Strona 1 z 2

[B3 1.8 S JN]wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

: 24 maja 2011, 16:48
autor: Nanek
Witam wszystkich forumowiczów. Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym właścicielem 80 B3 1.8S 90KM z roku 1988.
Pewnie taki temat był poruszany, ale nie w takim stopniu :)
Mianowicie chcę się dowiedzieć jak wymienić uszczelkę pod deklem zaworów żeby było dobrze. Jaką uszczelkę zastosować, jak wyczyścić pokrywę i głowicę przed założeniem nowej uszczelki (i jaką ewentualnie polecacie, żeby nie trzeba było co chwile zmieniać), czy dać samą uszczelkę "na sucho", czy zastosować jeszcze jakiś sylikon lub coś innego i czy dokręca się pokrywę kluczem dynamometrycznym, czy na wyczucie.

Z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość ;)

: 24 maja 2011, 18:40
autor: maniek2312
Witam kolego ja miałem podobny problem,gościu wcisnął mi jakąś aluminiową uszczelkę zalaną gumą,okazała się do d...y! Kupiłem zwykłą korkową i problem ustał,kosztuje mniej a okazało się dobry traf nic nie cieknie i nic nie smarowałem żadnym silikonem.Polecam i powodzenia

: 24 maja 2011, 18:57
autor: tomekbar21
Ja miałem poprzednio B3 i również jak kolega wyżej zmieniłem na korkową, niczym nie smarowałem i nic się nie działo :-)

: 24 maja 2011, 19:01
autor: maniek2312
Teraz to tylko kupuję korkową.Nic innego.

: 24 maja 2011, 19:15
autor: karol89
maniek2312 pisze:Teraz to tylko kupuję korkową.Nic innego.
Również podpisuję się pod tym, polecam korkową <ok>

: 24 maja 2011, 19:18
autor: Pieterb
Też zakładałem korkowa na sucho!

: 24 maja 2011, 20:30
autor: Nanek
Ok, dzięki za odpowiedzi, przeczytałem gdzieś, że na czuja się dokręca.

: 24 maja 2011, 20:30
autor: pawel_m
Załóż korkową uszczelkę(koszt ok. 10 zł), sprawdź, czy masz równy dekiel(bo jak nie, to nie ma co zakładać nowej uszczelki na krzywy dekiel) i wszystko złóż na sucho. Ja tak zrobiłem u siebie(miałem krzywy dekiel ale zakupiłem dobry) i nie mam żadnych problemów. Pokrywę dokręcałem na wyczucie(metodą krzyżową).

: 26 maja 2011, 17:00
autor: maniek2312
Oczywiście że metodą krzyżową,nie inaczej.

: 15 mar 2013, 20:04
autor: CzakaBenek
korkowa ok.

: 06 sty 2015, 09:38
autor: tamto2007
Odgrzeję trochę temat. A ja właśnie nie korkową tylko zestaw ELRING ze specjalnego materiału (poliakryl+kauczuk) z innymi szpilkami. Zalety: b. wysoka elastyczność i szczelność, wady: cena (~45). Elring produkuje takie zestawy do silników, które mają skłonność do wilgotnych pokryw zaworów (do misek olej. chyba też), uszczelka jest zrobiona z jednego kawałka (nie ma tego kolistego wycięcia osobno, więc nie ma tam łączenia gdzie potencjalnie może cieknąć) w zestawie są też swa komplety szpilek (do pokryw stalowych i alu) bo "stare" pod zwykłe uszczelki nie mogą zostać. Taki sam patent robiłem wcześniej w moim 1.9 TDI AVG i przez 100 tys. było sucho jak pieprz, a wcześniej na zwykłych korkowych (oczywiście też markowych, nawet ori próbowałem) był problem - motor był troszkę zrobiony u Rogala (ok. 180 KM) i temp. oleju przy moim częstym katowaniu to zwykle było ponad 120 C. Teraz w 1.8 PM zrobiłem dopiero kilkanaście tys. ale oczywiście jest totalnie sucho. Oczywiście jak wspominali już Koledzy (no chyba że pod którymś nickiem kryje się jakaś Koleżanka) pokrywa musi być prosta. Nr części Elringa to 457.200 lub zamiennie 447.050

: 06 sty 2015, 11:29
autor: tomik9097
ja ostatnio wymieniałem u ojca też w abk, kupił gumową (nie polecam) bez silikonu się nie obyło, może będzie sucho :-/ :-P

: 06 sty 2015, 12:22
autor: tamto2007
Ten zestaw pasuje też do ABK do nr VIN 8C-P-185 164 , nowsze już nie

: 25 sty 2016, 19:36
autor: Piotrek_łódź
koledzy zabieram sie do wymiany uszczelki i w swoim 1.8 PM bo mocno cieknie kupiłem już uszczelke korkową i teraz mam pytanie czy na łaczeniu uszczelki z tak zwanym pół ksieżycem który jest nad wałkiem to dac troszkę silikonu i z tyłu silnika jest podobna sytuacja że jest osobno mały kawałek uszczelki

: 13 mar 2018, 22:50
autor: ciemny11
Piotrek_łódź pisze:koledzy zabieram sie do wymiany uszczelki i w swoim 1.8 PM bo mocno cieknie kupiłem już uszczelke korkową i teraz mam pytanie czy na łaczeniu uszczelki z tak zwanym pół ksieżycem który jest nad wałkiem to dac troszkę silikonu i z tyłu silnika jest podobna sytuacja że jest osobno mały kawałek uszczelki
Troche odgrzeje i podpisuje się pod pytaniem