Strona 1 z 1

[ABK] czujnik stukowy walu

: 07 lip 2011, 14:40
autor: jabko_nb
witam tak jak w temacie chce sie dowiedziec gdzie znajduje sie czujnik stukowy polozenia walu to wykazał VAG po podłączeniu , czy to jest ten slynny niebieski czujnik o ktorym jest czesto mowa na forum gdy cos sie nie dobrego dzieje z silnikiem i jego obrotami . Jakie są zazwyczaj objawy gdy pada ten czujnik co prawda blad został skasowany ale nigdy nic nie wiadomo co mi wykaze po jego ponownym podłaczeniu do VAGA. prosze o pomoc bo juz dlugo szukam przyczyny klopotów moim z silnikiem . LPG TO ZABUJCA ABK !!! tak stwierdzam teraz

: 07 lip 2011, 21:08
autor: Pieterb
Czujnik stukowy przykręcony jest do bloku silnika jak się stoi przodem do auta to po prawej stronie obok chłodnicy olej, a wtyczka znajduje się z tyłu silnika obok akumulatora.
jabko_nb pisze:LPG TO ZABUJCA ABK !!!
z tym się nie zgodzę bo znam osobiście kilka osób które mają ABK na gazie i wszystko chodzi gitara i sam też zamierza swoją zagazować w najbliższej przyszłości!

: 08 lip 2011, 13:46
autor: jabko_nb
tak mi pokazał VAG po wpieciu

: 08 lip 2011, 14:14
autor: chybo101
Stukowy, a położenia walu to dwie rożne rzeczy. A położenia walu jest w aparacie zapłonowym.
Napisz dokładnie jaki numer błędu wyskoczył.

: 08 lip 2011, 14:22
autor: jabko_nb
w przyszłym tygodniu wracam do elektryka bo ja VAGA sam nie mam także moge napisac dopiero wtedy w kazdym bądz razie tak pokazał czujnik stukowy polozenia walu

: 08 lip 2011, 14:35
autor: chybo101
Nie ma takiego czujnika.

: 08 lip 2011, 14:57
autor: Audi 80 Polska
Zobacz co się dzieje w blokach pomiarowych jakie wskazania czujnika położenia przepustnicy oraz wskazania przepływomierza.
Sprawdź szczelność dolotu.
jabko_nb pisze:LPG TO ZABUJCA ABK !!! tak stwierdzam teraz
Pewnie miałeś wystrzały przy LPG na zwykłym mieszalniku? Tak to jest jak się montuje do wielopunktowego wtrysku system zasilania paliwem z ery gaźnika.

: 08 lip 2011, 17:13
autor: jabko_nb
wlasnie nie nie mialem zadnych wystrzałow przy przełaczeniu sie na gaz , Auto duzo pali mi kopci na czarno ma moc , wachaja sie mu obroty swiece sa czarne jak smola ( zalozone nowe NGK) , myslalem tez ze to ze tak sie dzieje ze duzo pali to wina zapowietronego ukladu chlodzenia ( na bank jest zapowietrzony z racji ze na 90 * jak do dam gazu to momentalnie ida duze bąble powietrza

: 08 lip 2011, 19:02
autor: Audi 80 Polska
Dawno miałeś zapowietrzony układ chłodzenia? Jak nie może się odpowietrzyć to może uszczelka pod głowicą poszła i dmucha w układ chłodzenia.

Nie odpala Ci rano na 3 garach?

Tak samo kopci i okopca świece na benzynie i gazie?

: 08 lip 2011, 23:11
autor: jabko_nb
nie na Pb tylko tak opala na czarno na gazie jest wszystko Oki nie przerywa ani nic lekko skacza obroty tak od 850 do 900 ale pozatym oki

: 13 lip 2011, 22:46
autor: gruszek01
generalnie jak zwalony jest stukowiec badz brak jest sygłału ze stukowca to komp cofa zalon i podlewa paliwem ze kopci na czarno i świece sa wtedy okopcone

: 13 lip 2011, 22:55
autor: meir
a może kolego Sonda ? mam podobne objawy ! z tym że jestem prawie na 100 % pewny że u mnie to sonda

: 14 lip 2011, 12:46
autor: jabko_nb
meir pisze:a może kolego Sonda ? mam podobne objawy ! z tym że jestem prawie na 100 % pewny że u mnie to sonda
juz wszyskto jest oki dzieku koledze jugo007 , wszystkie objawy ustaly po jego diagnozie wyszedl czujnik temp stad wszystko wariowalo bo komp pobiera dawke paliwe zaczynajac od czujnika temp , meir mieszkasz nie daleko niego wiec jesli nie podpinales vaga to nie stwierdzaj ze to sonda bo ja tez tak zakladalem i sie pomylilem bardzo , chcesz ozywic swoje ABK to oddaj go w rece tylko jugo007