[A4 1.6 ADP ]Rok walki z brakiem mocy.
: 02 cze 2011, 13:02
Witam szanownych forumowiczow.Mam problem z audi A4 1.6 ADP 95 rok.Juz ponad rok walcze z brakiem mocy silnika,,w tej chwili dynamika jest na poziomie holowania innego pojazdu,silnik nie jest elastyczny a i podczas przegazowywania na postoju wskazowka wcale z ochota nie skacze do gory.Wynieniane w aucie byly rozne rzeczy,byly oscyloskopy,vagi,c-dify,KTS-y........
-Swiece nie maja nawet 10 tys
-kable zaplonowe(beru)jak wyzej
-kopulka i palec rozdzielacza maja kilka miesiecy
-czujniki sprawdzone na oscyloskopach maja fabryczne wartosci i i przebieg linii jest jak na rysynkach
-fitr powietrza nowy
-filtr paliwa nowy
-sonda lambda ma 12 miesiecy(bosch)
-cisnienie sprezania ma fabryczne wartosci cos poza 12(czegos tam)
-pompa paliwa ok 4 bar
-Cewka nie ruszana(mechanik ja wykluczyl po sprawdzeniu miernikiem.
-dzis zostal sprawdzony przekaznik sterowania silnikiem(208 szary)..Podpinany pod zasilacz i miernik.Ponoc ok
-przeplywka podmieniona(zero efektu)
-ECU..kupilem drugie dokladnie takie samo,bez zmian.
Teraz opisze objawy pracy silnika//
Otóz trzesie nim deliktanie na jalowym biegu i jest efekt wypadania zaplonu ale sterownik zadnych bledow missfire nie wywala.Wyglada to jakby auto mialo jakies przerwy w dostawie pradu.Obroty skacza od 840 do 890 na jalowym,dlatego zajolem sie przekaznikiem ale mechanik go wykluczyl.I powiedzial ze w tym aucie wskazowka obrotomierza ma drgac gdyz to stare auto i sterownik nie nadaza za silnikiem.Na jesien samochod odzyl!!Tamtego roku zostala wgrana nowa mapa do ecu samochod byl nie do poznania,ale po miesiacu znow dostal zamule...Stalo sie to na stacji po tankowaniu.Mechanik twierdzi ze to przez to ze dotknolem samochody wezem na stacji..Mial przypadki w oplach ze nawet auto po tankowaniu nie zapalilo.Tak wiec dojechalem wtedy dobrym autem,zgasilem zatankowalem a gdy zaczolem jechac auto dostalo mula.Ponoc jakies skoki iskier moga rozprogramowac ecu.Wiec kupilem uzywane ecu,ale po dopisaniu immo nic sie nie zmienilo..Po niedzieli znow bede placil za wgranie mapy:( tylko ciekawi mnie czy to ozywi znowu te bryke..Jakos niewierze zeby stacja paliw zabila AUDI.
Dryga sprawa..Mechces powoli rozklada rece.Nie on jeden zreszta.Czy waszym zdaniem moze to byc wina instalacji w aucie??Inzynier mechanik sprawdzal napiecie na ecu bylo ok.Mapa wgrala sie tez bez zadnych problemow.
Kiedys odkrecilem polke zeby dobrac sie do przekaznikow,przeczyscilem styki na przekaznikach i na jedna przejeazdzke stal sie cud.Auto odzyskalo moc,niemoglem sie nadziwic ze 1.6 tak idzie..Nie moglem go zmulic na 3 biegu pod sporą gorę:)Ale niestety radosc trwala tylko jedna przejazdzke.Po nastepnym i nastepnym i nastepnym odpaleniu auto lapalo wiekszego mula..i tak jest do tej pory.Mialem nadzieje w tym przekazniku ale..
Sumujac..
Uklad zaplonowy wymieniowny oprócz cewki
czujnik sprawdzone oscyloskopem
pompa ok
cisnienie sprezania ok
Auto zylo przez miesiac po wgraniu mapy
Auto odzylo niedawno od nowa po oczysczeniu przekaznikow(ale tylko na jedna przejazdzke:(...
JUz niewiadomo czego sie chwycic i co wymienic
Czy oscyloskop jest wiarygodny??Bo kusi mnie tak czy siak wymienic czujnik polozenia walu korbowego(chociaz jest dobry bo oscyloskop tak stwierdzil)
Co mozecie mi jeszcze poradzic????...........
silnik nie rowno chodzi szarpie na jalowym (co pare sekund)Wskazowka nie stoi tak jak powinna stac tylko drga,szybk opada i sie wnosi i tak w kolko.W malym zakresie ktory juz opisalem wyzej.Wiem ze w takich przypadkach pomagala wymiana przekaznika glownego(208) ale u mnie jest ok..Mechanik go sprwdzil
Zatem czekam na wasze racje,doswiadczenia,porady.Dziekuje.
