damianek1234561 pisze:czy musze zmieniac pompe paliwa (mam w baku)
kacper85 pisze:damianek1234561, co Ty masz za silnik że masz 1.6 , gaźnik, i pompe paliwa jeszcze w baku? Bo to może być róźnica....
Jeszcze ja sprostuje - w B3 sedan nie było pomp paliwa w baku (nie wiem jak w coupe) tylko pod nim a właściwie pod podwoziem przy tylnym zawieszeniu.
kojak85 pisze:Myślę, że krokowiec będzie Ci potrzebny.
Krokowiec jest z zespołem wtryskowym montowanym na kolektor ssący.
Patrique pisze:Przede wszystkim musisz zmienić komputer.
Raczej dołożyć komputer bo przy gaźniku silnika RN niema komputera.
Najłatwiej dostać kompletny mono-wtrysk z golfa II (silnik - RP) albo III albo Passata B3/B4 (silnik ABS).
Najlepiej by było zdobyć części z Audi 80 z silnikiem PM, głównie chodzi o wiązkę bo wtedy idzie to praktycznie plug&play bez lutowania, robienia jej na nowo i mozolnego podłączania kabelków do skrzynki bezpieczników.
Patrique pisze:Nie wiem za bardzo jak wygląda sprawa podciśnienia dla serwo? Chyba jest ciut inne. Czy ktoś coś słyszałem na ten temat?
Serwo jest tak samo podłączone. Zresztą jeśli zostawi kolektor to nie będzie musiał go ruszać.
Aby wrzucić monowtrysk na kolektor po Keihinie trzeba będzie pokombinować bo pewnie "podstawa gaźnika/wtrysku" będzie miała śruby w innych miejscach.
Z czujników to tylko będzie musiał dorzucić czujnik temperatury oraz sondę lambda (nie jest konieczna szczególnie jeśli masz zamiar jeździć głównie na gazie), reszta jest uczepiona do zespołu wtryskowego.
Sterowanie załączania "jeża" pewnie już masz, już nie pamiętam czy mono-jetronic ma sterowanie jeżem czy dopiero w mono-motronicu się pojawiło.
Wiec tak potrzebujesz:
1. komputera
2. kompletny (nie okradziony z krokowca, TPS, IAT-a, wtryskiwacza) zespół wtryskowy na kolektor
foto
3. wiązkę albo choć wtyczki z kawałkami kabla to się odtworzy
4. "podstawę gaźnika" do której do się przykręcić wtrysk
5. pompy paliwa zewnętrzna
6. filtr paliwa wytrzymujący ciśnienie (metalowy - nie taki jak szedł do gaźnika)
7. Jakieś elementy aby zrobić bezpiecznie doprowadzenie paliwa (połączyć pompę paliwa i nowy filtr z istniejącymi przewodami)
8. czujnik temperatury cieczy dla ECU, najlepiej skręcany bo w VW były też "wciskane" i zabezpieczone zawleczką.
9. sonda lambda
10. przekaźnik pompy paliwa albo jakiś uniwersalny można uczepić aby się dyndał.
11. mikser LPG do monowtrysku
Pierwsze trzy rzeczy najlepiej wziąć z jednego auta żeby się później nie okazało że są niekompatybilne.
Jak chcesz szybko kupić cały zestaw głoś się w dziale ogłoszeń na forum golfa ale nie bierz pomocniczej pompy paliwa 0.3 bara bo w Audi 80 nie jest potrzebna.
EDIT
I jeszcze w mono-jetronicu jest zawór otwierający podciśnienie na podciśnieniowy regulator konta wyprzedzania zapłonu. Działa ona tak że gdy przepustnica jest zamknięta to podciśnienie nie idzie do tego regulatora, jeśli choć lekko się otworzy przepustnicę to podciśnienie jest otwierane.
Jeśli będziesz chciał wykorzystać ten wynalazek to trzeba będzie na nowo ustawić wyprzedzenie zapłonu.