[B3 1.8 E DZ] Problem z silnikiem-strzały i falujące obroty
: 03 maja 2011, 10:52
autor: Lingwistyk
Witam !
Pierwsze co to zapytam co to jest strasznie głośno syczy i może przez to mój problem który zaraz opisze.
Sytuacja następująca: samochód odpala tylko jak dodam gazu, kiedy już odpali obroty falują i zaraz gaśnie kiedy go nie przygazuje. Podczas hamowania i zakrętów gaśnie od razu kiedy nie dodam gazu. Strzały z pod filtra powietrza. Kiedy jadę zdarza się ,że auto szarpie.
Samochód tylko na benzynie.
Proszę o pomoc i instrukcje co po kolei sprawdzać.
Pozdrawiam
: 03 maja 2011, 11:00
autor: GerB3
Po pierwsze to nie masz silnika DZ tylko PM.
To jest zawór do filtra z węglem aktywnym, ja bym zaczął od sprawdzenia szczelnosći wszystkich przewodów podciśnieniowych i jeżeli piszesz ze strzela z pod filtra to mozesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod wtryskiem.
: 03 maja 2011, 11:09
autor: Lingwistyk
Kolego mam na bank silnik DZ wiem filtr z PM. Mam składaka.
: 03 maja 2011, 11:13
autor: GerB3
Lingwistyk pisze:Kolego mam na bank silnik DZ wiem filtr z PM. Mam składaka.
To co, ktoś wywalił pełny wtrysk mechaniczny i założył jednopunkta, a blok i głowica z DZ została ?
: 03 maja 2011, 11:22
autor: Lingwistyk
na bloku mam DZ.
: 03 maja 2011, 11:29
autor: mazi
blok z DZ głowica i osprzęt z PM
: 03 maja 2011, 11:30
autor: GerB3
Ciekawe czy głowica została z DZ.
Ktoś zniszczył piękny silnik tym jednopunktem, teraz pewnie góra 90-95km jest a tak to było 112.
: 03 maja 2011, 11:36
autor: Lingwistyk
GerB3 pisze:Ciekawe czy głowica została z DZ.
Ktoś zniszczył piękny silnik tym jednopunktem, teraz pewnie góra 90-95km jest a tak to było 112.
no dokładnie, nigdy przez 2 lata nie miałem problemów z tym silnikiem aż do teraz. Jeżeli ktoś ma jakieś jeszcze spostrzeżenia to proszę o pomoc
: 03 maja 2011, 13:02
autor: pawelrybak15
Rzeźba niesamowita, ale może ktoś się wnerwił na K-Jetronic bo miał z nim ciągłe problemy i postanowił zrobić taką przeróbkę, ponieważ jednopunkt jest praktycznie bezproblemowy ?
Strzelanie w dolot może być też spowodowane źle ustawionym zapłonem, prawdopodobnie jest za wczesny. Może też być taka sytuacja że masz przestawioną kolejność zapłonu (źle podłączone przewody zapłonowe), ogólnie to sytuacja jest bardzo dziwna, bo jak nie masz gazu to na benzynie silnik 4 suwowy nie ma zbytnio możliwości strzelenia w dolot.
: 03 maja 2011, 13:14
autor: Lingwistyk
Panowie zapomniałem napisać, że stało się to nagle i cały czas jest coraz gorzej bo wcześniej nie było żadnego problemu
: 03 maja 2011, 13:22
autor: pawelrybak15
Nie grzebałeś nic w ostatnim czasie przy silniku ? Mam na myśli zwłaszcza układ zapłonowy, otwórz aparat zapłonowy i sprawdź działanie odśrodkowego regulatora zapłonu, może rozpadł się i teraz powoduje problemy ? Dla mnie podejrzanym nr 1 jest układ zapłonowy jak o strzały chodzi, co do obrotów to nie wiem niestety co się mogło stać :evil:
: 03 maja 2011, 13:37
autor: kris4
a ja to bym kopułke i przewody wymienił bo temat podobny juz kiedys był na forum , ja miałem mechaniczny wtrysk i nie miałem z nim problemu, ale jak strzela to wymiana przewodów WN i kopułke z palcem i powinno byc gitara :mrgreen:
: 03 maja 2011, 14:00
autor: GerB3
pawelrybak15 pisze:Strzelanie w dolot może być też spowodowane źle ustawionym zapłonem, prawdopodobnie jest za wczesny.
Niemożliwe, przynajmniej w PM i na tym aparacie zapłonowym, zreszta w DZ też nie, przyspieszałem tak zapłon że z tłumika waliło jak w WRC a silnik wkrecał sie jak w hondzie i nigdy w dolot nie strzelało.
Zapłon sprawdź jeżeli nie odpala itd. ale strzelać Ci na pewno nie da rady. W PM problemy z odpalaniem to albo cały układ zapłonowy do wymiany od palca na swiecach konczac, czujnik halla, niebieski czujnik do komputera.
: 03 maja 2011, 14:01
autor: Lingwistyk
nic nie grzebałem przy silniku oprócz wymiany króćca wody tam gdzie sa dwa czujniki, wymienie jutro kable Wn i kopułke z palcem i sie zobaczy
: 03 maja 2011, 14:31
autor: pawelrybak15
Tylko kup coś markowego i porządnego, bo jak kupisz części firmy Topran to może być tylko gorzej :evil: