Witam
Silnik 2.0 ABT
Przetarło mi pasek rozrządu i się rozrząd rozsypał Czy ten silnik jest kolizyjny czy nie? Krążą różne opinie
Ustawiłem wszystko wg znaków wałek rozrządu pasuje idealnie
Wał ustawiłem wg rysunku upewniając się że na kole przy skrzyni przecina sie "0" na pół
Co do koła zębatego z zapłonu nie jestem zupełnie pewny czy jest idealnie jak powinno być
Silnik nie chce odpalić !!!
1) czy jeśli jest zapłon przestawiony o 1 ząbek to nie odpali?
2) może być koło zapłonu inaczej założone i znaki nie będą się zgadzać czy też ma tylko jedna pozycję?
3) Czy może jak zerwało rozrząd to silnik jest kolizyjny i bez wymiany głowicy się nie obejdzie ???
: 02 lip 2011, 22:20
autor: michal1993
jesli rozrząd jest na 100% ustawiony dobrze to najprościej kolego masz sprawdzić kompresje na cylindrach wtedy będziesz wiedział czy zaworki sie nie spotkały z tłokami :mrgreen: jeśli kompresja będzie ok czyli cos około 13 bar na każdym cylindrze to ustawiaj zapłon
: 02 lip 2011, 22:21
autor: gibaj
_uwaga
: 03 lip 2011, 01:08
autor: Audi 80 Polska
Upewnij się że masz zapłon dobrze ustawiony bo mógł ktoś wcześniej ustawić źle koło wałka pośredniego i do niego dobrze ustawił zapłon. Jak teraz ty ustawiłeś je dobrze to zapłon będzie źle.
: 03 lip 2011, 08:31
autor: tomastepa
Nie mam manometru odpowiedniego. Czy taki http://allegro.pl/tester-manometr-do-po ... 94259.html był by dobry???
Moim zdaniem manometr powinno sie wkrękać a na tej aukcji nie widać gwintu tylko coś jak element dociskowy - gumowy. Poza tym co samochód to inny gwint przecież więc powinny być rózne końcówki.
Jak w ABT ustawic wstępnie zapłon bez przyżądów??? da sie wpiąć żarówkę gdzieś w obwód i kręcić aparatem zapłonowym???
: 03 lip 2011, 09:19
autor: Lukaszbroz
Zaraz po zakupie auta zerwał się pasek rozrządu. Auto tylko zgasło i nie było słychać metalicznego stuku. Nie wiedząc co jest kręciłem rozrusznikiem dobre pół godziny aż w końcu zdemontowałem obudowę rozrządu. po wymianie tez nie chciał zapalić ale okazało się ze wałek pośredni nieco się obrócił i iskra strzelała jak tłok był dużo niżej od górnego punktu.
Aby sprawdzić poprawność ustawienia aparatu. Ustaw silnik na znaki, upewnij się ze pierwszy tłok jet u góry i zdejmij kopułkę aparatu. Zamieszczona fota przedstawia zaznaczona krawędź palca rozdzielacza która musi się znaleźć nad małym wycięciem na obudowie aparatu. Jeśli tak nie jest odkręć aparat zapłonowy i go przestaw. Ustawienie tych wszystkich punktów gwarantuje zapalenie auta....ważne aby nie zamienić kabli zapłonowych ale chyba ich nie odłączałeś po kolizji:)
W moim ABT nie było kolizji
: 04 lip 2011, 23:17
autor: STROKE
Czytając na forum nie jeden post natknąłem się na opinie,ze ten rozrząd jest na 100% bezkolizyjny ale jak jest to się okazuje chyba indywidualnie. No i jak u Audi odpaliło? A w ogóle co było przyczyną zerwania paska kiepski montaż, duży przebieg bez wymiany , czy pasek miał już parę lat
: 04 lip 2011, 23:28
autor: jaco80
Ja dziś w silniku 1.8 PM 8V (podobny do ABT) kręciłem sobie wałem korbowym bez paska rozrządu, jak i wałkiem rozrządu z wałem ustawionym na 1 cylindrze w GMP. Ten silnik jest niekolizyjny.
