to się dzieje bo problem jest taki że jak jest zimny po odpaleniu wszystko chodzi jak należy na PB i na gazie lecz gdy przejadę dajmy 100m jest problem bo auto nie wchodzi na obroty jak i na Gazie a po przełączeniu na PB to jest jeszcze gorzej . Problem za to znikną jak wrzucę na bieg N zgaszę silnik podczas toczenia się odczekam 5-10 sekund i odpalę znowu . Jest to problem bardzo uciążliwy gdyż mieszkam w mieście i niestety zdarza mi się to często na środku skrzyżowania ze auto nawet potrafi zgasnąć .
Czy ktoś już miewał podobny problem jaki ja mam ??
Używałem wyszukiwarki ale ciężko mi sprecyzować mój problem i dlatego założyłem nowy . Jeżeli istnieje już podobny lub ten sam bardzo przepraszam forumowiczów .
Dodam że świece , kable , kopułka , palec , filtry , oleje zostały wymieniane .Zastanawiam się czy to nie wina komputera ale nie jestem pewien i nie chce na :-( marne wyrzucać pieniędzy w błoto i nic nie mieć zrobionego .
Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc !! :-( :-( :-( :-(
Gaz w samochodzie do Sekwencja.

: 25 kwie 2011, 09:53
autor: krisiun1
Jeśli problem występuje na PB to pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić VAGiem czy nie odłożyły się jakieś błędy w sterowniku, jeśli tak to napisz jakie.

: 25 kwie 2011, 10:01
autor: mati86
sprawdzałeś przepływkę czy jest sprawna i nie przycina się?
sprawdzałeś układ dolotowy do kolektora czy jest szczelny? musi być wszystko szczelne.
a jakie masz spalanie gazu i benzyny?

: 25 kwie 2011, 10:42
autor: Aros18
A więc tak . Wyciągałem przepływkę i sprawdzałem ja przy użyciu miernika no i jest taki problem że podczas otwierania klapki do polowy wartość rośnie a gdy otwieram klapke dalej to wartość wacha sie i spada i znów rośnie . Stawiam że jest to przetarta linia na płytce bo podczas jazdy na gazie gdy dodam gazu dużo więcej lub wyjdę za 3500/ to auto szarpie i i nie może normalnie przyśpieszyć lecz ten problem jest tylko właśnie na Gazie bo na PB już tego nie ma bo przyśpiesza normalnie bez szarpania . Układ dolotowy raczej szczelny bo przecież działo by mi się to cały czas i nie mógłbym jechać a przecież gdy podczas toczenia zgasze i uruchomie ponownie wszystko działa normalnie i ma siłe jechać . Dodam że ten problem z odpalaniem i brakiem chwilowej mocy też mam na ciepłym silniku
Spalanie gazu jest dosyć wysokie aż sam się dziwie bo w normalnej jezdzie wychodzi 16-17l/100km a to jest o wiele za duzo a na PB bylo 11/100

: 25 kwie 2011, 11:07
autor: mati86
no to musisz zmienić płytkę albo szukać nowej przepływki.
spalanie jest dużo za wysokie dzięki temu że klapka się nie otwiera do końca.
czyli masz walniętą przepływkę.

: 25 kwie 2011, 11:08
autor: Bartek90
No objawy raczej typowe dla uszkodzonej przepływki, jak masz znajomych z tym samym silnikiem, podmień :) Wtedy będziesz pewien

: 25 kwie 2011, 15:02
autor: krisiun1
Aros18, Potencjometr przepływomierza akurat przy tym silniku tak właśnie działa, poczytaj o tym na forum.Podepnij sterownik pod VAGa i napisz co tam pokazało.