Strona 1 z 1

[All ADR] Kontrolka ciśnienia oleju - świeci na wybojach

: 21 maja 2011, 10:31
autor: Motostacja pl
Witam

Pacjent: A4 1.8 ADR 95 162 tyś przebiegu (prawdziwy), olej 10W40 Valvoline MaxLife wymienialny 9 tyś temu.

Ostatnio pojawił się u mnie mały problem z kontrolką oleju. Otóż jak jadę po jakiś wybojach, czy zjeżdżam z krawężnika to kontrolka potrafi się zaświecić wraz z sygnałem dźwiękowym po czym po trzech piknięciach gaśnie. Objaw jest taki jakbym miał niski poziom oleju - rzecz jasna sprawdzony, oleju jest ok, prawie maks. Silnik nie bierze oleju - od wymiany (9 tyś temu) ubyło jakiś 1-2 mm na miarce.

Ciśnienie oleju sprawdzałem jakieś 1,5 roku temu i wtedy było ok, po za tym silnik chodzi cicho, tak jak wcześniej.

W innych okolicznościach kontrolka nie zapala się, przy jeździe pod dużym obciążeniem, czy z dużymi prędkościami też jest ok. Ostatnio byłem nawet w Kielcach i przy podjazdach pod górę czy z górki też było ok. Po 80km pędzenia po autostradzie też było ok.

Na myśl przychodzi mi kilka przyczyn:

1. Albo czujnik oleju (kiedyś już ciekł i był wymieniany) - ale trochę dziwne aby włączał się akurat na wybojach.
2. Zatkany smok ssawny pompy oleju (słyszałem że to częsty problem) z tym że gdy rozbierałem pokrywę zaworów to pod nią było względnie czystko, więc sam silnik nie powinien być zasyfiony - no ale kto wie co jest na dole.

Póki co więcej pomysłów nie mam. Zbliża mi się wymiana oleju więc chciałbym przy okazji rozwiązać ten problem, zwłaszcza jeśli okaże się że będę musiał zdejmować miskę aby zajrzeć do pompy.

Na dniach może znowu podłączę manometr i sprawdzę ciśnienie, nie podejrzewam aby było słabe, ale tak dla własnego spokoju.

Jakieś sugestie, propozycję?

: 21 maja 2011, 19:32
autor: Pieterb
Ja miałem podobny przypadek, wymieniając fitr oleju w b3 naderwałem kabelek od czujnika ciśnienia oleju i potem na jakichś nierównościach się kontrolka zapalała się i gasła. Omal zawału nie dostałem jak mi ta kontrolka zaczęła mrygać!

: 21 maja 2011, 19:45
autor: Motostacja pl
Ja tam się za bardzo nie stresuję bo wiem że olej mam i ciśnienie raczej też. Natomiast wkurza mnie fakt że coś jest nie si. Podejrzewam że jakiś pierdołek, ale trzeba się nieźle na rozbierać. Silnik gdyby nie miał ciśnienia to głośno by chodził - tak jak było u starszego - walił jak jakaś młuckarka :mrgreen:

Zdjęcie miski to dzień roboty, do czujnika też nie jest zbyt rewelacyjne dojście (zapomniałem, po rozbieraniu hondy miałem już nie narzekać na brak dojścia w Audi :mrgreen: )

: 21 maja 2011, 19:49
autor: Pieterb
Dobrze wiedzieć, że z powodu niskiego ciśnienia oleju silnik głośno chodzi - tego nie wiedziałem <piwo>

: 21 maja 2011, 19:49
autor: Lukaszbroz
Na pewno gdzieś kabel dotyka masy sprawdź kabelki czy są dobrze. Dojście nie jest aż tak tragiczne.... Wystarczy zabrać się za wymianę np rozrusznika w Polo 1.3 GT :)

: 21 maja 2011, 20:00
autor: Motostacja pl
Lukaszbroz, pamiętasz ile czujników oleju jest w ADR? Bo ja kojarzę jeden w podstawie. I teraz nie pamiętam czy tam był też gdzieś drugi czy nie.

: 21 maja 2011, 20:27
autor: pawelrybak15
Jak dla mnie to masz słaby styk przy czujniku ciśnienia oleju. AC łapie error, a jako że to jest usterka priorytetu 1 to wyświetla Ci jakiś czas ją nawet jak samoczynnie zaniknie i 3 razy wysyła ostrzeżenie dźwiękowe.

: 21 maja 2011, 20:39
autor: Audi 80 Polska
Labiel, masz u siebie kontrolę poziomu oleju? U kumpla w Passacie jak jest mało oleju to oliwiarka zapala mu się na pomarańczowo (a nie czerwono jak przy braku ciśnienia) i do tego komunikat na FISie.

: 21 maja 2011, 20:41
autor: Motostacja pl
aldi pisze:Labiel, masz u siebie kontrolę poziomu oleju?
Nie, nie mam, więc to na pewno nie to. Wtedy sprawę miałbym prostą - walnięty byłby czujnik bądź jego połączenie bo stan oleju mam blisko maks.

: 21 maja 2011, 21:03
autor: tomastepa
Miałem podobnie choć silnik ABT
Kontrolka potrafiła mi sie zaplaić w dowolnym momencie i sobie świecić. Jak wjechałem w dziursko to przestawała.
Poruszałem kabelkiem z cisnienia oleju a ten sam wypadł z złaczki, do tego był bardzo zabrudzony, zaolejony i ledwo sie trzymał.
Sprawdź przewody złaczki itp

: 22 maja 2011, 00:20
autor: Motostacja pl
Od czujników pewnie zacznę, bo z tym najmniej roboty. Jak to nie pomoże to przy następnej wymianie oleju zdejmie się miskę olejową - w sumie już dawno mnie to kusiło, ale nie było do tego pretekstu :mrgreen:

: 24 maja 2011, 14:16
autor: Motostacja pl
Ok, zrobiłem dzisiaj pomiar ciśnienia oleju:

https://audi80.pl/a4-b5-18-adr-drobn ... htm#616209

Wsio ok z ciśnieniem więc prawdopodobnie czujnik bądź jego styk.

: 25 maja 2011, 08:58
autor: Motostacja pl
Ale szydera panowie :oops: Problem rozwiązany. Dzisiaj dopiero zwróciłem uwagę że to nie kontrolka oleju tylko płynu hamulcowego. Nie wiem dlaczego wymyśliła mi się ta kontrolka oleju. Może przez to że był sygnał dźwiękowy a w A80 tego nie miałem. Normalnie błąd jak u nowicjusza. Płynu doleje i będzie ok. Muszę tylko obejrzeć wszystkie wężyki hamulcowe bo z 3mm mi tego płynu zginęło.

: 28 maja 2011, 22:56
autor: adamspeed01
a może klocki poszły już co nieco, to i poziom w zbiorniczku pujdzie w dół,

: 28 maja 2011, 23:40
autor: Motostacja pl
Nie, klocki są ok. Sprawa już wyjaśniona. Cieknie mi na tylnym zacisku przy dźwigience ręcznego. Częsty problem w A4 z tego co czytałem. Zresztą w B4 też. Czeka mnie rozbiórka zacisku i wymiana oringów. A jeśli wżery będą duże (oby nie) to będzie trzeba szukać nowego zacisku.