: 05 lip 2011, 00:00
autor: trepek
@Lukaszbroz
Fajne bamboszki :mrgreen:
: 05 lip 2011, 06:47
autor: Lukaszbroz
trepek pisze:@Lukaszbroz
Fajne bamboszki :mrgreen:
Do nabycia u pani Kazi stoisko numer 66B :mrgreen:
Bamboszki nie ważne co s tym ABT? Zapalił?
: 05 lip 2011, 13:35
autor: tomastepa
Warunki pogodowe nie sprzyjają. Ciągle pada a auto pod chmurką
Na aparacie zapłonowym mam taki palstikowy dekielek z wycięciami i chyba palec jest w właściwej pozycji
Foto zrobione w momencie gdy znaki rozrządu się zgadzają.
Niestety odkryłem ze kopułka jest w kiepskim stanie i daje słabą iskrę ale wcześniej odpalał bez problemu.
: 05 lip 2011, 16:54
autor: Lukaszbroz
tomastepa pisze:Warunki pogodowe nie sprzyjają. Ciągle pada a auto pod chmurką
Na aparacie zapłonowym mam taki palstikowy dekielek z wycięciami i chyba palec jest w właściwej pozycji
Foto zrobione w momencie gdy znaki rozrządu się zgadzają.
Niestety odkryłem ze kopułka jest w kiepskim stanie i daje słabą iskrę ale wcześniej odpalał bez problemu. [url=http://images50.fotosik.pl/969/254f73eb13a6890fm.jpg]Obrazek[/URL]
Wyjmij palec potem plastik i włóż palec z powrotem ale bez zakładania plastiku. Wtedy będzie widać czy palec jest nad znakiem.
: 05 lip 2011, 20:45
autor: tomastepa
No to mam problem
Znak na aparacie znalazłem foto 1 - ustawiłem tak jak powinno być (na foto palec jest w innej pozycji by było widać znak)
Rozrząd ustawiony jak na zdjęciach
Silnik kręci ale bardzo dziwnie tak jak by zbyt lekko i bez żadnych oporów zaraz podam link na youtube to możecie posłuchać <buu>
Jak dojdzie manometr to sprawdzę kompresję ale czuje że tu już nie ma co sprawdzać.
Wymieniać głowicę na używkę ?? Nie bardzo mi się uśmiecha nie wiadomo jak tłoki gladzie i jaka głowicę dostanę może felerna.
filmik -
: 05 lip 2011, 21:08
autor: jaco80
A w ABT na pewno koło rozrządu ustawia się na przedni znak? Pytam bo u mnie w B3 PM dziś ustawiałem na tylny znak, wstępnie ustawiłem zapłon i odpalił od strzała. W moim ustawienie na przedni znak nic by nie dało bo jest zupełnie w innym miejscu niż tylny, więc może podobnie jest u ciebie? Mój silnik za chiny by nie zapalił jakbym ustawił rozrząd na znak z przodu koła rozrządu.
: 05 lip 2011, 21:16
autor: tomastepa
jaco80 pisze:A w ABT na pewno koło rozrządu ustawia się na przedni znak? Pytam bo u mnie w B3 PM dziś ustawiałem na tylny znak, wstępnie ustawiłem zapłon i odpalił od strzała. W moim ustawienie na przedni znak nic by nie dało bo jest zupełnie w innym miejscu niż tylny, więc może podobnie jest u ciebie? Mój silnik za chiny by nie zapalił jakbym ustawił rozrząd na znak z przodu koła rozrządu.
Gdzie niby jest tylni znak???
Są jakieś 2 znaki ??? a ABT?
Jest nadzieja że to tylko ja jestem de..... <ok>