Strona 1 z 1

[B3 1.8 S PM]Problem z Odpaleniem

: 25 maja 2011, 23:06
autor: Zulltar
Witam mam problem z odpaleniem silnika, ostatnio wymieniłem czujnik nastawnika przepustnicy bo mialem problem z wysokimi obrotami ale to nie pomogło. Gdy już uda mi się odpalić silnik przy pomocy samostartu (oczywiście z wielkim trudem) to mam bardzo wysokie obroty silnika 1600 obrotów. Mam zamontowana instalację gazową ale gdy przełącze na zasilanie gazowe nic się nie zmienia obroty nadal sa wysokie 1600. W czym jest problem...

: 26 maja 2011, 10:36
autor: Kokolino
Sprawdź na początek gumę pod monowtryskiem, lubi popękać i łapie lewe powietrze.

: 26 maja 2011, 18:23
autor: LeeOne
czujnik nastawnika przepustnicy? chodzi ci o potencjometr przepustnicy? (TPS)?
Po wymianie TPS-a trzeba ustawić bieg jałowy, korkowca i zrobić adaptacje.

: 26 maja 2011, 21:43
autor: Zulltar
Wiesz jak można ustawić bieg jałowy, korkowca i zrobić adaptacje po wymianie potencjometra przepustnicy we własnym zakresie? Czy trzeba udać się do mechanika. Jak masz prosty sposób na wykonanie tej operacji to proszę o pomoc i instrukcje jak to zrobić.

Sprawdzałem gumę pod monowtryskiem cała i zdrowa:) już kiedyś miałem przyjemność ją wymieniac

: 26 maja 2011, 21:47
autor: GerB3
Czujnik temp. do ECU, czujnik Halla.

: 26 maja 2011, 22:03
autor: Zulltar
GerB3 pisze:Czujnik temp. do ECU, czujnik Halla.
Ale o co z tym chodzi?
Bo chyba nie zrozumiałem w czym rzecz

: 26 maja 2011, 22:16
autor: GerB3
Czujnik Halla - jak uwalony auto nie odpala dopiero tak jak pisałeś po kilku(nastu) próbach.
Czujnik do ECU - wysokie obroty silnika bo to z niego jest wysyłany sygnał na przepustnice raz działa dobrze raz źle, do wymiany nowy ori Bosch 80zł podróbek nie kupuj bo będą za wysokie obroty jałowego ok. 1000 obr. A ulega uszkodzeniu przeważnie dlatego ze do wtyczki która do niego dochodzi spływa płyn chłodniczy bo sam czujnik ze starosci puszcza już płyn przez uszczelkę, i dochodzi do zwarcia w kostce, dodatkowo styki sa zaśniedziałe. Już sporo osób na forum miało problemy z PM podobne do Twoich i w 99% pomagało, zresztą sam miałem to samo.

: 26 maja 2011, 23:16
autor: Zulltar
Czy czujnik ECU to ten zaznaczony na obrazku??

Obrazek


Bo ostatnio wymieniłem go i myślałem ze to jest czujnik temperatury nastawnika przepustnicy a może poprostu to jest to ECU:)
No i czy ten czujnik może być odpowiedzialny na samo odpalanie auta?

: 27 maja 2011, 16:35
autor: GerB3
Zulltar pisze:Czy czujnik ECU to ten zaznaczony na obrazku??
Tak, ale trzeba zrobic reset komp, żeby prawidłowo działał. Ma pośredni wpływ na odpalanie ale większy ma czujnik Halla.

: 28 maja 2011, 15:01
autor: Zulltar
Może napisze wszystko od początku dokładnie: Mam problem z odpaleniem B3 z początku zaskakiwało mnie, raz odpalał a raz nie. Gdy odpinałem komputer sterujący nieraz udawało mi się odpalić. Na forum poradzono mi wymianę czujnika nastawnika przepustnicy. Kupiłem nowy wymieniłem i niby było dobrze po dwóch dniach nagle wzrosły mi obroty do 1600 i znowu był problem z odpaleniem. Za poradą jednego kolegi z forum zresetowałem komputer odpinając akumulator na całą noc. Gdy rano odpaliłem w celu zaprogramowania tego czujnika miałem problem z odpaleniem silnika. Gdy już mi się udało odpalić silnik nadal miał 1600 obrotów a w miarę wzrostu temp płynu chłodzącego wzrosły obroty do 3000. Sprawdzałem układ zapłonowy u jest ok. Może to ma jakieś znaczenie ale mam zamontowane LPG i takie same obroty są na zasilaniu gazowym. Zauważyłem że żeby odpalić włączam kluczyk na zapłon i widziałem w gaźniku jak wtryska paliwo z dyszy elektromagnetycznej. Gdy próbuje odpala i gaśnie. Gdy powtórzę czynność za 4,5 razem odpalam i znowu mam wysokie obroty. Tak jak kolega wyżej pisał że może być coś z czujnikiem halla ale to jest w aparacie zapłonowym, iskrę na świecach mam. Myśle ze to jest coś ze sterowaniem przepustnicy bo takie same objawy są na PB i LPG.

Ponawiam temat..