Strona 1 z 2

[2.0 ABT] duze spalanie PB

: 23 lip 2011, 20:10
autor: art_
Witam, rozwiązałem problem zrywania samochodu, teraz pozostał mi problem wysokiego spalania PB... 15-16l/100km
Wpierw wiem że mam sprawdzić sondę lambda czy coś jeszcze ?
podstawa gaźnika szczelna, prawie funkiel nówka
co przyuważyłem to że wentylator włącza się na ok 80-85C, z tego co wyczytałem to chyba za mało, powinno być 95, jak sprawdzić czy temp jest w porządku ?:) ( a tak w ogóle czy niedogrzany silnik może być przyczyną wysokiego spalania ?)
jeszcze jedno pytanie, obok sondy lambda jest przykręcone do wydechu jeszcze coś, ale drugi koniec stoi i jest zatkany zatyczką, co to ?
Obrazek



a na koniec co to jest ten czujnik halla ?

: 23 lip 2011, 20:26
autor: LeeOne
art_ pisze:przykręcone do wydechu jeszcze coś, ale drugi koniec stoi i jest zatkany zatyczką, co to ?
Tu się powinno podłączać sondę analizatora spalin, ale nikt tego nie używa, prościej jest wsadzić w wydech :-P

: 23 lip 2011, 20:30
autor: art_
czyli rozumiem że mam mieć to gdzieś :D kurde jak tak czytam tematy różne to już jestem cały chory co może być źle z tym spalaniem ;/

: 23 lip 2011, 20:33
autor: Pieterb
Czujnik Halla odpowiada za podanie impulsu w którym momencie ma być iskra, i z niektórych samochodach odpowiada za włączenie pompy paliwa, a znajduje się w aparacie zapłonowym!

: 23 lip 2011, 20:39
autor: art_
a czy ma wpływ na spalanie ?:)

[ Dodano: 2011-07-23, 20:40 ]
i jak to sprawdzic czy jest sprawny?VAG'iem ?

: 23 lip 2011, 20:53
autor: Pieterb
art_ pisze:a czy ma wpływ na spalanie ?:)
raczej nie a jak ma to raczej niewielkie
art_ pisze:i jak to sprawdzic czy jest sprawny?VAG'iem ?
tak!

: 23 lip 2011, 21:58
autor: art_
to już coś mam, to teraz prosiłbym o jakieś sugestie dlaczego może tyle żłopać... pijak cholerny :evil:

: 23 lip 2011, 22:07
autor: Pieterb
Z tego co wiem to największy wpływ na spalanie ma właśnie sonda i ją sprawdziłbym w pierwszej kolejności!

: 24 lip 2011, 19:02
autor: GerB3
PieterB pisze:Z tego co wiem to największy wpływ na spalanie ma właśnie sonda
Nie w tym wtrysku.

Było już miliony razy i zawsze ludzie o to samo pytają.
1.Czujnik temp do ECU - jak uwalony chodzi na ssaniu i leje cały czas paliwem
2.Sonda- mały wpływ ale zawsze jakis jest bardziej na osiągi
3.Ze starosci leje wtryskiwacz ale to rzadko się zdarza

Ja nie łapie temp. to na 99% termostat do wymiany, wiadomo że ma wpływ na spalanie, w dodatku niedogrzany silnik czujnik od ECU podlewa paliwem i pali jak ruski czołg.

: 24 lip 2011, 21:11
autor: art_
ssanie rozumiem że objawia się tym że jak zapalę autko to pracuje na wyższych obrotach, prawda ? i tak jest, ale po jakiejś chwili obroty spadają
powinienem wymienić ten termostat ? rozumiem że behr ?:)
co do spalania, no, jak czołg :D

a i co do starości, autko ma przejechane 172 000 , wynalazłem je w garażu u jednego dziadka, stało tam 3 lata i pająki sobie w nim żyły ;-) czy myślisz że ten wtryskiwacz może być walnięty przy takim przebiegu ?

: 24 lip 2011, 22:12
autor: widmo
art_,

Kolego odnośnie Twojej PW:

Na początek sprawdź autko VAGiem i zobacz co wypluje za błędy.
Termostat ma wpływ na spalanie, ale nie sądzę aby spalanie była aż tak wielkie przez walnięty termostat.

kolejne rzeczy do sprawdzenia:
1. Czujnik temperatury niebieski 2pin
2. Sonda Lambda
3. Ustawienie zapłonu
4. regulator ciśnienia paliwa (membrana na monowtrysku, jeśli stara i dziurawa będzie sie lało paliwo i duze spalanie)


PieterB pisze:i z niektórych samochodach odpowiada za włączenie pompy paliwa, a znajduje się w aparacie zapłonowym!
PieterB pisze: art_ napisał/a:
i jak to sprawdzic czy jest sprawny?VAG'iem ?
tak!
Gdyby czujnik Halla był uszkodzony Autko wogóle nie odpali.
Skoro odpala to Hall jest sprawny.

: 25 lip 2011, 17:53
autor: art_
no to tak, membrana na monowtrysku wymieniona, bo gaźnik był rozbierany

a teraz, jak sprawdzić czujnik temperatury i ustawienie zapłonu, zrobię to sam ?

