Strona 1 z 1
[B3 AAD] NIE chce chodzić na benzynie
: 24 lip 2011, 21:56
autor: owned91
Witam,
dopiero co zakupiłem Audi B3 91' sedan wersja silnika AAD sprzężona ze skrzynią automatyczną.
Mam 2 problemy z silnikiem:
1. Na zimnym silniku wszystko śmiga perfekcyjnie natomiast gdy się nagrzeję chodzi idealnie na gazie, a na benzynie ledwo trzyma niskie obroty (lekko faluje i trzęsie się silnik jakby nie chodził na wszystkich garkach) aby wkręcić go na wyższe obroty muszę dosłownie musnąć gaz, gdy nacisnę gaz do połowy i dalej silnik gaśnie lub strasznie się trzęsie nie podnosząc obrotów, zauważyłem że w tym momencie wydaje z rury lekko biało/niebieską mgiełkę, na gazie nic nie kopci.
2. Czujnik temperatury - wskazówka nawet nie dochodzi do 90, a wentylatory załączają się i schładzają silnik, wszystko pracuje dobrze ale w kabinie cały czas widzę że wskazówka przekłamuje (zaniża)
Jeśli mieliście podobne problemy opiszcie mi jak je rozwiązać.
Pozdrawiam - Przemek.
[ Dodano: 2011-07-25, 09:50 ]
Dziś już w ogóle jestem skołowany...
od rana nie chciała zapalić dopiero na gazie zaczęła chodzić, na ciepłym silniku teraz przez chwile jeździła dobrze i na benzynie i na gazie. Po ponownym uruchomieniu juz tylko na gazie, na benzynie dalej telepie się i gaśnie.
Już nie ogarniam tego tematu i nie wiem czemu raz jest tak a raz tak!
: 25 lip 2011, 12:32
autor: Audi 80 Polska
Kupiłeś zabójczą mieszankę: mechaniczny wtrysk + LPG i tego jakby było mało automatyczną skrzynię biegów (skrzynia jak było odpowiednio serwisowana będzie działać ale polacy raczej nieobyci z takim wynalazkiem mogli ją zaniedbać).
Do do twoich problemów sprawdź czelność dolotu, zobacz czy się odma nie odłamała. Działanie wtryskiwacza rozruchowego, talerz spiętrzający w przepływomierzu czy nie pogięty i nie ociera.
Czujnik temperatury dla ECU, silniczek krokowy wymyj.
Poszukaj bo jest masa podobnych tematów o mechanicznym wtrysku bo to normalne usterki.
Musisz się doktoryzować z obsługi tego ustrojstwa chyba że znajdziesz jakiegoś mechanika, który zechce coś tam pogrzebać (bo mało który chce siędotykać mechanicznego wtrysku) i będziesz w miarę często zostawiał u niego pieniądze bo zazwyczaj trzeba go często naprawiać a naprawy dają krótkotrwały skutek.
: 26 lip 2011, 22:50
autor: owned91
Ogółem to odkryłem jeszcze lepsza rzecz... dziś stwierdziłem że będę jeździł tylko na benzynie, rano ciężko zapaliła ale dałem rade, silnik sie rozgrzał normalnie chodził cały dzień pięknie jeździła zrobiłem ok 70 KM tylko na benzynie. Gasiłem i odpalała normalnie bez problemów od cyknięcia. Gdy tylko przełączyłem na gaz koło sie zatoczyło i znów to samo, problem z odpalaniem na benzynie, ciężko chodzi na benzynie itd. Chwile odestała i działa normalnie.
Ktoś ma pomysł?
-------------
PS: Silniczek krokowy nowy
: 26 lip 2011, 23:36
autor: Audi 80 Polska
A w momencie gdy wiesz że źle odpali na benzynie to z gazu dobrze odpali?
Pewnie reduktor puszcza jeszcze gaz po zgaszeniu a później przy odpalaniu zalewa silnik.
Po jeździe na gazie przed zgaszeniem daj silnikowi chwilę popracować na benzynie. Albo ostatnie 500-1000m przed zgaszeniem przejeżdżaj na benzynie, wtedy gdy parownik dużo nie puszcza to przepalisz wyciek, który później mógłby zalać silnik.
: 01 sie 2011, 00:19
autor: owned91
Gdy zgaśnie na benzynie to z gazu pali od cyknięcia i chodzi dość równo.
Wpadłem na to co mi podpowiadasz Aldi , ale to tez nie dawało rady silnik trzeba bylo kręcić dobre 30 sekund...
Ale wpadłem do znajomego mechanika, niestety powiedział on to samo co większość czyli "mechaniczny wtrysk, ja tego nie dotykam!" ale poradził mi żeby odpiąć jedną kostkę dochodzącą do sterowania wtrysków, była to kostka odpowiedzialna za załączanie ssania. Odpiąłem problem minął, z tym że mała wada - na zimny silniku troszkę się telepie z powodu braku ssania.
Jeśli ktoś zna rozwiązanie tego problemu proszę o jakieś podpowiedzi.
I małe pytanie z mojej strony czy w nowszych wersjach tego silnika (8v 2.0) był stosowany wtrysk elektroniczny i czy dałoby się go zamontować do AAD bez wielkich przeróbek?
