Koledzy mam problem z silnikiem rzęzi jak jest na tak w zakresie 900-1100obr. i dzieje się to nie zawsze ale dość często. Powyżej tych obrotów niema już problemów. Już próbowałem wszystkiego zdejmowałem paski od alternatora i pompy wody dalej to samo wymieniłem napinacz rolki rozrządu dziś i nadal to samo ps. pasek rozrządu jest prawidłowo napięty oraz nie widać śladów zużycia może koledzy wy macie jakiś pomysł co może być nie tak za każda podpowiedz będę wdzięczny
: 09 lip 2011, 22:27
autor: shellah
nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "rzęzi"? :roll:
: 10 lip 2011, 08:26
autor: KubaNDG
Ja miałem podobny problem, mianowicie dziwne rzężenie dobiegało z cylindra... Przyczyną było wyeksploatowany olej... A dokładnie skąd dobiega rzęzienie? Ale gdy wymieniłem olej już tego nie było...
: 10 lip 2011, 15:20
autor: miki1133
koledzy na wieczór zamieszczę filmik i wszystko będzie wiadome
: 10 lip 2011, 15:34
autor: gruszek01
przykładowo dziwne rzezienie w 7a to luzy na aparacie zalonowym wiec u ciebie moze byc tosAMO
: 10 lip 2011, 19:13
autor: miki1133
mam nowy objaw jak silnik się nagrzeje po długiej trasie rzęzienie jest rzadsze lub ustępuje nie mogę dziś nagrać filmiku bo silnik nie chce rzęzić postaram się nagrać filmik jutro
: 10 lip 2011, 22:41
autor: gruszek01
zdejmij kopułke i sprawdz czy ma luz aparat
: 11 lip 2011, 17:58
autor: miki1133
Kolego gruszek01, postaram się sprawdzić jak najszybciej aparat zapłonowy i dam znać czy dało to jakiś skutek
: 13 lip 2011, 15:15
autor: swiety82
Miałem dokładnie te same objawy. Do 1100 obr rzęziło - takim piskliwym dźwiękiem, powyżej - cisza... I rzęziło tylko i wyłącznie po nagrzaniu się silnika. Rzadko na zimnym. Dziś podjechałem do mechanika, on zdjął pokrywe paska rozrządu, poluźnił rolkę od napinacza - efekt? Cichutko! .... sam się zdziwiłem... przy okazji sprawdzil reszte i pompa wody mi dogorywa pomału - nic nie cieknie ale ma luz i widać ze sie kończy. Także w pierwszej kolejnosci sprawdź to co napisałem.
Druga sprawa - którą miałem wcześniej - może nie rzęziło ale dźwięk był bardzo zbliżony. Sprawcą był jakis luźny element metalowy i wydawał głośny metaliczny stukot - po przygazowaniu jak silnik przestał się "trząść" na wolnych - było cichutko. Zlokalizowałem, przykręciłem i jest ok.
To takie moje dwie sugestie. Pozdrawiam!
: 23 lip 2011, 19:10
autor: miki1133
koledzy dodaje filmik na razie poodkręcałem wszystko ale nadal niema efektu filmik nagrany na rozgrzanym silniku rzęzi częściej
jakieś pomysły (sugestie)??
: 26 lip 2011, 17:49
autor: michal91131
Nie znam się ale nie ociera ci nic o pasek od alternatora albo łożyska w alternatorze.
: 26 lip 2011, 21:17
autor: Wino
Albo masz zarżnięte któreś z kół pasowych albo łożyska na alternatorze u mnie podobny dźwięk był jak miałem wytarte jedno z kół pasowych tyle że ja mam stożkowy pasek klinowy.
: 26 lip 2011, 21:19
autor: gruszek01
ew pompa wspomagania
: 26 lip 2011, 21:30
autor: miki1133
Koledzy to nic związanego z paskiem alternatora oraz z paskiem od pompy wody wspomagania ponieważ ściągałem oba paski i sam blok silnika wydaje taki odgłos miedzy 900 a 1100 obr rzęzi reszta czyli alternator oraz pompa wody i wspomagania nie jest podłączona i jest nadal ten dźwięk
[ Dodano: 2011-07-30, 19:07 ]
I koledzy sprawdziłem aparat zapłonowy i działa prawidłowo ktoś ma jakieś inne pomysły bo mi zaczyna brakować
[ Dodano: 2011-08-02, 09:29 ]
Koledzy czy ktoś pomoże bo już mi ręce opadają nie mam pomysłu co to może być
: 15 sie 2011, 15:03
autor: sesej
Witam,mam podobny objaw w ABK po wymianie rozrządu,tylko że w granicach 1800-2200 rpm,może ktoś poratuje....??