Strona 1 z 1
[b3]Wymiana głowicy w Audi 80 z (1.8 Gaźnik) na (2.0 Wtrysk)
: 20 lip 2011, 14:00
autor: Juby_PW
Witam, chciałbym wymienić głowicę tak jak w temacie. Jest to możliwe? Posiadam Audi 80 B3 2.0 z Wtryskiem mechanicznym.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
: 20 lip 2011, 14:32
autor: Audi 80 Polska
Juby_PW pisze:Posiadam Audi 80 B3 2.0 z Wtryskiem mechanicznym
A w temacie masz głowica gaźnik > wtrysk, więc jak chcesz wsadzić głowicę od silnika gaźnikowego aby jeszcze raz przełożyć głowicę od silnika z wtryskiem?
Tak właściwie w jakim celu chcesz to zrobić, dla zwiększenia mocy czy pozbycia się mechanicznego wtrysku.
_uwaga
: 20 lip 2011, 15:08
autor: GerB3
Ja to rozumiem ze ma 1,8 gaźnik i drugi silnik 2,0 na wtrysku - tak da sie taką rzecz zrobić. Tylko jeżeli zmieniałbyś samą głowice bez wtrysku to na gaźniku bedzie mniejsza moc niż na wtrysku.
: 20 lip 2011, 15:44
autor: Audi 80 Polska
A sory już rozumiem.
Nie lepiej wsadzić cały silnik.
: 20 lip 2011, 19:21
autor: Lukaszbroz
Każdy rozumie inaczej ja to czytam i wychodzi, że kolega ma audi na mechanicznym oraz głowice od gaźnikowca i chce tą głowice założyć do swojego auta.
Musisz uściślić co chcesz zrobić. Ilu zaworowe te głowice obie 8V?
Jeśli chcesz zmienić gaźnik na wtrysk to czy nie lepiej zmienić sam osprzęt? Odpada koszt uszczelki. Stara głowica niedomaga czy jak?
Mogę napisać coś więcej ale napisz co masz i co chcesz założyć.
[ Dodano: 2011-07-20, 19:22 ]
W temacie masz zmianę gaźnika na wtrysk, a w treści tematu piszesz że masz audi na wtrysku. Te audi na wtrysku to dawca?
: 20 lip 2011, 19:51
autor: GerB3
Lukaszbroz pisze:Jeśli chcesz zmienić gaźnik na wtrysk to czy nie lepiej zmienić sam osprzęt?
Ale w głowicy od 2,0 są zawory dolotowe większe
: 20 lip 2011, 21:33
autor: Lukaszbroz
No ok to wpływa jedynie na zmianę stopnia napełnienia i to tez nieznacznie. Jeśli będą większe to więcej wpłynie mieszanki paliwo powietrze i tu można liczyć na zysk. Adaptacja kompa będzie na tyle elastyczna, że dostosuje się do zmiennych przepływów. Bardziej martwiłbym się wałkiem rozrządu i kątami pokrycia zaworów. To tu ukrywa się największy problem. Kto wie może gaźnik miał korzystniejsze kąty otwarcia i zamknięcia. Ja bym zaryzykował. W sumie to tylko zmiana osprzętu :mrgreen:
: 20 lip 2011, 22:02
autor: Audi 80 Polska
Lukaszbroz pisze:Kto wie może gaźnik miał korzystniejsze kąty otwarcia i zamknięcia. Ja bym zaryzykował. W sumie to tylko zmiana osprzętu
Raczej wałki z gaźnikowców i mono-wtrysku mają krótsze czasy otwarcia by nie było cofki płomienia do kolektora wypełnionego mieszanką. Dlatego w gaźnikach i monowtryskach gaz nie strzela tak chętnie jak zwykły gaz w silnikach z wielopunktowym wtryskiem.
: 21 lip 2011, 10:19
autor: Lukaszbroz
Logiczne ale teraz popatrzmy pod kątem mocy w zastosowaniu konkretnej głowicy. problem może pojawić się taki, że wtrysk będzie podawał paliwo na grzybek zaworowy jak ten będzie zamknięty. Niby krótkie czasy wtrysku i czasu otwarcia zaworów ale jakieś zakłócenia mogą powstawać. Ja jednak dalej nie widzę co dokładnie kolega posiada i na co chce zmienić.
: 21 lip 2011, 20:24
autor: Audi 80 Polska
Lukaszbroz pisze:problem może pojawić się taki, że wtrysk będzie podawał paliwo na grzybek zaworowy jak ten będzie zamknięty.
Przy wielopunktowym sekwencyjnym wtrysku benzyny, wtrysk zawsze zaczyna się na zamkniętym zaworze ssącym. Sam myślałem że następuje na otwartym ale obejrzałem animację pracy silnika jakiegoś forda i to wyprowadziło mnie z błędu. Poza tym w kilku tematach na LPG forum było to omawiane. Jeśli wtrysk jest długi (gaz w podłodze) a czas jednego cyklu pracy silnika krótki (wysokie obroty) to wtedy w czasie trwania wtrysku może otworzyć się zawór.
Mechaniczny wtrysk to wtrysk ciągły więc leje całe czas.
Jest jeszcze elektroniczny wtrysk full grupowy (ja jak w np. w ABK) albo półsekwencyjny, w tym wypadku niektóre cylindry dostają paliwo na zamknięty zawór a niektóre na otwarty.
: 21 lip 2011, 21:08
autor: Lukaszbroz
No tak w sumie masz racje full grup podaje paliwo za każdym obrotem wału jak w mono wtrysku ale różnica jest w tym ze dawka podzielona jest na 4 cylindry.
W takim razie pozostaje zmiana głowicy z dedykowanym osprzętem chociaż nie ukrywam że ciekaw jestem jak by to działało z głowica od gaźnikowca :mrgreen:
Też byłem święcie przekonany ze wtrysk zaczyna się na otwartym zaworze i również widziałem animacje gdzie pokazane było jak paliwo rozpryskuje się na grzybku zaworowym dodatkowo parując w kontakcie z gorącym metalem.
: 12 gru 2011, 19:47
autor: antonomobi
To głowica od 2.0 AAD na wtrysku mechanicznym jest inna niż 2.0 ABK na wtrysku elektrycznym?
: 02 lis 2013, 18:25
autor: Pampek
Witam podepne sie pod temat mam podobny problem(chyba)
posiadam 1.8 chyba PV kiedys siedzial tam mechaniczny ale nie wyrabial z gazem
wsadzilem z jakiegos golfa ssacy z gaznikiem takim co ma zero elektroniki
pol roku temu dostalem caly slupek 2.0 i mysle nad wsadziem z niego glowicy i mono z golfa 1.8 czy zegram to jakos czy isc w inna strone ? albo prosze o jeszcze ciekawe pomysly
dodam poci mi sie uszczelka pod glowica musze z zrobic rozrzad czyli i tak musze wszystko rozbierac
: 02 lis 2013, 23:29
autor: PiterFkld
też chciałbym się dowiedzieć czy głowica z b4 2.0 115km podejdzie do 1.8 90km w b3