Strona 1 z 2

[ B3 1.6] zmiana gaznika na monowtrysk?

: 12 cze 2011, 22:57
autor: damianek1234561
Witam, jak w temacie otoz wyczytalem ze zmiana gaznika na monowtrysk podniesie troszke moc, czy to prawda? i jak duzo jest z tym zabawy mam mozliwosc kupna wtrysku jednopunktowego bosha za mala kaske (sprawnego) co myslicie

[ Dodano: 2011-06-12, 22:58 ]
aha i dodam ze wtrysk jest od silnika 1,8 czy to robi jakas roznice?

: 12 cze 2011, 23:38
autor: Audi 80 Polska
Gdzieś opisywałem na forum jaki byłby przybliżany koszt części do takiej przeróbki, z tego co pamiętam było to coś około 350-450zł.

Jeszcze alternatywą jest gaźnik z dużego fiata, poloneza itd. dobierając odpowiednie dysze możesz poprawić osiągi.

: 13 cze 2011, 10:53
autor: damianek1234561
witaj, wlasnie gdzies to wiem bo kiedys temat przewinal mi sie przez oczy :mrgreen:
zmieniac gaznika na gaznik nie chce chodzi mi glownie tez o przelaczanie gazu ktore to mnie irytuje czekac az benzyna sie wypali albo zanim dojdzie i sa nieprzyjemne szarpniecia jak wciskam pedal gazu....

wiec tak kupie caly wtrysk .... i co musze jeszcze zmienic czy bedzie pasowac plug & play?
czy musze cos wiecej dodac (przerobic) przewody elektronika

moze jakis schemat?

: 13 cze 2011, 10:59
autor: kojak85
Myślę, że krokowiec będzie Ci potrzebny. Cała instalacja elektryczna jeśli chodzi o silnik, bo tam będziesz miał inny sterownik itd. Trochę gratów i roboty będzie trzeba.

: 13 cze 2011, 11:04
autor: damianek1234561
krokowca to mam w swoim gazniku (podejdzie?) a sterownik dlaczego inny? (mniemam ze chodzi o ecu?)

: 13 cze 2011, 12:31
autor: Patrique
Przede wszystkim musisz zmienić komputer. Ogólnie będziesz miał trochę zabawy z wymianą wiązki elektrycznej i inne małe pierdułki jakie wyjdą w czasie "swapa" :mrgreen: :-P . Nie wiem za bardzo jak wygląda sprawa podciśnienia dla serwo? Chyba jest ciut inne. Czy ktoś coś słyszałem na ten temat?

: 13 cze 2011, 12:47
autor: damianek1234561
wiec tak wyciagam gaznik wkladam monowtrysk dostosowuje uklad dolotowy i wiazke elektryczna (czujniki itp.) od czego musialbym wziasc komputer?( od jakiego autka) czy musze zmieniac pompe paliwa (mam w baku) i czy musze modzic kolektor wydechowy? (sonde i grzalke mam caly czas )??

: 13 cze 2011, 14:38
autor: kacper85
damianek1234561, co Ty masz za silnik że masz 1.6 , gaźnik, i pompe paliwa jeszcze w baku? Bo to może być róźnica....

: 13 cze 2011, 18:44
autor: kojak85
Pompę paliwa to masz mechaniczną przy bloku silnika. Najprawdopodobniej trzeba by było zmienić na elektryczną. ECU musi być od tego auta co wtrysk najlepiej. Jeżeli wtrysk pochodzi z 1.8 to ja miałem monowtrysk w VW Vento 1.8 ABS 90KM. Nie wiem jak tutaj będzie sprawa wyglądać z dostrojeniem tego wszystkiego. Czujniki i wiązka najprawdopodobniej do wymiany. Podciśnienie do rzeźby bo w PP jest sporo wężyków od niego.
Generalnie rzecz ujmując chyba prościej cały silnik przełożyć.

: 13 cze 2011, 18:51
autor: Audi 80 Polska
damianek1234561 pisze:czy musze zmieniac pompe paliwa (mam w baku)
kacper85 pisze:damianek1234561, co Ty masz za silnik że masz 1.6 , gaźnik, i pompe paliwa jeszcze w baku? Bo to może być róźnica....
Jeszcze ja sprostuje - w B3 sedan nie było pomp paliwa w baku (nie wiem jak w coupe) tylko pod nim a właściwie pod podwoziem przy tylnym zawieszeniu.
kojak85 pisze:Myślę, że krokowiec będzie Ci potrzebny.
Krokowiec jest z zespołem wtryskowym montowanym na kolektor ssący.
Patrique pisze:Przede wszystkim musisz zmienić komputer.
Raczej dołożyć komputer bo przy gaźniku silnika RN niema komputera.

Najłatwiej dostać kompletny mono-wtrysk z golfa II (silnik - RP) albo III albo Passata B3/B4 (silnik ABS).
Najlepiej by było zdobyć części z Audi 80 z silnikiem PM, głównie chodzi o wiązkę bo wtedy idzie to praktycznie plug&play bez lutowania, robienia jej na nowo i mozolnego podłączania kabelków do skrzynki bezpieczników.
Patrique pisze:Nie wiem za bardzo jak wygląda sprawa podciśnienia dla serwo? Chyba jest ciut inne. Czy ktoś coś słyszałem na ten temat?
Serwo jest tak samo podłączone. Zresztą jeśli zostawi kolektor to nie będzie musiał go ruszać.
Aby wrzucić monowtrysk na kolektor po Keihinie trzeba będzie pokombinować bo pewnie "podstawa gaźnika/wtrysku" będzie miała śruby w innych miejscach.

