Strona 1 z 1

[b3 80 1.9SD] obroty oraz niebieski czujnik .

: 31 maja 2011, 23:53
autor: Mlody90
witam was . mam pytanie bo moj k-jet skacze na zimnym i gasnie , na cieplym jest lepiej ale i tak nim telepie , czy niebieski czujnik ma wplyw na obroty w k-jetcie? . dodam ,ze przy czujniku czarnym obok niebieskiego dochodzi napiecie a do niebieskiego nie... dodam jeszcze jedno ,ze jak mierze czujnik miernikiem przy 20V to pojawia sie napiecie od ok5V i spada tak do 1.8V a niebieski ani drgnie. ma to cos wspolnego razem? . Dolot powietrza jest szczelny

dzisiaj przy wymianie oleju , czyli wymiana uczczelek i takie tam , zalalem go i odpalilem.. to ze te obroty sa do bani to nic , pochodzil troszke, odpalony zostal kilka razy az wkoncu pojawil sie dym przy rozrzadzie :| . chcialem go odpalic ponownie to bylo tylko takie stukanie ale nie krecilem go .. rozkrecilem rozrusznik i podpialem go pod prostownik i tez nie trybił.. zwarcie , padl rozrusznik czy cos innego jeszcze? .

<piwo>

Re: [b3 80 1.9SD] obroty oraz niebieski czujnik .

: 07 cze 2011, 16:52
autor: Lukaszbroz
Mlody90 pisze:witam was . mam pytanie bo moj k-jet skacze na zimnym i gasnie , na cieplym jest lepiej ale i tak nim telepie , czy niebieski czujnik ma wplyw na obroty w k-jetcie? . dodam ,ze przy czujniku czarnym obok niebieskiego dochodzi napiecie a do niebieskiego nie... dodam jeszcze jedno ,ze jak mierze czujnik miernikiem przy 20V to pojawia sie napiecie od ok5V i spada tak do 1.8V a niebieski ani drgnie. ma to cos wspolnego razem? . Dolot powietrza jest szczelny

dzisiaj przy wymianie oleju , czyli wymiana uczczelek i takie tam , zalalem go i odpalilem.. to ze te obroty sa do bani to nic , pochodzil troszke, odpalony zostal kilka razy az wkoncu pojawil sie dym przy rozrzadzie :| . chcialem go odpalic ponownie to bylo tylko takie stukanie ale nie krecilem go .. rozkrecilem rozrusznik i podpialem go pod prostownik i tez nie trybił.. zwarcie , padl rozrusznik czy cos innego jeszcze? .

<piwo>
Wymiana ok a jakie uszczelki wymieniasz z olejem? to raz
dwa skąd dokładnie wydobywał się dym, spod pokrywy rozrządu?
Rozumiem że kręciłeś rozrusznikiem i było słychać metaliczne stuki potem nie dał się w ogóle kręcić?

Moim zdaniem falowanie obrotów mogło być spowodowane złym ustawieniem rozrządu bądź przeskoczeniem paska. Po zmianie oleju pokazało się miejsce jego ubytku (olej kapał na pasek rozrządu z uszczelniacza na wałku).

Skutkiem takiej sytuacji podczas kręcenia było przeskoczenie paska, a nawet zerwanie zębów i kolizja zaworów o tłoki stąd metaliczne stuki. Końcowa faza to zblokowanie układu korbowego i rozrządu czego skutkiem była awaria rozrusznika który się spalił.

Trudno wymyślać co innego po serii zdarzeń jaka miała u Ciebie miejsce.

: 09 cze 2011, 15:27
autor: Mlody90
Lukaszbroz, olej z uszczelka pokrywy zaworow victora greinza , ale po zalaniu i zlozeniu on zapalal bez problemu tylko brakowalo mu obrotow. rozrusznik jest juz zrobiony , i kreci ale nie odpala , bawilem sie przy regulacji parownika ale przy kolejnym odpaleniu juz nie dalo rady go uruchomic.. olej nie mogl kapac bo nie mial skad , wszystko zostalo wyczyszczone a przy rozrzadzie nic nie bylo kopane.. mysle nad wymiana parownika .

: 09 cze 2011, 17:03
autor: Lukaszbroz
A czy sprawdzałeś iskrę ?

: 09 cze 2011, 22:30
autor: Mlody90
Lukaszbroz, swiece sa nowe jak i przewody..

: 10 cze 2011, 06:59
autor: Lukaszbroz
Mlody90 pisze:Lukaszbroz, swiece sa nowe jak i przewody..
Nie pytam czy przewody i świece są nowe tylko czy jest iskra. Jest jeszcze kopułka, palec cewka i moduł zapłonowy. Jeśli iskra na świecy jest równa i ma charakterystyczną niebieskawą barwę to ok. Gorzej jeśli iskra skacze a jej barwa podchodzi pod czerwone zabarwienie. Często bywa tak ze na kilka obrotów wału iskra pokazuje się tylko raz albo dwa i wtedy trzeba zainteresować si modułem zapłonowym bądź samą cewką.

: 10 cze 2011, 18:54
autor: Mlody90
Lukaszbroz, kolego ale on odpalil normalnie po wymianie oleju, tylko obroty byly straszne bo gasł..

: 10 cze 2011, 19:56
autor: Lukaszbroz
Dziwne że po samej wymianie oleju tak miał. Sprawdź rozrząd i zapłon to jest najważniejsze.

: 10 cze 2011, 20:18
autor: Mlody90
Lukaszbroz, wlasnie ! . jak jechalem do garazu z nim zeby zrobic te operacje wymiany oleju to pamietam ze juz wtedy gasl.. ! teraz mi sie przypomnialo , takze nie po wymianie oleju.

: 10 cze 2011, 21:59
autor: Lukaszbroz
Sprawdźcie ten rozrząd i zapłon. Super by było gdyby dało się sprawdzić ciśnienie na cylindrach. To by dało jaśniejszy obraz.

: 12 cze 2011, 06:17
autor: Mlody90
Lukaszbroz, takiej mozliwosci niestety nie mam