Strona 1 z 1

[2.0 ABK LPG] nie chodzi na benzynie

: 25 cze 2011, 20:45
autor: kubakre
Witam. Prosze wszystkich o pomoc. audi 80 2.0e z 1992 r silnik abk po wymianie zgnilych przewodow paliwowych idacych z baku auto nie chce odpalic na benzynie, ciagle go zalewa. wymienione zostaly swiece, aparat zaplonowy, rozrzad oraz pompa paliwa. Ustawiony zostal zaplon. Pompka pracuje, paliwo dochodzi, cisnienie jest, iskra takze jest ladna. Auto odpali na gazie jezeli wczesniej nie bylo proby odpalenia na benzynie, pracuje bardzo dobrze. Prosze wszystkich o jakies porady bo juz nie wiem co to moze byc, czy moze ktorys z wtryskow leje?? Jezeli postoi troche na chwilke zapali i zaraz zgasnie, swiece mokre.

: 26 cze 2011, 08:19
autor: Pieterb
To że zalewa silnik to raczej nie wina przewodów paliwowych, ale mogę się mylić! Sprawdziłbym w pierwszej kolejności zapłon i rozrząd! Czy te wymiany robiłeś jednocześnie?

: 26 cze 2011, 10:26
autor: kubakre
Robilmi to znajomy. Wymienil rozrzad i od razu ustawil zaplon. Wczesniej wymienilismy aparat zaplonowy i przy wymianie przestawilismy zaplon poniewaz auto wtedy juz nawet na gazie nie chcialo zapalic. Teraz pali na gazie i chodzi rowniutko wiec raczej wszystko dobrze zrobil. Dodam jeszcze ze auto chodzilo 3 tyg tylko na gazie, po wymianie przewodow odpalilo od razu lecz nie chcialo sie wkrecac na obroty, pozniej problem zaczal sie nasilac az do braku rozruchu

: 26 cze 2011, 10:49
autor: gibaj
kubakre _uwaga

: 26 cze 2011, 11:53
autor: krisiun1
kubakre, Skoro auto pali na gazie to znaczy że mieszanka gaz powietrze jest ok i silnik nie ma problemu z przetrawieniem tej mieszanki.Jeśli zalewa na PB to znaczy że raczej silnik dostaje więcej paliwa niż powietrza lub odwrotnie.Wtryski na początek zostaw w spokoju gdyby lał wtrysk na gazie też miałbyś problem.Sprawdź cały układ dolotowy, przepływomierz, regulator wolnych obrotów.

: 26 cze 2011, 12:48
autor: kubakre
Wszystko dokladnie posprawdzam, Gaz to nie sekwencja. Gdyby byl problem z przeplywka lub regulatorem obrotow lub tez problem z dolotem to mysle ze z gazem rowniez byl by problem, strzaly itp

: 26 cze 2011, 20:10
autor: krisiun1
Można się pomylić, w moim aucie przy uszkodzonym regulatorze biegu jałowego silnik odpalał na PB i po sekundzie gasł, gdy odpaliłem silnik z wciśniętym pedałem gazu auto od razu przełączało się na gaz i silnik pracował normalnie.Instalacja II gen.

: 26 cze 2011, 22:30
autor: Audi 80 Polska
kubakre pisze:Wszystko dokladnie posprawdzam, Gaz to nie sekwencja. Gdyby byl problem z przeplywka lub regulatorem obrotow lub tez problem z dolotem to mysle ze z gazem rowniez byl by problem, strzaly itp
Przy zwykłym gazie przepływówka może być niesprawna, TPS może być niesprawny i silnik będzie chodził. Bo na podstawie tych rzeczy jest podawana benzyna.

Niedawno ktoś pisał jak wzrokowe sprawdzić położenie potencjometru przepływomierza na wolnych obrotach jak znajdę to wrzucę linka.

: 27 cze 2011, 16:59
autor: kubakre
Odpalil na gazie i obroty skoczyly az pod 3000. Zawiezlismy go jednak do mechanika, moze faktycznie byc przeplywka lub regulator, zobaczymy, jak zrobia to napisze co bylo