[B4 ABK+LPG] - czujnik z tyłu głowicy - skąd przewod
: 19 cze 2011, 12:51
autor: GooR
Witam, szukałem, googlowałem, ale niestety nie znalazłem. Mam prośbę, czy mógłby mi ktoś namierzyć przewód, który ma być podłączony do czujnika (pewnie temp.) znajdujący się z tyłu głowicy od strony akumulatora, powyżej króćca. Zauważyłem, że nie jest on podłączony, auto jak ciepłe ciężko pali, ale to pewnie wina regulatora ciśnienia paliwa (muszę go sprawdzić), zauważyłem też, że sporo pali.
Wracając do tematu, za co odpowiedzialny jest ten czujnik?
Z góry bardzo dziekuję za informację i pozdrawiam, życząc szerokości!
Pozdr
GooR
: 19 cze 2011, 13:03
autor: Motostacja pl
Te problemy z paleniem i większe spalanie mogą być spowodowane właśnie tym czujnikiem temperatury, bo ECU bierze z niego info czy silnik jest zimny i włączyć ssanie czy nie. Przy jego braku bądź błędnym działaniu pojawiają się właśnie problemy z nadmiernym spalaniem oraz problemy z odpalaniem. Chyba dobrze mówię.
A może jakąś fotkę byś zapodał bo nie bardzo wiem o jaki czujnik Ci chodzi!
: 19 cze 2011, 13:16
autor: GooR
ok, zaraz zejdę do auta i dołączę foto.
[ Dodano: 2011-06-19, 13:33 ]
foto czujnika
: 19 cze 2011, 13:41
autor: Kokolino
Wygląda to jak czujnik od temperatury płynu. A głowica nie była czaem zmieniana z innego silnika ?
Znalazłem że tam zamiast czujnika ma być śruba zaślepiająca. Czujnik tylko w silnikach 6A i ACE ja napisał Aldi/
: 19 cze 2011, 13:42
autor: Pieterb
Niestety ja nie pomogę bo u mnie nie ma takiego czujnika!
: 19 cze 2011, 13:51
autor: Audi 80 Polska
Mi to wygląda na czujnik ciśnienia oleju.
: 19 cze 2011, 13:59
autor: GooR
A czy nie ma jeszcze drugiego czujnika ciśnienia oleju przy filtrze oleju? Kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy odpalaniu normalnie, podłączać czy zostawić?
: 19 cze 2011, 14:06
autor: Audi 80 Polska
Powinny być dwa czujniki 0,3bara i 0,9bara jak dobrze pamiętam (ten drugi może mieć inne ciśnienie w zależności od silnika).
Ale zazwyczaj są oba przy podstawce filtra oleju.
Jakby odłączony był ten 0,3 to by kontrolka się nie zapalała. jakby był podłączony na stałe do masy to ny cały czas świeciła.
Jakby odłączony był 0,9 to by piszczało po przekroczenie 2000obr/min jakby był na stałe do masy to piszczałoby po włączeniu zapłonu albo wyglądałoby że wszystko działa normalnie, już nie pamiętam jak powinno być. Jeszcze chyba tego kształtu były czujniki ciśnienia oleju na dodatkowe zegary.
: 19 cze 2011, 14:07
autor: Pieterb
Czujnik ciśnienia jest zraz przy filtrze oleju!
: 19 cze 2011, 18:01
autor: GooR
Możliwe, że poprzedni właściciel coś kombinował i była zmieniana głowica, a raczej cały silnik wymieniany (w książce serwisowej inne nr silnika). Więc chyba nie ma się co tym przejmować skoro jest wszystko ok i tak jak napisał Kokolino, że zamiast śruby zaślepiającej został tam czujnik ciśnienia oleju.
Dziękuję i temat do zamknięcia.
pozdrawiam