Strona 1 z 2

[80 B3 PM 1,8S] Wysokie spalanie w mieście

: 15 cze 2011, 20:04
autor: qnjvq
Bardzo proszę o pomoc.
Spalanie w mieście ~17L/100km, trasa w normie.
Nie mam instalacji gazowej.
Z rury czuć benzynę (jak jest odpalony silnik), lekko nierówne obroty na luzie (skaczą lekko ale czuć że co parę sekund zatrzęsie silnikiem i budą).
Hamowanie silnikiem, wciśnięcie sprzęgła po przyśpieszeniu skutkuje odgłosem w rurze jakbym jechał rajdówką, jakby paliwo "wybuchało" w wydechu.
Po odłączeniu kabli od czujnika (numer 3 na zdjęciu) trzyma równe 2tyś obrotów.
Wymienione świece, kable, kopułka, palec (wszystko Beru).
Po poczytaniu forum pomyślałem o wymianie czujnika, tylko jaki bo różnią się wyglądem:
taki czy taki
obydwa mają numer oryginału 025906041A :?:
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, na początku lipca wyjeżdżam na wakacje i daleko nie zajadę przy takim spalaniu <buu>

: 15 cze 2011, 21:40
autor: Hołowczyc20
sonde lambda sprawdź jeśli nie była wymieniana od nowości to wątpie że działa i sam czujnik też możesz sprawdzić miernikiem opór powinien mieć przy temp 20C 2000-3000 Ohm,a przy 80C 200-300 Ohm jak to sprawdzisz to daj znać. ;-)

: 15 cze 2011, 22:00
autor: qnjvq
Hołowczyc20 pisze:sonde lambda sprawdź jeśli nie była wymieniana od nowości to wątpie że działa i sam czujnik też możesz sprawdzić miernikiem opór powinien mieć przy temp 20C 2000-3000 Ohm,a przy 80C 200-300 Ohm jak to sprawdzisz to daj znać. ;-)
Dzięki, jutro po pracy sprawdzę czujnik i dam znać.

: 15 cze 2011, 22:12
autor: GerB3
Czujnik jest najważniejszy, po nim moze spaść spalanie nawet o 2-3litry. Tylko kup ori Boscha ja mam Toprana i trochę jeszcze za długo na ssaniu trzyma ale spalanie spadło. Sonda jak nawala to auto jest zamulone, na próbę odepnij ją powinna być różnica w mocy. Możesz ja wymienić na NGK, coś ponad 100zł. Ostatnia rzecz to dobrze ustaw zapło możesz troszke przyspieszyc bedzie sie lepiej z dołu zbierał, albo troszkę opóźnić lekko zamuli powyzej 5tys ale troszke spalanie spadnie.

Oczywiscie po wymianie czujnika i sondy reset komputera. Mnie PM palił po zakupie w porywach do 13l po miescie, teraz spokojnie schodze do 10,3-10,5 przy emeryckiej jeździe da sie ponizej 10.

: 16 cze 2011, 19:49
autor: qnjvq
GerB3 pisze:
Czujnik numer 3.
Multimetr ustawiony na 20k Ohm pokazuje:
20C - 2,29 Ohm
90C - 0,20 Ohm
Wychodzi, że sprawny :/ chciałbym żeby to był czujnik :)


Sondy chyba sam nie odepnę. Chyba że obędzie się bez kanału?

Ustawienie zapłonu to już na pewno sam nie zrobię :(

: 16 cze 2011, 19:56
autor: Hołowczyc20
sonda wkrecona jest w kolektor wydechowy zlokalizuj wtyczke i odepnij i tak przy okazji moje ABT doiło 30l/100km :-P po wymianie sondy wróciło do normy

: 16 cze 2011, 20:06
autor: qnjvq
Hołowczyc20 pisze:sonda wkrecona jest w kolektor wydechowy zlokalizuj wtyczke i odepnij i tak przy okazji moje ABT doiło 30l/100km :-P po wymianie sondy wróciło do normy
Sonda znajduje się w kolektorze od dołu (pod silnikiem)?

: 16 cze 2011, 20:15
autor: Audi 80 Polska
Z tego co pamiętam to jest dostęp do niej jest bezproblemowy od góry bo jest chyba w kolektorze zaraz przed łączeniem z "portkami".

Zrób kilka kilometrów i nie gasząc auta spróbuj wybłyskać kody samodiagnozy (kody migowe/błyskowe).

: 16 cze 2011, 22:39
autor: Hołowczyc20
pownieneś ją widzieć jak podniesiesz maske jest wkrecona w kolektor wydechowy chyba z prawej strony stojać przodem do samochodu,a z wyglądu podobna jest do świecy tyle że wychodzi od niej 1 kabel z tego co pamiętam

: 17 cze 2011, 21:35
autor: qnjvq
Po waszej pomocy znalezienie sondy było banalne :)

Jazda z podłączoną sondą 4-4-4-4 - brak błędów.
Po odłączeniu sondy 2-3-4-2 - sonda nie podłączona :)
Różnica: bez sondy lekko szarpał na biegu jałowym.

Jeszcze raz sprawdziłem czujnik temp. od ECU i jest ok, ale zobaczyłem że wtyczka się rozpada i jest w niej sporo płynu, który spowodował jej kruszenie.

Dałem całą wtyczkę, przeczyściłem styki. Zrobię adaptację, pojeżdżę, sprawdzę spalanie i dam znać. Póki co dziękuję bardzo za pomoc <piwo>

PS. Na forum znalazłem, to ma sens?:

: 17 cze 2011, 22:09
autor: GerB3
qnjvq pisze:jest w niej sporo płynu, który spowodował jej kruszenie.
Dlatego wymień czujnik na nowy z nową uszczelką i wkręć go najlepiej na silikonie bo tak to dalejh bedzie płyn leciał do wtyczki i robił zwarcie.

: 17 cze 2011, 22:15
autor: qnjvq
GerB3 pisze:
qnjvq pisze:jest w niej sporo płynu, który spowodował jej kruszenie.
Dlatego wymień czujnik na nowy z nową uszczelką i wkręć go najlepiej na silikonie bo tak to dalejh bedzie płyn leciał do wtyczki i robił zwarcie.
Masz racje.
Proszę napisz tylko taki czy taki :roll:

: 17 cze 2011, 22:38
autor: Audi 80 Polska
Mi się wydaje że ten pierwszy - wkręcany. Zresztą zobacz czy króciec z czujnikami masz metalowy czy z plastiku bo przy metalowym były wkręcane. Ale co do wkręcanych to też są dwa rodzaje gwintu więc upewnij się jaki masz u siebie.
Ja kiedyś wysłałem ojca aby kupił mi czujnik do silnika PP po numerze i dali mu ze złym gwintem. Musiałem przegwintować otwór w tym króćcu bo oryginalnie szedł z "drobnym gwintem".

Oryginalnie dla PM z 1990roku ma on numer 025906041A
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/199 ... 7/1123165/

Jak wklepuje ten numer to wyskakuje ten drugi wciskany i zabezpieczany zawleczką :roll: .

: 18 cze 2011, 14:59
autor: GerB3
Ma być na 100% taki tylko sprawdź jeszcze numer dokłądnie

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-g ... 03874.html

: 18 cze 2011, 16:40
autor: Hołowczyc20
w ASO taki czujnik kosztuje około 63zł