Strona 1 z 1

[80 B3 PM] Dławi się na zimnym silniku, na 1,2i 3 biegu

: 05 cze 2011, 14:42
autor: lukasaaudi80
Witam...

Mam taki problem ze swoim skarbem. Od jakiegoś czasu silnik po odpaleniu i ruszeniu dławi się przez chwilę na pierwszych trzech biegach. Tak jak by go zalewało. Po jednym razie problem ustępuje. Gdy silnik ostygnie znowu dzieję się to samo. Układ dolotowy sprawdzony filtr powietrza nowy, kable kopułka świece wymienione. Dodam że nie ma kata... wyciąłem, i jest trochę zapłon przyspieszony. Nie mam pojęcia co to może być :( POMOCY ! :(

: 05 cze 2011, 15:00
autor: slaby
a gdzie sondę zamontowałeś??

[ Dodano: 2011-06-05, 15:01 ]
popraw temat

: 05 cze 2011, 15:09
autor: Audi 80 Polska
Popraw temat

_uwaga

Uzupełnił profil (i tytuł tematu) o symbol silnika bo silników z 1.8S na klapie było trzy rodzaje
NE - gaźnik keihin
PM - "mono-wtrysk"
JN - mechaniczny wtrysk wielopunktowy ke-jetronic

: 05 cze 2011, 22:05
autor: lukasaaudi80
slaby pisze:a gdzie sondę zamontowałeś??
To znaczy ? Nie zabardzo rozumiem. Sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy. Jeśli się mylę to poprawcie mnie proszę :( Bardzo mi zależy na pomocy bo już mi ręce opadają :(

: 05 cze 2011, 22:27
autor: slaby
Myślałem, że masz silnik JN, przed poprawieniem tematu, bo w JN sonda jest wktręcona w kata. Nie wiem jak to wygląda w PM. Ja zamieniłem kata na strumiennice, ale w NG i właśnie nie moge dojść czy taki efekt, bo to samo jest u mnie co u Ciebie, jest przez to czy nie, bo parę innych rzeczy robiłem w trakcie wycinki kata.

: 06 cze 2011, 06:39
autor: lukasaaudi80
slaby pisze:Myślałem, że masz silnik JN, przed poprawieniem tematu, bo w JN sonda jest wktręcona w kata. Nie wiem jak to wygląda w PM. Ja zamieniłem kata na strumiennice, ale w NG i właśnie nie moge dojść czy taki efekt, bo to samo jest u mnie co u Ciebie, jest przez to czy nie, bo parę innych rzeczy robiłem w trakcie wycinki kata.
Wiec właśnie ja nic nie robiłem innego :( kurcze... niby mało przeszkadzająca rzecz a wkurza jak mało co :( tak myślałem czy może mieć coś wspólnego filtr paliwa... ale gdyby to była jego wina to objawy by się działy cały czas. A tak jest tylko jak opisałem :( A może one już tak mają ?:)

: 06 cze 2011, 14:25
autor: gucia
Sprawdź czujnik temperatury (napisałeś, że robi to na zimnym silniku).
W PM sonda wkręcona jest w rurę przed katem.

: 06 cze 2011, 15:44
autor: lukasaaudi80
gucia pisze:Sprawdź czujnik temperatury (napisałeś, że robi to na zimnym silniku).
A gdzie on tak mniej więcej się znajduje ? :( nie za bardzo wiem :(

[80 B3 PM] Dławi się na zimnym silniku, na 1,2i 3 biegu

: 06 cze 2011, 21:44
autor: gucia
To jest umiejscowienie czujników w PM
Obrazek
A to jest zestawienie oporności czujników
Obrazek

: 07 cze 2011, 21:43
autor: lukasaaudi80
Dzięki kolego ;) już sobie poradziłem ;) poleciał punkcik ;) odłączyłem aku na 15 min, następnie po podpięciu go z powrotem trzy krotnie przekręciłem stacyjkę do pozycji "zapłon" i za czwartym razem odpaliłem. Silnik od razu wskoczył na 2500 obr/min i powoli schodząc z tych obrotów tak jak by się "ustawiał" przejechałem się i wszystko jest jak należy :) jeździ jak powinna :)... teraz tylko wymiana oleju mnie czeka porządna myjnia i możemy dalej wspólnie pokonywać kilometry na naszych pięknych drogach ;)

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc ;)