Strona 1 z 1
[80 B3 1.8] Pomiar cisnienia na cylindrach
: 13 lip 2007, 22:33
autor: Andrew^
Witam,
Panowie mam wreszcie manometr i chcialem sprawdzic cisnienie sprezania na garach,
ale zabardzo nie wiem jak.
Kiedys czytalem ze robi sie to przy zgasoznym silniku i kreci paskiem rozrzadu zeby wal sie krecil i pokaze cisnienie sprezania natomiast, od innych osob slyszalem ze robi sie to na zapalonym silniku.
Mozecie opisac jak ten proces wyglada ??
No moze po za tym ze trzeba wrecic manometr zamiast swiecy :lol:
: 13 lip 2007, 23:08
autor: foxbat
odcinasz zapłon i dopływ paliwa , wykręcasz świecę, wkręcasz manometr i kręcisz kilka razy rozrusznikiem, potem następna swieca i tak dale...
: 14 lip 2007, 10:10
autor: jmm
No i silnik ma być ciepły, a pedał gazu wciśnięty do dechy
: 14 lip 2007, 15:58
autor: Kornel
jmm pisze:No i silnik ma być ciepły, a pedał gazu wciśnięty do dechy
Pamiętaj o tym pedale gazu ma byc do spodu.
Najlepiej jak jedna osoba kręci rozrusznikiem i trzyma gaz w podłodze a druga zajmuje się silnikiem.
: 17 lip 2007, 11:12
autor: Damian1406
A jaki masz manometr, liniowy czy zwykła wskazówa.
Jak wskazówa to daj sobie spokój bo i tak ci źle pokaże.
Miałem taką akcję że mechanik mierzył ciśnienie wskazówą w mojej B3 i powiedział że silnik nie ma ciśnienia i czeka mnie wymiana zaworów. Pojechałem więc do innego mechanika, zmierzył ciśnienie liniowym i różnica była nawet do 1,5 bara większa, a ciśnienie idealne po 11,5 bara na każdym.
: 17 lip 2007, 16:28
autor: Kornel
Damian1406 pisze:A jaki masz manometr, liniowy czy zwykła wskazówa.
Jak wskazówa to daj sobie spokój bo i tak ci źle pokaże.
Miałem taką akcję że mechanik mierzył ciśnienie wskazówą w mojej B3 i powiedział że silnik nie ma ciśnienia i czeka mnie wymiana zaworów. Pojechałem więc do innego mechanika, zmierzył ciśnienie liniowym i różnica była nawet do 1,5 bara większa, a ciśnienie idealne po 11,5 bara na każdym.
Ja zawsze mierze liniowym, potem zostaje wykresik z którego sobie odczytujesz i możesz sobie go zachować.