Strona 1 z 1

[B3 NE 1,8] elektrozawór z tyłu gaźnika

: 02 sie 2011, 22:19
autor: davidpolska
Czy ktoś wie co steruje tym elektrozaworem z tyłu gaźnika Keihin I co idą do niego dwa wężyki podciśnienia; jeden z boku drugi od dołu i napięcie 12V; jest do tego jakiś przekaźnik i o jakim numerze i jak go sprawdzić bo jak wyciągne z niego zasilanie to nic się nie dzieje ani na zimnym ani na rozgrzanym;; kiedyś zdjąłem pułke pod kierownicą i znalazłem dwie wolne wtyczki i nie wiem od czego;' zamieszczam zdjęcie :) Obrazek

: 07 wrz 2011, 14:47
autor: daro1234567890
na zdjęciu to widzę tylko kable ?

: 07 wrz 2011, 21:19
autor: davidpolska
jedna zielona z prawej a druga mniejsza z lewej biała

: 07 wrz 2011, 23:57
autor: antoni
Jeśli Tobie chodzi o zawór pokazany na tych zdjęciach :

Obrazek Obrazek

...,to steruje nim wyłącznik termiczny umieszczony pod spodem trójnika przy głowicy .

: 08 wrz 2011, 20:01
autor: jerry84
Antoni, w przypadku keihinaI, z którym mamy tu do czynienia ten elektrozawór nie ma nic wspólnego z temperaturą. Zawór ten jest odpowiedzialny za podwyższenie obrotów silnika podczas gdy auto stacza się z góry przy zwolnionym pedale gazu. Ma to ograniczyć wydzielanie się substancji szkodliwych w spalinach, czyli takie tam ekologiczne historyjki. Jest on sterowany przez przekaźnik znajdujący się pod półką nad nogami kierowcy, ale niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć który to przekaźnik. Może któryś z kolegów uzupełni. ;-)


A więc... jeśli ETKA nie kłamie to powinien być bezpiecznik o numerze: 811 919 098 B
tak jak pisałem wcześniej, powinien on się znajdować nad nogami kierowcy w gnieździe numer 9:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 08 wrz 2011, 22:59
autor: davidpolska
a jak sprzwdzić czy ten przekaźnik działa tak jak należy???

: 08 wrz 2011, 23:16
autor: jerry84
najlepiej zdejmij półkę, odpal auto, poczekaj, aż się zagrzeje żeby ssanie nie oszukiwało, przystaw ucho do tego przekaźnika i dodaj gazu. kiedy puścisz gaz to przekaźnik powinien zatrzasnąć styki, a odpuścić powinien dopiero, kiedy obroty spadną do ok. 1800. Ogólnie powinno to wyglądać tak, że jeśli wszystko jest sprawne, to obroty powinny powoli spadać do 1800, a potem już szybko do 900-950. Jeśli przekaźnik zatrzaskuje styki, a mimo to nie ma reakcji w obrotach to zdejmij z niego obudowę i delikatnie przeczyść styki. Jeśli nadal nic się nie zmieni to wina leży po stronie elektrozaworu lub przepustnicy.

: 09 wrz 2011, 01:46
autor: antoni
Sorruję Panowie ale jak zobaczyłem słowo keihin , to skojarzyłem ze swoim keihin 2 i dlatego sterowanie zaworem elektrycznym przypisałem dolnemu czujnikowi w króćcu wodnym głowicy .
Faktycznie , w keihin 2 impuls do przekażnika idzie od tego termicznego włącznika , a dopiero przekażnik zarządza czy puścić prąd do zaworka i go otworzyć .

Ciekawi mnie co w keihinie 1 rozkazuje przekażnikowi żeby otwierał ten zaworek i dawał dostęp do podciśnienia .
Patrzyłem kiedyś u sąsiada w audi 100 ( C-4 ) . Mówił że ma właśnie keihin 1 , ale mi się zdaje że przy tym króćcu w głowicy też sterczały 3 czujniki . Dwa na górze i jeden pod spodem .

: 09 wrz 2011, 06:32
autor: davidpolska
kolego w 100 c4 nigdy nie było gaźnika;sprawdze ten zawór i dam znać.

: 09 wrz 2011, 18:02
autor: antoni
Na pewno masz rację . Być może audi 100 " cygaro " miało symbol nie C4 tylko C3 , ale faktem jest że siedzi tam keihin 1 .
Przy najbliższym spotkaniu na garażach poproszę gościa żeby pozwolił to sfotografować .

: 26 wrz 2011, 19:13
autor: davidpolska
eśli przekaźnik zatrzaskuje styki, a mimo to nie ma reakcji w obrotach to zdejmij z niego obudowę i delikatnie przeczyść styki. Jeśli nadal nic się nie zmieni to wina leży po stronie elektrozaworu lub przepustnicy.
_________________
ok przetestuje to jutro czy słychać coś z niego; a jeżeli nie to przepustnica co ma do tego i jak może być coś z nią nie tak??? A i jeszcze jedno; na gazie też mają obroty tak się zachowywać jak opisujesz?? U mnie jak dodam np do 2500 obr i pusze pedał gazu to natychmiast lecą do 900-1000 ale to od razu i wygląda na to że tak nie powinno być :(((