Strona 1 z 1
80 B3 1.8E] problem z obrotami
: 04 maja 2011, 16:10
autor: Mamber
Witam wszystkich, mam taki problem, tego typu, że odpala normalnie, bez problemu, i np gdy jade, pierwszy bieg, drugi, i tam 3, 4 ... i dam na luz to spada np do 400 obrotów i już akumulator się zaświeci czasem na chwile i albo się podniesie blisko 1000 albo lekko poniżej to oke, albo zgaśnie, ale tak jest czasem, bo zawsze spada do 1000 obr/min. Ale jest tak tylko, jak dam na luz gdy jadę, albo np się zatrzymuję, co jest odpowiedzialne za to aby obroty zawsze gdy jadę i daję na luz, zatrzymywały się na 1000, lub 900 obr/min a nie spadały tak nisko albo czasem aż tak nisko że gaśnie. Proszę o podpowiedzieć co to może być, silnik to 1.8E oznaczenie DZ, moc 112KM. Dziękuję wszystkim
: 04 maja 2011, 16:22
autor: gornek90
Silniczek krokowy sprawdzałeś ?
: 04 maja 2011, 16:58
autor: Mamber
Nie, ale myślałem o nim, a gdzie on dokładnie się znajduje?
: 04 maja 2011, 17:43
autor: GerB3
Tu nie ma krokowca, dawką steruje przepływomierz klapkowy.
Sprawdź czy nie masz nieszczelności na wężach gumowych, wyreguluj obroty śrubką na koloktorze dolotowym.
: 04 maja 2011, 17:51
autor: Mamber
Ale obrotów nie ma co regulować, bo hm jak pisałem wyżej, one przeważnie są wporządku około 1000 obr/min, tylko gdy wcisne pedał gazu do 2 tys, nawet ponad albo mniej, to puszcze i nie spadnie do 1000 tylko czasem niżej, i chwile potem do 1000 obr/min albo az tak nisko ze czerwona kontrolka akumulatora i zgaśnie albo prawie zgaśnie. Jesteś pewny że silnika krokowego nie ma to Audi?, a nieszczelności hm wszystko jest dobrze skręcone i podociskane, a obroty wiem, że można tam regulować, ale nawet po regulacji jest jak w/w opisane dolegliwości
: 04 maja 2011, 17:57
autor: GerB3
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=105
no sam zobacz, ta klapka odpowiada za obroty. W tych silnikach czesto są takie falowania obrotów, cieżko jest to ustawić bo mało kto to ogarnia.
: 04 maja 2011, 18:19
autor: gornek90
A to przepraszam za wprowadzenie w błąd :oops: ten silnik pomylił mi się z ABK.
Mamber a tak na marginesie, masz lpg ?
: 04 maja 2011, 18:42
autor: Mamber
Nie, lpg nie mam, szkoda mi silnika ...
właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=94
niby rozruch zimnego silnika, i odpaliłem, i daje gazu itd, przejechałem się, i obroty jak spadają do 900, 1000 to się trzymają, a hmm nic nie zrobiłem, tam tylko styki przeczyściłem, nic pozatym, i jeszcze tam inne czujniki tam powyciągałem i odziwo trzyma obroty, nie wiem czy to szczęście chwilowe, ale zawsze gdy tak dałem gazu 2 tys, 3 tys, itd i puściłem to spadał prawie do 400 albo nizej i gasł albo sie podnosił do tego mniej wiecej 1000 obr/min i trzymał a teraz odrazu spada do 1000 i trzyma nizej nie leci
: 04 maja 2011, 18:46
autor: GerB3
Mamber pisze:właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to
Wtryskiwacz rozruchowy - jak masz zimny silnik to podaje dodatkową dawke paliwa przy odpalaniu jak jest zepsuty to leje paliwo cały czas i wtedy może Ci zalewać auto. Żeby zobaczyć czy działa na zimnym silniku wykręć go i niech ktoś odpali Ci auto powinna polecieć z niego mgiełka.
: 04 maja 2011, 18:52
autor: Mamber
GerB3 pisze:Mamber pisze:właśnie teraz, byłem, i wyciągnąłem to
Wtryskiwacz rozruchowy - jak masz zimny silnik to podaje dodatkową dawke paliwa przy odpalaniu jak jest zepsuty to leje paliwo cały czas i wtedy może Ci zalewać auto. Żeby zobaczyć czy działa na zimnym silniku wykręć go i niech ktoś odpali Ci auto powinna polecieć z niego mgiełka.
tzn auta mi nie zalewa, ale fakt faktem, nie mam tego syczenia, bo kiedyś miałem, pisałem nawet temat o tym, bo jak jest zimny to musze krecic itd chwile, i pozniej gazu chwila i trzyma obroty, ale musi byc naprawde zimno, a kiedys pamietam było takie syczenie i raz na zapłon drugi raz, i przekreciłem i palił na dotyk i trzymał obroty, i wiem ze paliwa bylo podawane na wtrysk, i to chyba to to robi, myslałem ze to przekaznik pod maska, bo jak taki jeden od pompy rozebralem i stykne palcami to slysze to syczenie, ale jak jest na zaplonie to juz nie, i nie wiem czy przekaznik czy ten czujnik co linka w/w pokazałem, ale obroty juz trzyma, nie wiem co było przyczyna, nie wiem czy to na chwile czy dłuzej
: 04 maja 2011, 19:06
autor: GerB3
Mamber pisze:ale obroty juz trzyma
To najważniejsze.
http://www.k-jet.org/articles/informati ... in-detail/
Tu masz wszystko o tym wtrysku niestety po angielsku, dla mnie ten silnik DZ to najlepszy silnik w audi 80, ojciec miał taki i potrafił dużo auto zawstydzić na światłach. Dobrze ze nie masz gazu bo wtedy ten wtrysk przestaje praktycznie działac i auto musi na samym gazie chodzić.
: 04 maja 2011, 20:11
autor: Mamber
chyba się jednak nie naprawiło, bo coś trzyma obroty ale spada do 800, nawet poniżej, i już trzyma, a wcześniej odrazu na 1000, było głupie szczęście, gdzieś jest przyczyna, ale gdzie nie wiem ....