: 25 lip 2011, 21:38
autor: widmo
art_ pisze:no to tak, membrana na monowtrysku wymieniona, bo gaźnik był rozbierany
Kolego. Masz silnik ABT czyli na jednopunktowym wtrysku.
nie masz gaźnika ! gaźnik był np w silniku 1.8 NE

Jeśli wymieniałeś gumowo-metalową podstawę monowtrysku to na pewno chodzi ci o część z linku poniżej.
Nie sugeruj sie opisem zdjęcia bo to tylko jest poglądówka.

http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=412666

Ja Napisałem o regulatorze ciśnienia paliwa na monowtrysku
na ponizszym zdjęciu masz monowtrysk z ABT

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c6 ... 7620d.html

Regulator znajduje się pod metalowym dekielkiem przykręconym 4 śrubami Torx
Na dekielku znajduje sie taki plastik trzymający przewody (2 od wtrysku i 2 od czujnika temp. powietrza IAT)

Jesli odkręcisz te śrubki i wyjmiesz ze środka membranę trzeba sprawdzić czy nie jest gdzieś dziurawa lub przetarta. jeśli membrana będzie uszkodzona wtedy samochód moze wiecej palic. Czasami moze być uwalona tak, że paliwo wycieka na zewnątrz.
Pamietaj ze ta membrana jest bardzo delikatna i nie uzywaj ostrych narzędzi bo łatwo ja mozna uszkodzić.
Dodam też ze nie ma możliwości jej (membrany) kupna jako nową część ! tylko cały monowtrysk jako nowy lub używka.
art_ pisze:a teraz, jak sprawdzić czujnik temperatury i ustawienie zapłonu, zrobię to sam ?
1. czujnik temperatury Niebieski 2 Pin

potrzebny miernik uniwersalny ustawiony na omomierz (pomiar rezystancji lub oporności jak kto woli)
zakres pomiarowy od 0 do 20 k Ohm

odepnij wtyczkę od czujnika
podepnij przewody miernika do styków na czujniku

teraz zasada jest prosta.

jeśli temp na czujniku około 20*C oporność 2000-3000 Ohm

jeśli temp na czujniku około 90*C oporność 200-300 Ohm

czyli jeśli temperatura rośnie to rezystancja spada.
parametry te są różne dla każdego czujnika wiec nie ma co panikowac gdy zamiast 200 wyjdzie np 170 Ohm

najpewniej jest sprawdzić pełną charakterystykę czujnika czyli nagrzewając go od 20 do 90 stopni i cały czas monitorować rezystancję gdyż czasami moze złapać przerwę z racji rozszerzania się materiałów.

2. Zapłon
Jeśli masz lampę stroboskopową z ustawieniem kąta zapłonu to sobie poradzisz.
Bez lampy nie ma możliwości.

:arrow: Proszę nie pisać ze można ustawić na oko, słuch, smak czy dotyk ...

: 25 lip 2011, 23:44
autor: art_
tak, ta podstawa jest wymieniona i jest w świetnym stanie, nigdzie nie widzę żeby był jakiś lewy dolot/wylot powietrza
a wszyscy mówili jak kupowałem że auto proste w naprawie... tylko że jak przyszło co do czego nie ma kto naprawiać...
chętnie bym się go pozbył i po problemie...

: 26 lip 2011, 00:03
autor: widmo
art_ pisze:a wszyscy mówili jak kupowałem że auto proste w naprawie... tylko że jak przyszło co do czego nie ma kto naprawiać...
chętnie bym się go pozbył i po problemie...

Przepraszam ale Audi 80 B4 z silnikiem 2.0 ABT 90PS to najprostszy i najtańszy model jaki jest.
Miałem właśnie A80 2.0 ABT i przyznam sie szczerze, że wolałbym mieć A80 niz obecnego paska b5fl :roll:
Jedynie co mnie zmusiło to paliwo przesiadłem sie na TDI bo robie km i paliwo tańsze.

Układ wtryskowy jest praktycznie bezobsługowy. Znikoma ilość czujników (5 jeśli dobrze licze,bo pomijam ciśnienie oleju wentylatora, zegarów) brak zaawansowanej elektroniki, części tanie i ogolno dostępne, diagnostyka prosta jak drut.
Nawet silniki gaźnikowe są trudniejsze w naprawie/regulacji niż 2.0 ABT
Jeśli chodzi o naprawy to udaj się do kogoś kto ma pojęcie o mechanice elektromechanice ... zobaczysz ze samochód jest naprawdę solidny i prosty w wielu naprawach.
Zobacz do działu warsztat ile Klubowicze czasu i serca poświecili zeby napisać różne poradniki.

Uwierzę Ci jeśli byś powiedział ze masz silnik na mechanicznym wtrysku + LPG bo tego się mechanicy boją jak ognia ...

Zwykły silnik 2.0 ABT to nic innego jak zwykły Polonez na jednopunktowym wtrysku BOSCHA (nie mylić z jednopunktem Abimex)
na upartego wtrysk z Poloneza pasuje do ABT :lol: bez żadnych przeróbek
Silniczek krokowy także ... Budowa przepustnicy jest inna ale Czujnik TPS pasuje idealnie (mowa o 4 pinowym)
Dlatego nierozumiem czemu narzekasz skoro samochód jest naprawdę udaną konstrukcją ... :?: