Strona 1 z 2
[B4 ABT 2.0 ] silnik przerywa
: 02 lip 2011, 12:16
autor: art_
Witam, mam taki problem z moim autkiem, otóż jak go zapalę wszystko jest OK, na wolnych obrotach pracuje OK, tyle że podczas jazdy potrafi przerywać, traci moc, czasem po 1-3 sec wraca wszystko do normy, a czasem po 4-5sec. Z tego co wyczytałem tutaj to muszę posprawdzać:
czujnik halla ?
sondę lambda (chyba najlepiej wymontować i sprawdzić czy jeździ OK ) ?
kolektor
coś jeszcze ?
Możliwym jest iż gaźnik jest brudny i trzeba go przeczyścić ?
Dzięki wielkie za pomoc !
P.S.
Świece nowe NGK bur6et
: 02 lip 2011, 21:24
autor: leszekAudi
Witam. Umnie tez silnik przerywa ale tylko na zimnym silniku
: 02 lip 2011, 22:24
autor: michal1993
sprawdź czy aparat zapłonowy ma dobrą mase, może kondensator jest poluzowany?, pogrzeb i popatrz <ok>
: 03 lip 2011, 00:39
autor: art_
co rozumiesz przez dobrą masę ? czy jest dobry styk ? u mnie dzieje się to zarówno na zimnym jak i na ciepłym ;/ czy spalanie PB95 30l /250km jest normalne przy spokojnej jeździe ? możliwym jest iż pali więcej z powodu dłuższego nie używania ( 3 lata w garażu ) ?
: 03 lip 2011, 01:05
autor: Audi 80 Polska
michal1993 pisze:może kondensator jest poluzowany?
Takie rzeczy tylko w układach zapłonowych z mechanicznym przerywaczem.
Może cewka ona lubią psuć się w podobny sposób. Sprawdź "podstawę gaźnika" czy nie jest przerwana.
: 03 lip 2011, 01:22
autor: art_
ciut zielony jestem
co to znaczy podstawę gaźnika ?
: 03 lip 2011, 06:03
autor: Pawelex18
Podstawa gaźnika to ta guma łącząca gaźnik z kolektorem. U mojego ojca ten sam problem rano odpali przejedzie 200 metrów brak jakby paliwa (mocy) po 2-3 sek wszystko gra. Na ciepłym silniku jest to samo. Chłopina nie ma pojęcia o co chodzi.
: 03 lip 2011, 20:32
autor: art_
jutro rozkręce i sprawdzę
poprawka apropo spalania, jednak większe 14/15l na 100km cholera to może być od tej uszczelki ? czy to coś innego ?
[ Dodano: 2011-07-03, 20:37 ]
a powiedzcie mi jeszcze, wymienię to sobie sam czy raczej nie bardzo ?
[ Dodano: 2011-07-03, 20:46 ]
jeszcze jedno, co sie stanie jak wyjmę sondę ? wzrośnie bardzo dużo spalanie ?
: 03 lip 2011, 20:58
autor: Pieterb
Po co wyciągać sondę może lepiej podpiąć auto pod kompa i tak sprawdzić! A co do spalania napewno nie spadnie od tego że ją odepniesz!
: 03 lip 2011, 21:00
autor: art_
tylko podpięcie kosztuje a odpięcie nie, a tymi dwoma sposobami chyba sprawdzę czy jest sprawna
? A z tym spalaniem, to możliwe jest że po prostu silnik się zalewa i dlatego tak dużo pali ?
: 03 lip 2011, 21:05
autor: Pieterb
No ale samym odpięciem sondy to chyba nie wiele sprawdzisz, trzeba by ją podłączyć pod oscyloskop aby sprawdzić czy dobrze pracuje!
: 03 lip 2011, 21:09
autor: art_
ile takie cudo kosztuje ? i gdzie to zrobię w Bielsku-Białej ?
: 03 lip 2011, 21:16
autor: Pieterb
Jeśli pytasz o oscyloskop to taniej będzie podłączyć auto po kompa
art_ pisze:ile takie cudo kosztuje ? i gdzie to zrobię w Bielsku-Białej ?
W tytule napisałeś że silnik przerywa a to raczej nie wina sondy tak mi się wydaje, duże spalanie to może być winą sondy!
Ja bym sprawdził układ zapłonowy!
: 03 lip 2011, 21:31
autor: Audi 80 Polska
A benzyny ile spala?
PieterB pisze:Jeśli pytasz o oscyloskop to taniej będzie podłączyć auto po kompa
A najtaniej będzie kupić sobie własny kabel.
LPG masz której generacji? Bo jeśli drugiej z bardziej rozbudowanym komputerem to można sobie podejrzeć na nim pracę sondy lambda. Jeśli gazownik to ustawiał to widział jak sonda pracuje, chyba że masz gaz na śrubę.
: 03 lip 2011, 21:46
autor: art_
nie posiadam
tyle mi pali benzyny ;-(