Strona 1 z 2
[2.0 ABK 94r]demontaz czujnika halla
: 17 lip 2007, 20:08
autor: romeo
czy zeby wymienic czujnik HALLA tzeba wyciagnac caly aparat zaplonowy ???
cz moze da sie jakos bez demontazu ??
próbowałem ale chyba bez wyjecia aparatu sie nie da tylko czy po wlozeniu go zpowrotem konieczne bedzie ustawienie zapłonu
poradzcie cos bo niunia stoji juz 3 dni :!:
[ Dodano: 2007-07-17, 20:33 ]
dowiedziedziałem sie ze jednak trzeba wyjac aparat i ustawic zaplon
pytanie jak ustawic zaplon czy moze lepiej do fachowca?
: 17 lip 2007, 22:13
autor: Kornel
Ja jak wyciągałem aparat. To zrobiłem sobie lekki znak przecinakiem i potem ustawiłem tak samo aparat, było ok. Jak go wyjmiesz to będziesz musiał wybić taki mały klin z trybika który go napędza. Zdjąć ten trybik i wyciągnąć wałek, wtedy będziesz miał doskonały dostęp do wyjęcia halla
: 18 lip 2007, 12:12
autor: krychu
: 18 lip 2007, 16:33
autor: romeo
dzieki juz bede wiedział jak sie za to zabrac ale narazie upewniam sie czy to napewno hall?
ale raczej stawiam na niego
a wogóle to drogi jest ten czujnik???
: 22 mar 2010, 17:09
autor: HeavenQueen
romeo pisze:a wogóle to drogi jest ten czujnik???
185zł
[ Dodano: 2010-07-19, 16:51 ]
krychu pisze:Tu masz zdjecia, ja wyglada to po rozlozeniu, biedziesz wiedzial jak za to sie zabrac nic nie psujac.
Kolego, jak Ci się udało wybić ten klinik z tryba? Bo u mnie ciężko strasznie. Pukam w to i nie idzie, a boję się go zniszczyć.
: 20 lip 2010, 07:38
autor: krychu
Ja go przewiercilem mniejszym wiertelkiem, a nastepnie wybilem. Na miejsce tego klina wbilem srube m6 i skrucilem ja z dwoch stron. Wazne zeby nie wbijac nita aluminiowego bo go zetnie
.
: 17 sie 2010, 01:48
autor: HeavenQueen
Zrobiłem tak samo, oryginalny klin trzeba było rozwiercić, natomiast do czujnika halla Bosch w opakowaniu był klin - widać to standardowa sprawa
: 01 maja 2011, 21:25
autor: tomek1982
w swoim aparacie tez musialem przewiercic klin i resztki wybic nie ma sily by go wybic fabryka to fabryka .oczywiscie czujnk boscha koszt 139 zł klin podkladki itp w komplecie.
co do zaplonu to jest mozliwosc by byl w poprzednim polozeniu ale trzeba sie troche pobawic i dobrze zaznaczyc na obudowie jak i w srodku na tym co palec jest osadzony
: 19 wrz 2016, 16:07
autor: Deohace
Witam odgrzewam temat.
2.0E ABK padł mi hall, wymieniłem go na używany z innego aparatu VW, inny wieniec zębaty i obudowa na dole ale nr czujnika ten sam wszystko, wybiłem klin przełożyłem czujnik, śmigało tydzień. Objaw ten sam zatem znów to samo.
Moje pytania:
1. Czemu padł hall? Coś w instalacji siedzi?
2. Kupiłem cały aparat zapłonowy ale z
ABT, niby takie samo
ale:
Tak wygląda hall
ABK:
http://allegro.pl/nowy-czujnik-halla-au ... 14791.html
A tak
ABT:
http://allegro.pl/czujnik-halla-zaplonu ... 85918.html
ABT ma taki element naprzeciw czujnika, będzie pasować czy muszę sprzedać i kupić aparat/czujnik z
ABK?
3. Mam już trzy aparaty: swój zepsuty, z VW dawcy czujnika, z ABT. W każdym jest luz góra dół, czy tu nie powinno się dawać podkładek dystansowych?
https://zapodaj.net/8b4f021bd78bb.jpg.html
Nie piszcie proszę że to wyrobione tuleje bo nic nie lata na boki lecz to są ruchy góra dół.
: 20 wrz 2016, 17:41
autor: bialas1
U mnie swego czasu jeździł w ABK aparat z ABT, wymieniłem na ori z ABK, żadnych efektów pozytywnych/negatywnych nie zauważyłem.
: 21 wrz 2016, 00:59
autor: elektronic
Po czym wnioskujesz że padł ci Hall?
Aparaty ABT/ABK są zamienne. Sam dostałem kompletny aparat od znajomego, w którym jest czujnik niby od ABT a jeździło to właśnie w ABK (a dostałem bo zostało mu się to po rozbitym aucie). I sam na tym długi czas jeździłem, bo myślałem że i u mnie Hall się skończył w oryginalnym aparacie... Pewnie w fabryce kładli co akurat pod ręką mieli
: 21 wrz 2016, 19:23
autor: Deohace
Pierwszy raz miałem objaw taki: 0 iskry, ale raz na kilkanaście prób po przekręceniu zapłonu pojawiła się iskra na sekundę. Cewkę podmieniłem do innego wozu i chodziła, po naprawie to samo. Poza tym palec i kopółka podmieniane, nawet nowe i nic.
Nie pisać że to przewody czy świece bo to jest ok. Tak, świece nówki paręset km kable zmienione w ostatnim serwisie 15 000km temu.
Teraz identyczne objawy.
Zastanawia mnie czemu padł ponownie, usłyszałem takie cyk i już nie odpalił. W obu przypadkach po postoju.
: 21 wrz 2016, 23:31
autor: elektronic
Szukaj tu kolego na forum jak się sprawdza Halla. Będziesz miał pewność czy faktycznie się skończył.
: 27 wrz 2016, 17:33
autor: Deohace
Tak miałem sprawdzony oscyloskopem i nie działa. Założyłem tamten iskra jest, potrzeba ustawić bo tylko raz się odezwał.
Podtrzymuję wątek: przyczyna uszkodzenia?
: 28 wrz 2016, 21:58
autor: Jarewa
Deohace pisze:Podtrzymuję wątek: przyczyna uszkodzenia?
Sprawdź pobór prądu wyjścia u siebie i u sprawnego auta. Ewentualnie możesz mieć problem z ładowaniem podwyższone skoki napięcia z powodu uszkodzonego regulatora napięcia którego nie zobaczysz na mierniku uniwersalnym.