Strona 1 z 1

[b4 2.0 ABK] silnik gaśnie, wysoka temperatura, wentylatory

: 25 lip 2011, 15:59
autor: Revelation
Dzień dobry, mój problem rozpoczoł się jakiś tydzien temu. Otóż stojąc w korku temperatura płynu chłodniczego wzrosła do około 98 stopni co było juz dla mnie lekkim szokiem gdyż nigdy tak wysoko wskaźnik nie wskazywał. Po krótkim dystansie bez korka temp minimalnie spadła do około 96 stopni, traf chciał że akurat wyprzedzałem i mocniej wkreciłem auto na oborty i silnik zgasł:/ Nie chciał odpalić przez nastepne 15 minut po czym z trudem zapalił[temp około 80 stopni] i powolutku dojechałem na warsztat. Mechanik wymienił termostat... a dzisiaj problem sie powtórzył tym razem już pod blokiem, zostawiłem audiczke żeby pochodziła i dobiło do 100 stopni po czym silnik zgasł. Wiatraki właczaja sie przy około 98 stopniach na jakies 15 sekund co nie zbija kompletnie temperatury. Nie wiem co robić bo mechanik chce wymieniać czujnik temperatury i jakiś czujnik sterujący wiatrakami chłodnicy co wy na to? Dodam że mam ubytki płynu gdyż chłodnica na dole sie poci , nie wiem czy moze mieć to wpływ na zaistaniały problem. Za szybką rade wielkie dzieki.

: 25 lip 2011, 19:27
autor: Audi 80 Polska
Może cewka jak się nagrzeje to przestaje działać i przez to gaśnie. Dobrze by było sprawdzić po gaśnięciu czy iskra jest jak nie będzie to czy hall podaje jakiś sygnał.

Zainteresuj się przekaźnikiem nr. 30 > https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

Czujniki załączania temperatury i czujnik dla ecu silnika nie zaszkodzi wymienić.

: 26 lip 2011, 20:46
autor: Cooler27
Nie wiem czy to to, ale kiedyś mój ojciec miał coś podobnego w lantrze. Że jak silnik się nagrzał to gasł i trzeba było czekać aż ostygnie, dopiero wtedy można było go odpalić. Okazało się że był uszkodzony Moduł zapłonowy.

: 27 lip 2011, 16:48
autor: Revelation
Witam ponownie, auto naprawione więc chiałem się podzielić tym co zostało zrobione, może się komuś przyda. Dwa czujniki, pierwszy przy chłodnicy, [wcześniej chodził mi tylko 2 bieg wiatraków przy 98 stopniach] teraz wiatraki załanczają sie juz przy około 92 stopniach. Drugi z czujników to ten przy kolektorze, przy wysokich temperaturach rzędu + 90 stopni po zgaszeniu silnika na wyłaczonym zapłonie wiatraki pracują, i w teorii moga pracowac nawet do 15 minut :-D . Pozdrawiam

gaśnie przy 90 stopniach

: 23 wrz 2011, 07:04
autor: lolek b4
witam , mam taki drobny problem z moim nowym nabytkiem otóż przy 90 ° silnik gaśnie , muszę odczekać 2-5 minut i bez problemu odpala i mogę jechać ale nie daleko bo po chwili jak osiągnie 90° zaś to samo , zauważyłem że wcześniej po wył zapłonu włączał się wentylator otóż teraz już nie ,proszę o pomoc bo od nie dawna mam audiczke i nie mam pojęcia czy to coś poważnego .... z góry dziękuje

: 23 wrz 2011, 14:08
autor: Audi 80 Polska
Trzeba zobaczyć co ginie - paliwo czy iskra (bo raczej sprężania mało prawdopodobne), może cewka pod wpływem temperatury przestaje dawać iskrę.
lolek b4 pisze: zauważyłem że wcześniej po wył zapłonu włączał się wentylator otóż teraz już nie
Może odłączył się czujnik przy wtryskiwaczach.

: 26 wrz 2011, 21:16
autor: lolek b4
dokładnie cewka była felerna , ale to nie koniec moich problemów , zauważyłem że temp. dochodzi do 110°c a wentylatory się nie wł. ale po wył. zapłonu się załacza

: 26 wrz 2011, 21:20
autor: tomek1982
czyli czujnik termiczny dziala jezeli wylaczysz zapłon,a padl czujnik w chlodnicy ktory odpowiada za włączanie wiatraków w czasie włączonego silnika

: 29 wrz 2011, 01:14
autor: Artulino
Czyli jesli dobrze rozumiem to silnik ABK ma to do siebie ze temperatura powiedzmy przy postoju w korku lapie temperature powyzej 90 stopni??

