Strona 1 z 1
[1.8 KAT 80b3] Czy dobrze chodzi termistat??
: 24 lip 2011, 20:49
autor: Knorpel
Włączyłem silnik. Górna rura była ciepła a dolna zimna do 90 stopni kiedy przekroczyło 90 stopni zaczęła nagrzewać się dolna . Dobrze sprawdziłem. Z góry dzięki za pomoc
: 24 lip 2011, 21:01
autor: tomastepa
Jest OK Tak ma być. Przy 90 stopniach otwarł się termostat.
: 24 lip 2011, 21:23
autor: Knorpel
Tylko temp rośnie do 100-150 w trasie. Nowa chłodnica nowy płyn wentylator podłączony na krótko czyli non stop chodzi i nie wiem co się zepsuło. Wiesz może co może być nie tak.
: 24 lip 2011, 21:46
autor: olapiotr
Knorpel, 150 stopni :shock: czym masz zalany układ chłodzenia?
: 24 lip 2011, 22:02
autor: Knorpel
tzn nie 150 miało być 115 napisane. A zalane mam petrygo. Ale czym może być spowodowane to że jest taka temp..Jak termostat pracuje dobrze, wentylator chodzi, chłodnica i płyn nowy. No a temp podchodzi do 115 co może być nie tak. Wskaźniki dobrze pokazują bo maską sie grzeje nawet. Wentylator w jaką stronę powinnien się kręcić w lewo czy w prawo
: 25 lip 2011, 01:17
autor: PICEK1
Wymień ten termostat bo może otwiera się tylko do połowy--albo wyjmij go,wrzuć do wrzątku i sprawdź jak się otwiera.
: 25 lip 2011, 19:01
autor: Wino
Sprawdź też pompę wody może ona się skończyła.
: 28 sie 2011, 12:16
autor: Knorpel
Termostat był zepsuty. W ogóle się nie otwierał.
I jeszcze zobaczyłem 1 wadę z bloku chłodzenia silnika w zaślepce była dziura.
: 29 sie 2011, 07:19
autor: davidpolska
w jakiej zaślepce była dziurka???daj fotke!!!
: 29 paź 2011, 19:23
autor: Knorpel
No jak masz silnik to po prawej stronie masz takie 4 korki, które zapobiegają że jak w zimę jest woda to wypycha je (Tak tata mi powiedział).
Jaka może być przyczyna że wentylator się nie załącza ale jak podłączone na krótko działa. ( Na krótko nie chodzi mi o to że bez pośrednio do akumulatora tylko że jak ten kabel dochodzi do czujnika to go wyjąłem i wsadziłem kabel)
Ten czujnik co się wkręca do chłodnicy. To go wyciągnąłem i włożyłem do garnka i na gazówkę i potem sprawdzałem miernikiem to pikało (Czyli że robi zworę). Chłodnica gorąca że aż parzy ręce.
P.S. Liczę na szybką odp. Mam nadzieję że ktoś odpisze. Bo dawno się nie pojawiałem.
: 29 paź 2011, 19:28
autor: goldi j51
Zapowietrzony układ
: 30 paź 2011, 07:25
autor: Knorpel
A jaka jest przyczyna że na krótko działa a już po włożeniu do czujnika nie. Chociaż czujnik działa (sprawdzałem w garnku) a na kablach po włączeniu zapłonu jest napięcie ~13V (Jest takie bo bez obciążenia się podnosi, Tak słyszałem). A w garnku ten czujnik robi zworę kiedy w garnku wrze woda (woda wrze w temp. około 100 stopniach C). A jak dotykam chłodnicy po przejechaniu kilkunastu km to jak potrzymam dłużej niż 2 sec. to czuje jak parzy. Jeżeli przyczyną jest zapowietrzony układ. To powiedz jak go odpowietrzyć.
Podejrzewam że gdzieś wycieka płyn chłodniczy. Tylko jeszcze nie wiem gdzie.
Może być tak że wycieka płyn, a ciśnienie jest ?
: 01 lis 2011, 09:18
autor: gucia
Odpowietrzenie jest na przewodach idących do nagrzewnicy (taka dziurka w wężu).
Popuszczasz wąż i lekko zsuwasz tak, żeby dziurka była odkryta. Odpalasz silnik i czekasz aż z przewodu nie będzie uchodziło powietrze.
Jeśli chodzi o temperaturę zauważ że twoja temperatura to ok. 36,6