Strona 1 z 2

[2,0 ABK] Dziwne zachowanie silnika

: 17 lip 2007, 10:34
autor: WOJTEK26
Witam mam taki malutki problem po rozgrzaniu silnika zauważyłem że z rury wylatuje ciemny dym i po zgaszeniu gorącego silnika jest problem z uruchomieniem po jakieś godzinie postoju. Tzn odpala ale tak nie odrazu na wszystkie cylindry normuje sie po przegazowaniu jakby go lekko przylewało. Zauważyłem też że na rozgrzanym silniku wskaźnik pokazuje jakieś 60 stopni. Czy to może być wina uszkodzonego czujnika temp lub termostatu to dymienie i lekkie przydławianie przy delikatynym ruszaniu

Re: [2,0 ABK] Dziwne zachowanie silnika

: 17 lip 2007, 12:37
autor: knocke
WOJTEK26 pisze:Czy to może być wina uszkodzonego czujnika temp lub termostatu
Jeśli chodzi o uszkodzony termostat to jeśli zatrzyma się na dużym obiegu to będziesz wolniej osiągał temp roboczą (u mnie koło 85-90) ale nie sądzę żeby to się stale utrzymywało na 60st. Co do reszty niestety nie wypowiem się. :-/

: 17 lip 2007, 13:02
autor: WOJTEK26
nawet na włączonej klimie temp na wskaźniku jest około 60 Dzisiaj rano jak jechałem taką temp miałem po 5 km i nie podnosiła sie mimo stania w korkach w mieście

: 17 lip 2007, 14:19
autor: czarekj
Sprawdź regulator cisnienia paliwa.

: 19 lip 2007, 11:58
autor: WOJTEK26
Wczoraj pojeździłem i stwierdziłem taki objaw. Na zimnym odpala bez problemu na gorąco jak postoi z 10min też i jak postoi z 1,5 godz problemy sa jak postoi z 30min wtedy musze wcisnąć pedał do oporu i dopiero odpala mieliście już taki przypadek :?:

: 19 lip 2007, 12:06
autor: Danek
Wydaje mi się, że wtrysk rozruchowy Ci leje. Prawdopodobnie z powodu uszkodzonego lub błędnych wskazań (słaby styk na wtyczce) czujnika temperatury silnika.

: 19 lip 2007, 12:11
autor: WOJTEK26
z obserwacji wynika że dostaje za dużo paliwa bo kopci na ciemno na gazie tego nie widać. Wynika że musze wziąć opornik i pomierzyć oporności na czujnikach. Na montażu gazu stwierdzili jeszcze że sonda Lambda dziwnie sie zachowuje czasami i dzisiaj znalazłem a raczej usłyszałem że gdzieś przepuszcza uszczelka wydechu czy to może wpyłynąć na tyle żeby sonda tak sie zachowywała

: 19 lip 2007, 12:24
autor: paco
WOJTEK26 pisze:sonda Lambda dziwnie sie zachowuje czasami i dzisiaj znalazłem a raczej usłyszałem że gdzieś przepuszcza uszczelka wydechu czy to może wpyłynąć na tyle żeby sonda tak sie zachowywała
Może. U mnie przy nieszczelnym wydechu obroty biegu jałowego były mocno zawyżone nawet na rozgrzanym silniku.

: 19 lip 2007, 13:42
autor: Danek
Nieszczelność wydechu może tak wpływać na sondę, takie zachowanie sondy może spowodować zmianę mapy wtrysku benzyny i może w efekcie zalewać Ci silnik.

: 19 lip 2007, 13:47
autor: WOJTEK26
no i tak sie chyba dzieje może być że jest jeszcze uszkodzony reg cisnienia wtrysku i też bedą sie działy takie szopki. A powiedzcie czy mozna samemu w jakiś prosty sposób sprawdzić ten regulator cisnienia

: 19 lip 2007, 16:10
autor: czarekj
Zdejmij gumowy przewodzik podcisnienia z regulatora ciśnienia paliwa. Jeżeli wewnątrz przewodu jest mokro to regulator jest uszkodzony. Możesz uruchomic silnik na kilka minut i zobacz , czy nie saczy się z tego przewodziku paliwo. Dla bezpieczeństwa podłóż szmatkę by paliwo nie kapało na kolektory. W tym gumowym weżyku musi byc sucho. W przypadku uszkodzonego regulatora auto będzie ciężko paliło w czasi ok. 2 godzin od zatrzymania gorącego silnika. Na zimnym pali dobrze. Do tego wzrasta ilośc zuzywanego paliwa. Spaliny, wydech i świece mają czarny nalot w skrajnych przypadkach. Regulator "wytrzymuje " przeciętnie przebieg auta ok. 300 tys. km.

: 20 lip 2007, 10:55
autor: WOJTEK26
Wczoraj pojechał tam gdzie zakładali mi gaz bo cos mówili o sądzie Lambda. Okazało sie że albo mam uwalona sonde albo komputer sterujacy ponieważ sonda pokazuje odwrotnie niz jest w rzeczywistości jak na analiztorze jest mieszanka bogata to komputer widzi że jest uboga to mu dowala paliwka. Musze sie umówic na sprawdzenie oby wyszło że to sonda szwankuje

: 20 lip 2007, 11:43
autor: Danek
Jak masz nieszczelny wydech, to tak może być, że sonda co innego a analizator co innego. Uszczelnij najpierw wydech i wtedy sprawdź sondę.

: 20 lip 2007, 12:05
autor: WOJTEK26
to nie jest wina małej nieszczelności wydechu wskazania sondy są wogóle odwrotne albo sonda tak pokazuje albo komputer tak interpretuje

: 20 lip 2007, 12:29
autor: Danek
Jaki komputer? Jeśli piszesz o kompie LPG to może zwyczajnie w opcjach softu masz ustawiony typ sondy 1-0V, a nie 0-1V, ewentualnie masz sondę z separowaną masą (0,8-1,6V), ale zdaje się w ABK nie było takiego myku. Podepnij oscyloskop pod sondę i będziesz wszystko wiedział (tylko bezpośrednio pod sondę, a nie pod ECU, bo emulator sondy będzie Ci fałszować pomiar).