-Swiece nie maja nawet 10 tys
-kable zaplonowe(beru)jak wyzej
-kopulka i palec rozdzielacza maja kilka miesiecy
-czujniki sprawdzone na oscyloskopach maja fabryczne wartosci i i przebieg linii jest jak na rysynkach
-fitr powietrza nowy
-filtr paliwa nowy
-sonda lambda ma 12 miesiecy(bosch)
-cisnienie sprezania ma fabryczne wartosci cos poza 12(czegos tam)
-pompa paliwa ok 4 bar
-Cewka nie ruszana(mechanik ja wykluczyl po sprawdzeniu miernikiem.
-dzis zostal sprawdzony przekaznik sterowania silnikiem(208 szary)..Podpinany pod zasilacz i miernik.Ponoc ok
-przeplywka podmieniona(zero efektu)
-ECU..kupilem drugie dokladnie takie samo,bez zmian.
Teraz opisze objawy pracy silnika//
Otóz trzesie nim deliktanie na jalowym biegu i jest efekt wypadania zaplonu ale sterownik zadnych bledow missfire nie wywala.Wyglada to jakby auto mialo jakies przerwy w dostawie pradu.Obroty skacza od 840 do 890 na jalowym,dlatego zajolem sie przekaznikiem ale mechanik go wykluczyl.I powiedzial ze w tym aucie wskazowka obrotomierza ma drgac gdyz to stare auto i sterownik nie nadaza za silnikiem.Na jesien samochod odzyl!!Tamtego roku zostala wgrana nowa mapa do ecu samochod byl nie do poznania,ale po miesiacu znow dostal zamule...Stalo sie to na stacji po tankowaniu.Mechanik twierdzi ze to przez to ze dotknolem samochody wezem na stacji..Mial przypadki w oplach ze nawet auto po tankowaniu nie zapalilo.Tak wiec dojechalem wtedy dobrym autem,zgasilem zatankowalem a gdy zaczolem jechac auto dostalo mula.Ponoc jakies skoki iskier moga rozprogramowac ecu.Wiec kupilem uzywane ecu,ale po dopisaniu immo nic sie nie zmienilo..Po niedzieli znow bede placil za wgranie mapy:( tylko ciekawi mnie czy to ozywi znowu te bryke..Jakos niewierze zeby stacja paliw zabila AUDI.
Dryga sprawa..Mechces powoli rozklada rece.Nie on jeden zreszta.Czy waszym zdaniem moze to byc wina instalacji w aucie??Inzynier mechanik sprawdzal napiecie na ecu bylo ok.Mapa wgrala sie tez bez zadnych problemow.
Kiedys odkrecilem polke zeby dobrac sie do przekaznikow,przeczyscilem styki na przekaznikach i na jedna przejeazdzke stal sie cud.Auto odzyskalo moc,niemoglem sie nadziwic ze 1.6 tak idzie..Nie moglem go zmulic na 3 biegu pod sporą gorę:)Ale niestety radosc trwala tylko jedna przejazdzke.Po nastepnym i nastepnym i nastepnym odpaleniu auto lapalo wiekszego mula..i tak jest do tej pory.Mialem nadzieje w tym przekazniku ale..
Sumujac..
Uklad zaplonowy wymieniowny oprócz cewki
czujnik sprawdzone oscyloskopem
pompa ok
cisnienie sprezania ok
Auto zylo przez miesiac po wgraniu mapy
Auto odzylo niedawno od nowa po oczysczeniu przekaznikow(ale tylko na jedna przejazdzke:(...
JUz niewiadomo czego sie chwycic i co wymienic
Czy oscyloskop jest wiarygodny??Bo kusi mnie tak czy siak wymienic czujnik polozenia walu korbowego(chociaz jest dobry bo oscyloskop tak stwierdzil)
Co mozecie mi jeszcze poradzic????...........
silnik nie rowno chodzi szarpie na jalowym (co pare sekund)Wskazowka nie stoi tak jak powinna stac tylko drga,szybk opada i sie wnosi i tak w kolko.W malym zakresie ktory juz opisalem wyzej.Wiem ze w takich przypadkach pomagala wymiana przekaznika glownego(208) ale u mnie jest ok..Mechanik go sprwdzil
Zatem czekam na wasze racje,doswiadczenia,porady.Dziekuje.