Strona 1 z 1

[B4 ABK]szarpie gaśnie

: 01 lip 2011, 13:19
autor: vanos2
WITAM.Mam problem ze swoim autkiem. Auto zapala i jedzie dobrze ,nagle zaczyna szarpać i gaśnie,nie zapala,po wielu próbach uruchomienia w końcu zapala i działa dobrze przez dzień i znowu to samo .Wymienione świece,przewody czujnik temperatury niebieski,moduł zapłonowy,cewka,przekaźnik nr30 i dalej to samo.Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym dalej robić

Re: [B4 ABK]szarpie gaśnie

: 03 lip 2011, 09:43
autor: Biłyk
vanos2 pisze:WITAM.Mam problem ze swoim autkiem. Auto zapala i jedzie dobrze ,nagle zaczyna szarpać i gaśnie,nie zapala,po wielu próbach uruchomienia w końcu zapala i działa dobrze przez dzień i znowu to samo .Wymienione świece,przewodujnik temperatury niebieski,moduł zapłonowy,cewka,przekaźnik nr30 i dalej to samo.Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym dalej robić
Sprawdź pompę paliwową i przekaźnik pompy z napisem 208, ja mam podobny problem. Wymieniłem pompę i problem ustapił, ale po 30 tyś.problem powrócił.Narazie szukam dobrego mechanika w południowej części woj. Lubuskiego.

: 10 sie 2011, 19:31
autor: DARODIABEL75
Panowie witam. U mnie objawy były takie same ja u kolegi vanos2.
Wymieniłem to samo dokładnie to samo
I został tylko czujnik Halla i trafiłem wreszcie. Niunia hula jak wściekła.
Tylko jeszcze muszę sprawdzić spalanie bo wzrosło mi do ok 12 przy tych problemach.
Mechanicy mówili że Hall nie może fiksować tylko się psuje i to nie prawda u mnie wariował, a po wymianie jest ok <yes>

: 11 sie 2011, 09:16
autor: Biłyk
DARODIABEL75 pisze:Panowie witam. U mnie objawy były takie same ja u kolegi vanos2.
Wymieniłem to samo dokładnie to samo
I został tylko czujnik Halla i trafiłem wreszcie. Niunia hula jak wściekła.
Tylko jeszcze muszę sprawdzić spalanie bo wzrosło mi do ok 12 przy tych problemach.
Mechanicy mówili że Hall nie może fiksować tylko się psuje i to nie prawda u mnie wariował, a po wymianie jest ok <yes>
Dziękuję. Jestem w trakcie poszukiwania miejsca uszkodzenia. Gdy silnik zgaśnie nie ma prądu na cewce zapłonowej. Więc uszkodzone są albo cewka albo czujnik Hala.

: 11 sie 2011, 22:18
autor: Multifonika
Biłyk pisze:Gdy silnik zgaśnie nie ma prądu na cewce zapłonowej.
Prądu w sensie plusa? Bo jeśli plus ginie na cewce to nie wina halla.

: 12 sie 2011, 06:58
autor: Biłyk
aldi pisze:
Biłyk pisze:Gdy silnik zgaśnie nie ma prądu na cewce zapłonowej.
Prądu w sensie plusa? Bo jeśli plus ginie na cewce to nie wina halla.
Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Pozdrawiam.

: 12 sie 2011, 09:54
autor: Multifonika
Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.

Sprawdź jeszcze raz czy po włączeniu zapłonu jest plus na zacisku 15 cewki sprawdzaj między minusem na akumulatorze pojazdu a tym zaciskiem. Sprawdź też masz plus i minus na dwóch skrajnych stykach kostki dochodzącej do modułu przy cewce.

: 12 sie 2011, 19:09
autor: lucky888
Miałem podobnie. Czujnik Halla

: 13 sie 2011, 18:56
autor: Biłyk
aldi pisze:
Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.

Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.

: 13 sie 2011, 19:13
autor: tomek1982
Biłyk pisze:
aldi pisze:
Biłyk pisze:Dziękuję. Ale w takim razie gdzie szukać przyczyny zaniku iskry na cewce???
Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.

Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.
jezeli padla by cewka to daj znac mam na zbyciu jedną.

ale objaw wskazuje raczej na czujnik hall,u mnie szarpanie wystepowalo po przejechaniu ponad 100 km wtedy zaczelo mocno autem szarpac moc byla ale mial kangura non sstop przez ok 20 km w trasie tak bylo zawsze jak w trase jechalem,po tych ok 20 km przechodzilo mu i dalej mozna bylo jechac normalnie.
mialem to jeszcze ze 2-3 razy chwilowe szarpanie .
wymienilem pompe paliwa myslac ze to jej wina ,na koncu okazalo sie ze czujnik hall powoli konczyl swoj zywot i po nie calych 2 latach jazdy zaczal gasnac w czasie jazdy
wymienilem hall i jest spokoj do dnia dzisiejszego

: 01 wrz 2011, 20:48
autor: Biłyk
tomek1982 pisze:
Biłyk pisze:
aldi pisze: Z tej wypowiedzi rozumiem że niema plusa na zacisku 15 cewki. Bo iskra wyzwalana jest masą a plus jest doprowadzany cały czas po włączeniu zapłonu.

Zacznę od początku: Zimny silnik uruchamiam bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów lub po nagrzaniu silnika na postoju, silnik gaśnie. Po kilku minutach można uruchomić silnik aż do ponownego nagrzania i zgaśnięcia, i tak wkoło. Udało mi się przy pomocy spotkanego w drodze mechanika stwierdzić brak iskry w cewce zapłonowej.(uprzednio podejrzewałem również uszkodzenie pompy paliwowej mimo iż słyszałem jej pracę po przekręceniu kluczyka).
Możliwości są dwie: 1. Uszkodzony czujnik Halla.
2. Cewka zapłonowa może działać niewłaściwie po jej nagrzaniu.
Koszt cewki ok 240 zł, koszt czujnika ok. 200 zł.
A emerytura mała. Auto jest "pełnoletnie".
pozdrawiam.
B.
jezeli padla by cewka to daj znac mam na zbyciu jedną.

ale objaw wskazuje raczej na czujnik hall,u mnie szarpanie wystepowalo po przejechaniu ponad 100 km wtedy zaczelo mocno autem szarpac moc byla ale mial kangura non sstop przez ok 20 km w trasie tak bylo zawsze jak w trase jechalem,po tych ok 20 km przechodzilo mu i dalej mozna bylo jechac normalnie.
mialem to jeszcze ze 2-3 razy chwilowe szarpanie .
wymienilem pompe paliwa myslac ze to jej wina ,na koncu okazalo sie ze czujnik hall powoli konczyl swoj zywot i po nie calych 2 latach jazdy zaczal gasnac w czasie jazdy
wymienilem hall i jest spokoj do dnia dzisiejszego
Dziekuję za pomoc,wymieniłem czujnik Halla i mogę normalnie jeździć.

: 30 sie 2018, 11:54
autor: sylwek1995
Witam proszę o pomoc audi 80 ABK szarpie gdy odpalę na ciepłym czy na zimnym jest to samo obrotomierz wzrasta opada przepływomierz sprawdzony zapłon też czujnik halla nowe świece kable kopułka palec czujnik ECU sonda przekaźnik 30 silnik krokowy lewego powietrza nigdzie nie ciągnie

: 31 sie 2018, 10:18
autor: Pieterb
sylwek1995, coś chyba źle posprawdzałeś bo któraś z tych rzeczy pewnie to powoduje