Z czujników to tylko będzie musiał dorzucić czujnik temperatury oraz sondę lambda (nie jest konieczna szczególnie jeśli masz zamiar jeździć głównie na gazie), reszta jest uczepiona do zespołu wtryskowego.
Sterowanie załączania "jeża" pewnie już masz, już nie pamiętam czy mono-jetronic ma sterowanie jeżem czy dopiero w mono-motronicu się pojawiło.

Wiec tak potrzebujesz:
1. komputera
2. kompletny (nie okradziony z krokowca, TPS, IAT-a, wtryskiwacza) zespół wtryskowy na kolektor foto
3. wiązkę albo choć wtyczki z kawałkami kabla to się odtworzy
4. "podstawę gaźnika" do której do się przykręcić wtrysk
5. pompy paliwa zewnętrzna
6. filtr paliwa wytrzymujący ciśnienie (metalowy - nie taki jak szedł do gaźnika)
7. Jakieś elementy aby zrobić bezpiecznie doprowadzenie paliwa (połączyć pompę paliwa i nowy filtr z istniejącymi przewodami)
8. czujnik temperatury cieczy dla ECU, najlepiej skręcany bo w VW były też "wciskane" i zabezpieczone zawleczką.
9. sonda lambda
10. przekaźnik pompy paliwa albo jakiś uniwersalny można uczepić aby się dyndał.
11. mikser LPG do monowtrysku

Pierwsze trzy rzeczy najlepiej wziąć z jednego auta żeby się później nie okazało że są niekompatybilne.
Jak chcesz szybko kupić cały zestaw głoś się w dziale ogłoszeń na forum golfa ale nie bierz pomocniczej pompy paliwa 0.3 bara bo w Audi 80 nie jest potrzebna.

EDIT

I jeszcze w mono-jetronicu jest zawór otwierający podciśnienie na podciśnieniowy regulator konta wyprzedzania zapłonu. Działa ona tak że gdy przepustnica jest zamknięta to podciśnienie nie idzie do tego regulatora, jeśli choć lekko się otworzy przepustnicę to podciśnienie jest otwierane.
Jeśli będziesz chciał wykorzystać ten wynalazek to trzeba będzie na nowo ustawić wyprzedzenie zapłonu.

: 13 cze 2011, 19:13
autor: kacper85
aldi pisze:Jeszcze ja sprostuje - w B3 sedan nie było pomp paliwa w baku (nie wiem jak w coupe) tylko pod nim a właściwie pod podwoziem przy tylnym zawieszeniu.
U mnie jest chyba pod maską mechaniczna :-/

: 13 cze 2011, 23:10
autor: Audi 80 Polska
kacper85 pisze:
aldi pisze:Jeszcze ja sprostuje - w B3 sedan nie było pomp paliwa w baku (nie wiem jak w coupe) tylko pod nim a właściwie pod podwoziem przy tylnym zawieszeniu.
U mnie jest chyba pod maską mechaniczna :-/
To jeszcze raz sprostuje tylko teraz swoją wypowiedź.

Chodziło mi o wypowiedź że pompa paliwa w B3 jest w baku.
Silniki z wtryskiem w B3 sedan miały pompę paliwa zewnętrzną, montowaną przy tylnym zawieszeniu a nie w baku. A gaźnikowe tak jak napisałeś.

: 13 cze 2011, 23:21
autor: damianek1234561
hmm dzieki za wypowiedzi ale tak... ja mam gaznik elektroniczny 2ee mam sonde i czujnik niebieski i pompe paliwa w baku (bo zmienialem) i tam tez byla filtr paliwa tez mam metalowy...



wiec ogolnie to co myslicie koledzy lepiej przelozyc silnik czy bawic sie w przemianki gaznika na wtrysk?

a jezdzenie na gazie to tylko w trasach a na krotkich wole na PB wieksza frajda:)

myslalem ze zmiana gaznika na jednopunkt poprawie troszke osiagi:)

: 13 cze 2011, 23:38
autor: Audi 80 Polska
damianek1234561 pisze:ja mam gaznik elektroniczny 2ee mam sonde
To popraw w profilu bo masz silnik PP a nie RN.
damianek1234561 pisze:wiec ogolnie to co myslicie koledzy lepiej przelozyc silnik czy bawic sie w przemianki gaznika na wtrysk?
A chcesz wrzucić silnik z wtryskiem czy inny silnik a zostawiasz gaźnik :?: Bo nic nie stoi na przeszkodzie aby najpierw wrzucić wtrysk a później silnik. Choć po wyjęciu silnika lepiej będzie z układaniem i przeciąganiem kabli przez ścianę grodziową.

: 13 cze 2011, 23:46
autor: damianek1234561
w profilu mam RN nie wiem czemu piszesz ze PP ale mniejsza:) coz silnik chcialbym zostawic bo troszke pomodzony i po generalce wiec i tak bardzo ladnie sie zbiera :)

chcialem monowtrysk bo wyczytalem ze poprawi osiagi i wlasnie chcialem sie dowiedziec czy to prawda?

wiec jeszcze jedno pytanko czy w zwiazku z tym ze mam RN bedzie mniej modzenia?
bo z tym co napisales to jest dosc duzo roboty i chyba nie oplacalne ?

lepiej by mi wychodzilo dac wieksze dyszy do gaznika i od niego ale wtedy zwiekszy sie znacznie spalanie prawda?