Pozdrawiam.
: 01 sie 2011, 00:39
autor: Audi 80 Polska
Odłączyłeś czujnik czy wtryskiwacz rozruchowy? Zresztą jak odłączysz którąkolwiek z tych rzeczy to nie będzie działał ten wtryskiwacz. Więc może po prostu padł Ci czujnik temperatury dla ECU.
Co do przeszczepu to ABK z B4 już miały wtrysk elektroniczny, moc i pojemność się zgadza więc powinna działać. Tylko trzeba go przeszczepić, jeszcze jedna opcja to praktycznie bliźniaczy wtrysk z VW silnik 2E.
: 01 sie 2011, 18:13
autor: owned91
Chyba jest to wtryskiwacz rozruchowy ( kostka koloru niebieskiego - turkusowego ) 2 pozostałe są czarne i są podłączone. A gdzie znajduje się czujnik temperatury dla ECU i czy to on jest odpowiedzialny za podnoszenie wskazówki na zegarach we wnętrzu bo tam zawsze pokazuje bardzo małą temperaturę nigdy nie doszlo do 90 przy czym układ działa sprawnie schładza się wtedy kiedy trzeba więc czujnik temperatury w chłodnicy jest sprawny.
Kolega Mariusz - Audi Sport polecił mi Pana robiącego wtryski w Lublinie, troszkę to daleko od Łodzi. Poszukam jeszcze jakiegoś mechanika w Łodzi jak to nie da rady to chyba zdecyduje się na ten przeszczep.
: 01 sie 2011, 21:28
autor: Audi 80 Polska
owned91 pisze:A gdzie znajduje się czujnik temperatury dla ECU i czy to on jest odpowiedzialny za podnoszenie wskazówki na zegarach
Od wskazówki jest oddzielny. Czujnik dla ECU jest na króćcu wodnym przy głowicy, właściwie tam są dwa albo nawet trzy czujniki, ten dla ECU jest dwustykowy (na zegar może być 2 jak i 3 pinowy).
Można go zmierzyć miernikiem w tym temacie jest wykres zależności oporu od temperatury:
https://audi80.pl/b4-19td-aaz-temper ... htm#638476
Jak będziesz sprawdzał to sprawdź czy niema przebicia do masy z któregokolwiek styku.
: 01 sie 2011, 21:55
autor: amath
kolego a jak zapalasz na benzynie i dasz gaz do podlogi to jest jakas reakcja?
ja mialem podobnie jak ty chyba ze dalem gaz do oporu to wtedy zapalała, wchodziła odrazu na wysokie obroty tylko ze zaraz po odjeciu gazu gasla. gdy troche ja potrzymalem na obrotach to juz chodzila. zdechl mi regulator cisnienia paliwa, w zasadzie to do tej pory jest zdechniety tylko go odlaczylem:-P gdy jest odlaczony na PB troche faluja obroty ale zapala bez problemu i przelacza sie tez ok.
: 01 sie 2011, 23:02
autor: owned91
Tak z tym ze dam gaz do podlogi to silnik burknie, odpuszcze to odpali lekko sie telepiac i potem delikatnie gaz muskajac jak juz sie wkreci wyzej niz 1,100 obrotow to chodzi, po jakis 30 sekundach trzymania gazu tak na 2,000 obrotow zaczyna normalnie chodzic.
A jak tylko przelaczy sie na LPG jest juz w porządku.
A tak w ogóle to POMPA PALIWA strasznie brzęczy! Może daje za małe CIŚNIENIE?
[ Dodano: 2011-08-01, 23:47 ]
A dzisiejsza nowość:
Stwierdziłem cały dzień na benzynie i podłączyłem wszystkie kostki od wytrysku.
Ku mojemu zdziwieniu od rana bez szarpania, bez chechłania odpaliła od razu pięknie i bardzo dobrze się jeździło.
Fura jeździła super. Na ciepłym silniku śmiga też ładnie, ALE:
jak tylko ja zgasiłem postała z 15 minut odpalam bez dodania gazu i historia zatacza koło z tym że zauważył mój kolega czarny dym gdy odpalałem (nie równo chodziła telepała się, nie regowała na dodawanie gazu)
Zgasiłem, wysiadłem otworzyłem maskę, odpiąłem wtryskiwacz rozruchowy - to samo,
Zgasiłem, podpiąłem CZARNĄ LEWĄ kostkę od wtrysku i wszystko zaczęło działać znów super.
Zobaczę jak przy ODPIĘTEJ CZARNEJ LEWEJ kostce od wtrysku jutro rano odpali.
coś czuję że muszę zacząć szukać mechanika gdzieś w Łodzi od MECHANICZNEGO wtrysku paliwa.
: 03 sie 2011, 19:21
autor: amath
a ta czarna lewa od czego jest? do czego przypieta? a wez zobacz co ci powiedza kody blyskowe.
: 04 sie 2011, 16:14
autor: owned91
Tak jak poradził aldi
zmierzylem oporność czujnika przy zimnym silniku jest nieco poniżej 700 Ohm (okolo 20 stopni silnik)
przy cieplym jest 207 - 221 Ohm ( okolo 90 stopni silnik)
czyli myślę że ten czujnik jest do wymiany.