: 29 wrz 2011, 10:23
autor: Audi 80 Polska
Wg. mnie normalne. Zresztą w nowszych autach praca wskazówki jest elektronicznie uśredniona w zakresie temperatur 85-100°C pokazuje zawsze 90°C na zegarze, aby motoryzacyjni hipochondrycy nie siali paniki.

: 30 wrz 2011, 09:07
autor: lolek b4
mam pytanko bo odnośnie tego problemu co pisałem ostatnio byłem u mechanika i usłyszałem że to poczatki uszczelki pod głowica a kolejny powiedzial że jakaś pompa , a mówiac szczerze nie mam w moich okolicach zaufanego mechanika bo mieszka tu od nie dawna..... zauważyłem dziś że wentylator wł. się ale tylko na chwile na ok.10-15 sek. i to przy różnych temp. a po wył. zapłonu nie zawsze się wł. mimo że temp. jest wysoka ... proszę pomóżcie bo ja tracę siły

: 06 cze 2014, 11:49
autor: adamkk11
Witam wszystkich.
Potrzebuje pomocy odnosnie temperatury silnika w audi 80 2.0 abk,
mianowicie mam taki problem ze jadac czy stojac temperatura silnika rosnie nawet do 100 stopni i tak sie utrzymuje, nic sie nie gotuje nie wyzuca plynu, ogrzewanie wporzadku, wymienilem juz chlodnice, nagrzewnice, wszystkie czujniki, termostaty (3szt meyle, wahler, i jakis btt orginal audi ze znaczkami) pompe wody ruville, zadnych bombli w plynie nie mam, oleju nie ma w plynie ani na odwrot , wentylator zalacza sie przy 101 stopniach, aha wymieniony tez licznik i drugi wskaznik temperatury co jeszcze mozna sprawdzic bo drazni mnie juz taka wysoka temperatura
Pomożcie

: 06 cze 2014, 13:31
autor: Pieterb
adamkk11, czujnik temp szary :-P pewnie jakiś zamiennik kupiłeś a one tak mają

: 06 cze 2014, 16:31
autor: adamkk11
dziekuje za odp, a co do czujnika szarego to wskazuje raczej poprawnie bo zgadza sie z temperatura cieczy miezona termometrem zalozonym w miejscu niebieskiego czujnika
(termometr elektroniczny z tolerancja bledu 0.01 stopnia)

[ Dodano: 2014-06-06, 19:35 ]
Jutro wymienie uszczelke pod glowica i wieczorkiem dam znac jakie przynioslo to efekty a mam mozliwosc sprawdzenia szczelnosci i planowania na miejscu wiec w ciagu 1 dnia to zrobie bo juz nie wiem co to moze byc pozostaje tylko chyba uszczelka

[ Dodano: 2014-06-06, 19:37 ]
chyba ze ktos z kolegow ma jakies inne mozliwe przyczyny to mile widziane podpowiedzi co jeszcze moglbym sprawdzic

[ Dodano: 2014-06-08, 20:06 ]
Witam
jestem a raczej moje autko jest po wymianie uszczelki pod glowica,
mimo zadnych objawow uszkodzonej uszczelki postanowilem ja wymienic, oczywiscie poza wysoka temperatura, nie obylo sie oczywiscie bez problemow bo a to brak klucza a to jakis magik przebemna pozrywal gwinty od pokrywy zaworow i oczywiscie stwierdzil chyba ze uszczelka pod pokrywe bedzie drozsza od kilku tubek silikonu wiec wybral silikon :-/ ale wracajac do tematu to po wymianie uszczelki objaw przegrzewania sie silnika ustapil, wskazania temperatury w korku 92 stopnie a przy ciaglej rownej jezdzie ok 88 stopni,
plyn wyplukal sobie kanalik doslownie cienszy od wlosa widocznie zbyt maly zeby wzroslo cisnienie znacznie ale wystarczajacy zeby zapowietrzyc uklad
pewnie bede mial jeszcze kilka pytan odnosnie tego autka bo auto stalo w niemczech ok 5lat i i bylo tam przypadkowo ostrzelane przez tamtejsza policje wiec czeka mnie troszke pracy przy tym autku, narazie dziekuje za zainteresowanie i Pozdrawiam wszystkich